AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:59 #1 Skrevet fredag kl. 11:59 Det høres jo helt bakvendt ut, men for meg virker det nå lettere om jeg legger på meg noen kg i ekstra slik at jeg vil være innenfor bmi-grensen og kunne kvalifisere til slankemedisin på resept. Jeg har ikke snakket med legen, så vet ikke hvor strenge de er på nøyaktig vekt? Noen andre med liknende erfaring? Anonymkode: 62580...2f6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:15 #2 Skrevet fredag kl. 12:15 Er det sånn at hvis du har høy nok bmi så får du det på blå resept? Hva skjer når sprøyte virker og du går ned da? jeg har ingen erfaring med den på blå resept, men bare nysgjerrig. de som begynner på den må jo fortsette livet ut virker det som, så det blir dyrt. Er det sånn at hvis de hadde lagt på seg mer før de begynte hadde de fått den på blå alltid ? Hvis det er så kokos bør du jo gjøre det ja. Anonymkode: 7a973...ec2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:51 #3 Skrevet fredag kl. 12:51 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det sånn at hvis du har høy nok bmi så får du det på blå resept? Hva skjer når sprøyte virker og du går ned da? jeg har ingen erfaring med den på blå resept, men bare nysgjerrig. de som begynner på den må jo fortsette livet ut virker det som, så det blir dyrt. Er det sånn at hvis de hadde lagt på seg mer før de begynte hadde de fått den på blå alltid ? Hvis det er så kokos bør du jo gjøre det ja. Anonymkode: 7a973...ec2 Nei, det er for å kvalifisere meg til å få den i det hele tatt, ellers veier jeg for lite😳 Veldig rart, for jeg vil jo kunne fortsette med den til jeg tar av meg minst 15 kg🤷♀️ ts Anonymkode: 62580...2f6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:00 #4 Skrevet fredag kl. 13:00 Nei slankemedisiner er ikke på blå resept uansett hvor mye man veier. Jeg har veldig god effekt av slankemedisinen min wegovy. Det beste er at støyen rundt mat er borte. Å gå ned i vekt er en hyggelig bivirkning. Anonymkode: e09c2...04c 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:26 #5 Skrevet fredag kl. 15:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er for å kvalifisere meg til å få den i det hele tatt, ellers veier jeg for lite😳 Veldig rart, for jeg vil jo kunne fortsette med den til jeg tar av meg minst 15 kg🤷♀️ ts Anonymkode: 62580...2f6 Hva må til? Hva er kravene for bmi? Anonymkode: e5c24...922
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:31 #6 Skrevet fredag kl. 15:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei slankemedisiner er ikke på blå resept uansett hvor mye man veier. Jeg har veldig god effekt av slankemedisinen min wegovy. Det beste er at støyen rundt mat er borte. Å gå ned i vekt er en hyggelig bivirkning. Anonymkode: e09c2...04c Mysimba kan du få på blå resept, så det du sier stemmer ikke Anonymkode: 0380a...e8e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:32 #7 Skrevet fredag kl. 15:32 Du må ha BMI på 30 eller over for å få . Anonymkode: fe9ef...84c
AnonymBruker Skrevet i går, 10:37 #8 Skrevet i går, 10:37 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det høres jo helt bakvendt ut, men for meg virker det nå lettere om jeg legger på meg noen kg i ekstra slik at jeg vil være innenfor bmi-grensen og kunne kvalifisere til slankemedisin på resept. Jeg har ikke snakket med legen, så vet ikke hvor strenge de er på nøyaktig vekt? Noen andre med liknende erfaring? Anonymkode: 62580...2f6 Regn ut når du får mensen eller skal ha, i dagene før binder du mest vann. Spis spekemat, salt skinke, overdriv litt med dette, og bøtt på med vann. Få deg en legetime de dagene. Det som skjer er at kroppen binder dette vannet og du vil gå mer opp i vekt en kort stund. 😃 Anonymkode: 01782...ce1 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #9 Skrevet i går, 10:39 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mysimba kan du få på blå resept, så det du sier stemmer ikke Anonymkode: Kan få den men da må man veie over 140 kg. Anonymkode: eef2f...048 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #11 Skrevet i går, 10:41 Kan godt hende du vil få det innvilget. Har du andre problemer er det nok med en bmi på 27. Anonymkode: 0f2b8...89c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:43 #12 Skrevet i går, 10:43 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan få den men da må man veie over 140 kg. Anonymkode: eef2f...048 Man må ha 40 eller mer i bmi. Så man må ikke veie 140 kg nei. Anonymkode: db553...c94
AnonymBruker Skrevet i går, 10:47 #13 Skrevet i går, 10:47 Først bør du finne ut hvor streng legen din er på BMI-grensen. Hvis det er såpass rigid, så hadde jeg faktisk lagt på meg de 4 kiloene hvis jeg var deg. Anonymkode: bd593...333
AnonymBruker Skrevet i går, 10:53 #14 Skrevet i går, 10:53 Ta med i betraktningen at disse medisinene ikke virker på alle, da. Og at de i noen tilfeller kan ha alvorlige bivirkninger. Anonymkode: 4a856...e65
AnonymBruker Skrevet i går, 10:56 #15 Skrevet i går, 10:56 Venninna mi løy på høyden sin (sa hun var lavere enn hun var), og fikk dermed høy nok bmi. Litt umoralsk, men neppe noe som velter samfunnsordenen. Samtidig - medisinene virker ikke på alle (de virket ikke på henne), og det kan være ganske brutale bivirkninger. 4 kg er litt - og jeg ville absolutt ikke ha gått dem opp for å få medisin. Da ville jeg heller gjort som venninna mi. Anonymkode: 36cb0...7f1 3
veronica<3 Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Men hvorfor vil du gå på medisiner, med store bivirkninger. Da du har så få kg og gå ned? Jeg har bmi på 38, og går nå ned i vekt. Aldri i verden, om jeg vil bruke en medisin med bivirkninger. Ja, jobben blir hardere, men det går. Anonymkode: 0fd25...cf0 5 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Opplevde det slik selv.. fikk hele tida beskjed om at jeg veide for mye for helsa, men ikke tjukk nok til å få hjelp.. man havner i et sånt mellomstadie der alle skal fortelle deg at du må ta grep, men ingen kan hjelpe deg på veien.. blir nesten lettere å legge på seg og bli stor nok for å få hjelpen. Selv valgte jeg å ta slankeoperasjon privat og kostet det selv. Vurderte frem og tilbake om jeg skulle ta operasjon eller sprøyter, men landet på at i det lange løp ville sprøytene koste meg mer på sikt. Så derfor falt valget på operasjon. Det er det beste valget jeg har tatt for egen helse! Min BMI var 35 den gangen, nå er den 22. Anonymkode: f20f5...b85
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 17.31): Mysimba kan du få på blå resept, så det du sier stemmer ikke Anonymkode: 0380a...e8e Min lege sa at denne ikke anbefales lenger pga bivirkningene som er blitt registrert i nyere tid. Anonymkode: f20f5...b85
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Opplevde det slik selv.. fikk hele tida beskjed om at jeg veide for mye for helsa, men ikke tjukk nok til å få hjelp.. man havner i et sånt mellomstadie der alle skal fortelle deg at du må ta grep, men ingen kan hjelpe deg på veien.. blir nesten lettere å legge på seg og bli stor nok for å få hjelpen. Selv valgte jeg å ta slankeoperasjon privat og kostet det selv. Vurderte frem og tilbake om jeg skulle ta operasjon eller sprøyter, men landet på at i det lange løp ville sprøytene koste meg mer på sikt. Så derfor falt valget på operasjon. Det er det beste valget jeg har tatt for egen helse! Min BMI var 35 den gangen, nå er den 22. Anonymkode: f20f5...b85 Altså. Det er vanskelig å slanke seg. Men «ingen vil hjelpe deg» er vel å gi litt vel mye ansvar til andre, eller? Pt ernæringsfysiolog helseopphold terapi … Anonymkode: 5c3fc...79d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå