Gå til innhold

Bidro besteforeldre med innkjøp til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barnet fikk bilstol av mannens foreldre, stellebord av min mor og Stokke sprinkelseng av fin far. 

er gravid på nytt nå og svigers har denne gang kjøpt bugaboo donkey til oss, men ikke fått noe av mine foreldre ☺️

Jeg forventa ingenting og trodde kanskje «første barn fikk alt», så gleden var stor når de ville sponse vogn!

Anonymkode: bad6a...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk vogn av mine foreldre i første graviditet, den ønsket de å spandere. I tillegg strikket min mor fine babytepper til begge to. Hadde to tette svangerskap så vogna var like ny og fresh til nr 2, samt at vi investerte i ny søskenvogn. 

Anonymkode: f85e6...62a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor må svigerforeldre ha barnesete? Ingen av våre besteforeldre til barna våre har noen gang måttet kjøpe sete til de. 

Anonymkode: 0415a...a39

Har svart på dette...

Skrevet

Jeg fikk litt av min mor. Hun shopper alltid noe til barnet når hun er på ferier.  Det som er det fineste ved dette er min mors entusiasme, som jeg igjen kjenner igjen fra mine besteforeldre. Det at de har så stor glede over barnebarn. De inkluderer virkelig barnebarna i hjertet sitt. 

Anonymkode: 6ec4e...054

Skrevet

Her bidro svigers med et skinn fra europris i forkant. Begge bestemødre strikket et plagg eller to. Hadde ikke forventet noe, utover en gave når babyen kommer (typ et plagg eller to). Og den tid har ikke kommet ennå, så tenker du kan vente på det ♥️

Anonymkode: 6e997...5d6

Skrevet

Vi fikk barselsgave etter fødsel. Da spurte de oss om vi ønsket oss en xyz fordi det hadde de andre barnebarna fått og likt.

Anonymkode: 07015...394

Skrevet

Veldig rart å forvente det. Det er foreldrene som står for innkjøp når de skal ha barn. De kommer sikkert med barselgave, det er jo det som er normalt. 
Angående manglende interesse, så kan du vel se det på andre ting…

Anonymkode: 61428...d41

• Liker 1
Skrevet

Ja, mammaen min sponset oss med 5000 til vogn + gaver når han ble født. 

Svigermor bidrar med mye hjemmestrikk, å har gjort det hele veien 😍

Anonymkode: bd453...070

Skrevet

Vi fikk en hjemmestrikket og veldig fin kjørepose i merinoull. Veldig glad for den.

Fra andre siden av slekten fikk vi et "gratulerer" og selv det føltes litt halvhjertet.

Anonymkode: 17e13...cf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 13.10):

Hei

Venter vår første, som også er første barnebarn på begge sider. Ikke lenge igjen til termin. Kjenner på en liten skuffelse over at besteforeldre ikke har bidratt med noe til den lille. Forventer ikke store ting som vogn og bilstol, men kanskje et klesplagg eller andre småting. Har ikke fått noe spørsmål om hva vi mangler/trenger, og blir ikke å se noen av besteforeldrene igjen før fødsel.
Mulig jeg høres kravstor og forlangende ut, men kjenner at det ikke nødvendigvis handler om det materialistiske rundt gavene, men kanskje mangel på interesse?

Hva er normalt at besteforeldre gir av gaver/utstyr til nyfødt? 

Anonymkode: 15c4f...a30

Så for at de ikke bruker penger på barnet så er de ikke interessert? Hm, visste ikke at interesse ble målt i penger.

Her kjøpte min bestemor noe småtteri,  for at hun hadde lyst og hun visste at jeg ikke hadde fått ordnet så mye pga prematur. Men jeg spurte aldri. Kunne ikke ha falt meg inn.

Skrevet

Barnet er jo ikke født ennå?!

Anonymkode: 6a744...a26

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk vogn av svigers til nr 1 og bilstol av mine foreldre til nr 2. Har egentlig ikke fått så mye ellers av hjelp men forventer det ikke heller! Svigers var veldig flinke før med å komme med et klesplagg her og der til eldste men ikke nå lenger. Synes det er veldig koselig å få 😊

Anonymkode: 887a1...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...