Mei88 Skrevet 18. oktober #21 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan få den men da må man veie over 140 kg. Anonymkode: eef2f...048 Ikke mysimba tablettene
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #22 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man må ha 40 eller mer i bmi. Så man må ikke veie 140 kg nei. Anonymkode: db553...c94 Nei, det er ingen med BMI 40 eller mer som får Wegovy/Muanjaro på blå resept. Anonymkode: a0add...cd7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #23 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Opplevde det slik selv.. fikk hele tida beskjed om at jeg veide for mye for helsa, men ikke tjukk nok til å få hjelp.. man havner i et sånt mellomstadie der alle skal fortelle deg at du må ta grep, men ingen kan hjelpe deg på veien.. blir nesten lettere å legge på seg og bli stor nok for å få hjelpen. Selv valgte jeg å ta slankeoperasjon privat og kostet det selv. Vurderte frem og tilbake om jeg skulle ta operasjon eller sprøyter, men landet på at i det lange løp ville sprøytene koste meg mer på sikt. Så derfor falt valget på operasjon. Det er det beste valget jeg har tatt for egen helse! Min BMI var 35 den gangen, nå er den 22. Anonymkode: f20f5...b85 Hvor mange kilo utgjør den nedgangen og hvordan ble huden? Anonymkode: 4faf8...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #24 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 14.51): Nei, det er for å kvalifisere meg til å få den i det hele tatt, ellers veier jeg for lite😳 Veldig rart, for jeg vil jo kunne fortsette med den til jeg tar av meg minst 15 kg🤷♀️ ts Anonymkode: 62580...2f6 Kunne du tatt av 15 kilo og fortsatt vært normalvektig? Eller ønsker du undervekt? Synes det er rart du ikke får. Anonymkode: 7a973...ec2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #25 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 17.32): Du må ha BMI på 30 eller over for å få . Anonymkode: fe9ef...84c AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 17.32): Du må ha BMI på 30 eller over for å få . Anonymkode: fe9ef...84c Herregud, jeg måtte regne ut. I følge deg må en person som er 1,73 høy veie over 90 kg? Har du regnet på dette selv? begge i min som bruker sprøytene er 1,73 og de har aldri veid i nærheten av 90 kg . Anonymkode: 7a973...ec2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #26 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 13.59): Det høres jo helt bakvendt ut, men for meg virker det nå lettere om jeg legger på meg noen kg i ekstra slik at jeg vil være innenfor bmi-grensen og kunne kvalifisere til slankemedisin på resept. Jeg har ikke snakket med legen, så vet ikke hvor strenge de er på nøyaktig vekt? Noen andre med liknende erfaring? Anonymkode: 62580...2f6 Ingen erfaring, men hadde definitivt lagt på meg de 4 og begynt på blå resept medisinen. Anonymkode: 3de3f...190
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #27 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen erfaring, men hadde definitivt lagt på meg de 4 og begynt på blå resept medisinen. Anonymkode: 3de3f...190 For å få mysimba på blå resept må bmi være over 40. Wegowy gis ikke på blå resept uansett, men har man bmi over 30 kan man få hvit resept av lege og betale ca 1700 kroner for medisinen selv. Anonymkode: 976b8...5c3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #28 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså. Det er vanskelig å slanke seg. Men «ingen vil hjelpe deg» er vel å gi litt vel mye ansvar til andre, eller? Pt ernæringsfysiolog helseopphold terapi … Anonymkode: 5c3fc...79d PT er prøvd gang på gang. Jeg har vært fysisk aktiv siden jeg var barn, så det var aldri der problemet lå. Ernæringsfysiolog er også forsøkt. men opplevelsen der var at man fikk et foredrag med spis det og det. Ingen oppfølging, ingen hjelp til å forstå ting. Helseopphold fikk jeg avslag på fordi jeg ikke var stor nok. Og du skulle bare visst hvor mye tid som er brukt i terapi. Så jo, jeg har virkelig prøvd og jeg har oppsøkt all hjelp jeg kunne, men fikk ikke bukt med problemet. Derfor tok jeg operasjon som var siste utvei. Så nei, jeg legger ikke ansvaret over på andre, men jeg innså at jeg hadde ikke sjans til å klare det selv. Derfor søkte jeg hjelp, men når det eneste man får er et papir hvor det står «spis slik, tren slik» og en resept på piller, så kommer man ikke langt. Så ikke vær så raskt ute og døm før du vet historien bak. Anonymkode: f20f5...b85
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #29 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mange kilo utgjør den nedgangen og hvordan ble huden? Anonymkode: 4faf8...0f6 35 kilo vektnedgang. Lite løshud synes jeg. Har litt på magen, men har svangerskap i bagasjen også, så løshud hadde jeg hatt uansett. Anonymkode: f20f5...b85
Pippi Lotta Skrevet 18. oktober #30 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 13.59): Det høres jo helt bakvendt ut, men for meg virker det nå lettere om jeg legger på meg noen kg i ekstra slik at jeg vil være innenfor bmi-grensen og kunne kvalifisere til slankemedisin på resept. Jeg har ikke snakket med legen, så vet ikke hvor strenge de er på nøyaktig vekt? Noen andre med liknende erfaring? Anonymkode: 62580...2f6 Men 4 kilo er jo ikke så mye. Om du tar på deg tunge vintersko og styrter så mye vann du greier, så går du vel op 4 kilo? 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #31 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kunne du tatt av 15 kilo og fortsatt vært normalvektig? Eller ønsker du undervekt? Synes det er rart du ikke får. Anonymkode: 7a973...ec2 Hvis hun vurderer slankesprøyte er hun neppe undervektig om hun går ned 15 kilo. Si man er 165, om man da veier normalvektige 67 kilo kan man fint gå ned 16 kilo uten å bli undervektig, til 51. Men opplagt er ikke 67 kilo nok på 165 til å være bare 4 kilo unna slankesprøyte. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 35 kilo vektnedgang. Lite løshud synes jeg. Har litt på magen, men har svangerskap i bagasjen også, så løshud hadde jeg hatt uansett. Anonymkode: f20f5...b85 Mener du at alle som har gjennomført svangerskap har løs hud på magen? Det er jo overhodet ikke sant. Anonymkode: 986ea...d1a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #32 Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du at alle som har gjennomført svangerskap har løs hud på magen? Det er jo overhodet ikke sant. Anonymkode: 986ea...d1a Sier ikke at alle har det, men at jeg tror jeg hadde hatt det uansett, basert på resten av kvinnene i min familie. Som var normalvektige i svangerskapet. Magen min endret seg også betraktelig etter svangerskapet, og hadde løshud etter svangerskap før jeg gikk ned i vekt også. Så vil tippe jeg hadde fått det uansett. Løshuden er der, uavhengig av årsak. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Har det mye bedre slik jeg er i dag enn slik jeg var før, så jeg er fornøyd med slik jeg ser ut 😊 Anonymkode: f20f5...b85 1 1
Ekko jenta Skrevet 18. oktober #33 Skrevet 18. oktober (endret) AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 13.59): Det høres jo helt bakvendt ut, men for meg virker det nå lettere om jeg legger på meg noen kg i ekstra slik at jeg vil være innenfor bmi-grensen og kunne kvalifisere til slankemedisin på resept. Jeg har ikke snakket med legen, så vet ikke hvor strenge de er på nøyaktig vekt? Noen andre med liknende erfaring? Anonymkode: 62580...2f6 Nei ikke gid det! Go ninja, finn noe vekt ting på 4 kg og gjem det i klærne eller klem mellom en kroppsdel (om mulig) når du skal bevise vekten din. Bare tull at du skal legge på deg. Hvis du drikker en liter med vann før du går på vekten så er det 1 kg 👍 😂 jeg har sett tulle vidoer hvordan damer gjemmer en flaske vin i bhen 😂💪🌷 Endret 18. oktober av Ekko jenta
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:32 #34 Skrevet tirsdag kl. 09:32 AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 22.11): For å få mysimba på blå resept må bmi være over 40. Wegowy gis ikke på blå resept uansett, men har man bmi over 30 kan man få hvit resept av lege og betale ca 1700 kroner for medisinen selv. Anonymkode: 976b8...5c3 Det er jo bare tull. Jeg kjenner 2 som bruker wegowy, de har aldri hatt i nærheten av den bmi. Da måtte de jo ha veid over 90 kg? Anonymkode: 7a973...ec2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:39 #35 Skrevet tirsdag kl. 09:39 AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 23.52): Hvis hun vurderer slankesprøyte er hun neppe undervektig om hun går ned 15 kilo. Si man er 165, om man da veier normalvektige 67 kilo kan man fint gå ned 16 kilo uten å bli undervektig, til 51. Men opplagt er ikke 67 kilo nok på 165 til å være bare 4 kilo unna slankesprøyte. Mener du at alle som har gjennomført svangerskap har løs hud på magen? Det er jo overhodet ikke sant. Anonymkode: 986ea...d1a Jeg lurte på hva årsaken til at legen ikke ga henne resept nå. Hvis man er normalvektig og ønsker og gå ned 15 kg grunnet feil kroppsbilde/ tidligere spiseforstyrrelser så skjønner jeg jo det. feks er søsteren min 1,73 og veide 75 kg 1 år etter fødsel og ønsket og gå ned til 65 kg som hun var før fødsel så da fikk hun respest. Hadde hun veid 65 kg og sagt hun ville ha sprøyte for og gå ned til 50 kg og bli undervektig antar og håper jeg legen hadde sagt nei? selvsagt er 71 kilo ( 67 + 4 ) nok på en så lav person, men det er jo grenser hvor mange kilo en trenger og ta av. Anonymkode: 7a973...ec2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:40 #36 Skrevet tirsdag kl. 09:40 Ekko jenta skrev (På 18.10.2025 den 23.58): Nei ikke gid det! Go ninja, finn noe vekt ting på 4 kg og gjem det i klærne eller klem mellom en kroppsdel (om mulig) når du skal bevise vekten din. Bare tull at du skal legge på deg. Hvis du drikker en liter med vann før du går på vekten så er det 1 kg 👍 😂 jeg har sett tulle vidoer hvordan damer gjemmer en flaske vin i bhen 😂💪🌷 Eller bare bytt lege. Anonymkode: 7a973...ec2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:42 #37 Skrevet tirsdag kl. 09:42 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo bare tull. Jeg kjenner 2 som bruker wegowy, de har aldri hatt i nærheten av den bmi. Da måtte de jo ha veid over 90 kg? Anonymkode: 7a973...ec2 Indikasjoner Voksne: Tillegg til diett med redusert kaloriinntak og økt fysisk aktivitet for vektkontroll, inkl. vekttap og vedlikehold av vekt, hos voksne med initial BMI ≥30 kg/m2(fedme), eller ≥27-<30 kg/m2 (overvekt) ved forekomst av minst én vektrelatert komorbiditet, som dysglykemi (prediabetes eller diabetes mellitus type 2), hypertensjon, dyslipidemi, obstruktiv søvnapné eller kardiovaskulær sykdom. kilde: https://www.felleskatalogen.no/medisin/wegovy-flextouch-novo-nordisk-721953 Anonymkode: 976b8...5c3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:23 #38 Skrevet tirsdag kl. 10:23 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Indikasjoner Voksne: Tillegg til diett med redusert kaloriinntak og økt fysisk aktivitet for vektkontroll, inkl. vekttap og vedlikehold av vekt, hos voksne med initial BMI ≥30 kg/m2(fedme), eller ≥27-<30 kg/m2 (overvekt) ved forekomst av minst én vektrelatert komorbiditet, som dysglykemi (prediabetes eller diabetes mellitus type 2), hypertensjon, dyslipidemi, obstruktiv søvnapné eller kardiovaskulær sykdom. kilde: https://www.felleskatalogen.no/medisin/wegovy-flextouch-novo-nordisk-721953 Anonymkode: 976b8...5c3 Felleskatalogen er jo ikke svaret, legen skriver ut til deg om du er en god kandidat. Jeg hadde heller byttet lege enn og legge på meg 4 kilo eller stille opp på legekontoret med vinflasker i BH-en. Skjønner du hvor dumt det er? Snakk med legen om hvorfor du trenger denne hjelpen og hvorfor du trenger og gå ned i vekt? Hadde det vært helt rigid, hva gjør legene videre når en har gått ned i vekt da? fortsatt er det ingen av de jeg kjenner som bruker sprøytene som har hatt bmi på 30. ei klarte ikke og gå ned etter barnefødsel hvor amming uteble og sykmelding gjorde det vanskelig og trene. Hun andre la på seg etter lang tids sykeleie. Helt normale slanke kvinner som la på seg til lett overvekt og trenger hjelp til og ta av de kiloene. hvis legen din seriøst mener du må legge på deg 4 kg først for og ta tak i problemet, så bytt lege. Anonymkode: 7a973...ec2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:15 #39 Skrevet tirsdag kl. 11:15 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Felleskatalogen er jo ikke svaret, legen skriver ut til deg om du er en god kandidat. Jeg hadde heller byttet lege enn og legge på meg 4 kilo eller stille opp på legekontoret med vinflasker i BH-en. Skjønner du hvor dumt det er? Snakk med legen om hvorfor du trenger denne hjelpen og hvorfor du trenger og gå ned i vekt? Hadde det vært helt rigid, hva gjør legene videre når en har gått ned i vekt da? fortsatt er det ingen av de jeg kjenner som bruker sprøytene som har hatt bmi på 30. ei klarte ikke og gå ned etter barnefødsel hvor amming uteble og sykmelding gjorde det vanskelig og trene. Hun andre la på seg etter lang tids sykeleie. Helt normale slanke kvinner som la på seg til lett overvekt og trenger hjelp til og ta av de kiloene. hvis legen din seriøst mener du må legge på deg 4 kg først for og ta tak i problemet, så bytt lege. Anonymkode: 7a973...ec2 Jeg er ikke ts. Jeg sa hva indikasjonen for å få wegowy er, du sa det var bare tull og derfor beviste jeg at jeg hadde rett. At det finnes leger som skriver det ut på andre indikasjoner betyr ikke at det jeg skrev er «tull». Anonymkode: 976b8...5c3 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:25 #40 Skrevet tirsdag kl. 11:25 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 13.59): Det høres jo helt bakvendt ut, men for meg virker det nå lettere om jeg legger på meg noen kg i ekstra slik at jeg vil være innenfor bmi-grensen og kunne kvalifisere til slankemedisin på resept. Jeg har ikke snakket med legen, så vet ikke hvor strenge de er på nøyaktig vekt? Noen andre med liknende erfaring? Anonymkode: 62580...2f6 Min lege var streng, manglet 2 kilo for å bli godkjent. Jeg droppet alle forsøk på slanking og koste meg med det jeg hadde lyst på og neste gang jeg ble veid hos legen hadde jeg jo "dessverre" gått opp i vekt og fikk godkjent W for å unngå å gå opp mer. Anonymkode: b878f...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå