Gå til innhold

Aktivitetsplikt under sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt og har fått brev fra NAV ang aktivitetsplikt. Har lest om det selvfølgelig, og vært klar over det, men nå blir jeg usikker på hva det faktisk betyr i prakis allikevel... Er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle litt rundt det?

Anonymkode: 9a7c5...263

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt avhengig av situasjonen din. Jeg oppfylte aktivitetsplikten ved å være under medisinsk behandling (som i praksis innebar et legebesøk i måneden) og å stille på det jobben og nav ønsket av oppfølgingsmøter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (9 minutter siden):

Det er jo helt avhengig av situasjonen din. Jeg oppfylte aktivitetsplikten ved å være under medisinsk behandling (som i praksis innebar et legebesøk i måneden) og å stille på det jobben og nav ønsket av oppfølgingsmøter.

Det er jo det jeg ikke har begrep om, hva det innebærer. Det skjønte jeg jo da jeg fikk denne mailen nå.

Men takk for svar! Jeg utfører fortsatt noen oppgaver for jobben, går i behandling og samarbeider med arbeidsplass, nærmeste leder og fastlege, så da er det kanskje oppfylt da....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo det jeg ikke har begrep om, hva det innebærer. Det skjønte jeg jo da jeg fikk denne mailen nå.

Men takk for svar! Jeg utfører fortsatt noen oppgaver for jobben, går i behandling og samarbeider med arbeidsplass, nærmeste leder og fastlege, så da er det kanskje oppfylt da....

Aktivitetsplikten er oppfylt dersom du arbeider gradert. Eller vil jo sykdommen og/eller medisinsk behandling kunne gjøre at du ikke vil kunne jobbe i seg selv, og da er det ikke noen aktivitetsplikt. Ofte vil også manglende mulighet for tilrettelegging hos arbeidsgiver også gi unntak fra aktivitetsplikten.

Anonymkode: 7669e...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...