Gå til innhold

Bidro besteforeldre med innkjøp til baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei

Venter vår første, som også er første barnebarn på begge sider. Ikke lenge igjen til termin. Kjenner på en liten skuffelse over at besteforeldre ikke har bidratt med noe til den lille. Forventer ikke store ting som vogn og bilstol, men kanskje et klesplagg eller andre småting. Har ikke fått noe spørsmål om hva vi mangler/trenger, og blir ikke å se noen av besteforeldrene igjen før fødsel.
Mulig jeg høres kravstor og forlangende ut, men kjenner at det ikke nødvendigvis handler om det materialistiske rundt gavene, men kanskje mangel på interesse?

Hva er normalt at besteforeldre gir av gaver/utstyr til nyfødt? 

Anonymkode: 15c4f...a30

Vi fikk barselgave, også ønsket vi oss ting til jul når jeg var gravid med eldste. Da fikk vi vippestol, ulldress og ullteppe blant annet. I barselsgave fikk vi noen søte plagg, og de hadde med noe digg pålegg(spekemat) til meg. Forventet ikke noe i det hele tatt. Mamma hadde også strikket masse, samme med min oldemor, i tillegg hadde hun heklet ett vognteppe. Veldig koselig

Anonymkode: acdbf...cb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk velge én ting som det ene besteforeldreparet kjøpte. Førstemann fikk Tripp trapp-stol og nestemann fikk babykurv. Bestemoren strikket pledd og noen plagg også. 

De andre besteforeldrene (har tre par) ga ingenting. Tror ikke vi fikk noe på barselbesøk heller faktisk, men tenkte ikke over det. Fikk gave til dåpen, og etter det til bursdag og jul av det ene settet. Det tredje har dårlig økonomi og har ikke gitt gaver på den måten, men har f.eks. fått strikkalue og et strikket pledd når de ble større. 

Folk er forskjellig, tenker ulikt og har forskjellige forutsetninger.  

Anonymkode: 410e7...56c

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (8 timer siden):

Mamma kjøpte mye og kjøpet fortsatt ting til de (7 og 13 år) av henne fikk vi vogn etc... 

Av svigers...litt klær...

Mamma har alltid hatt ting hjemme hos deg..vi snakker smokker, klær, bleier,leker, seng, flasker...ja alt vi hadde hjemme.

Svigers...nop...om de skulle / skal sove over må alt tas med...og det må tas med hjem...om de lå en smokk der..så måtte vi ta med hjem neste gang...de hadde ikke plass ( de har stor plass og2 rom til ting de ikke bruke)

Mamma min har stått for der meste( altså i forhold til svigers)

Når svigers måtte kjøpe bilstol bakovervendt til vår datter lette de etter brukte..( og la meg bare si at de har så mye penger at de kjøper alt de vil..ink seilbåt til 2 millioner kroner)

Men å bruke 3000 på sete til sitt barnebarn.. nei det var for dyrt...

Hvorfor måtte de kjøpe bilstol?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du er skuffet. Mamma strikket babypledd, hentesett og knestrømper til lille fordi ofte kunne sånne små bli kald på føttene og da var det godt med lange sokker❤️

Svigerforeldrene mine bidro ikke med noe, men de har stilt opp mye som barnevakter da.  

Anonymkode: 772ed...450

Skrevet
BareMay skrev (8 minutter siden):

Hvorfor måtte de kjøpe bilstol?

Fordi de har bil og skulle kjøre og hente i barnehagen ( og vi måtte ha våres i vår bil) ....

Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Fordi de har bil og skulle kjøre og hente i barnehagen ( og vi måtte ha våres i vår bil) ....

Bilstol går vel an å ta inn og ut av bilen..? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Fikk gave etter fødsel, men alt av utstyr har vi stått for selv. Besteforeldrene på ene siden har vært veldig engasjert og deltakende, de andre ser vi kanskje en gang i året, og sender gave til bursdag og jul.

Anonymkode: e7dc2...ea6

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

De skulle kjøre og hente DERES barn, og du er kravstor til valget deres? 

Anonymkode: 1078d...ed6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De skulle kjøre og hente DERES barn, og du er kravstor til valget deres? 

Anonymkode: 1078d...ed6

🤦🤦 Må spill dum? De ville det selv ..deres valg...de måtte ha bilstol for å kunne ta med barn på hytta etc...

Skrevet
BareMay skrev (9 minutter siden):

Bilstol går vel an å ta inn og ut av bilen..? 

🤦 Vi hadde to forskjellige steder å være på og de ville SELV ha egen bilstol 

AnonymBruker
Skrevet

Ble lykkelig mormor for noen mnd siden og det er første barnebarn på begge sider. Vi besteforeldre har kjøpt så og si alt utstyr; noe i julegave, men mest fordi vi har hatt ønske om det. Kjøpt masse klær i tillegg og bilsete til egen bil så vi kan avlaste. De er kjempe takknemlig e, men har aldri krevd det. 

Anonymkode: 86138...48c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Venter vår første, som også er første barnebarn på begge sider. Ikke lenge igjen til termin. Kjenner på en liten skuffelse over at besteforeldre ikke har bidratt med noe til den lille. Forventer ikke store ting som vogn og bilstol, men kanskje et klesplagg eller andre småting. Har ikke fått noe spørsmål om hva vi mangler/trenger, og blir ikke å se noen av besteforeldrene igjen før fødsel.
Mulig jeg høres kravstor og forlangende ut, men kjenner at det ikke nødvendigvis handler om det materialistiske rundt gavene, men kanskje mangel på interesse?

Hva er normalt at besteforeldre gir av gaver/utstyr til nyfødt? 

Anonymkode: 15c4f...a30

Ingenting..

Her har besteforeldre gitt gave ved fødsel og det er det. 

Betyr ikke mangel på interesse, vi har veldig hands on besteforeldre som tar stor del i barnebarnas liv. 

Anonymkode: 902a4...751

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke noe utstyr, selv om vi var studenter. Tenkte ikke over det en eneste gang 😅 

Anonymkode: adf28...b4c

• Liker 1
Skrevet
mommyaka skrev (10 minutter siden):

🤦 Vi hadde to forskjellige steder å være på og de ville SELV ha egen bilstol 

Så snilt av de👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de stod for det meste. Etter eget ønske, selvsagt.  Ingenting var forventet eller en selvfølge.

Anonymkode: 50999...665

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Begynte 9 Mnd.før fødsel. Nytt og brukt. 

Anonymkode: 607f6...ec2

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk mer enn vi forventet, men ingenting før barnet var født..

Anonymkode: 0ac50...07c

Skrevet

Fikk ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Nei!! Og vi var studenter, så jeg var litt skuffet over det. Men den eldate har i sine eldre år greid å vri noen pemger ut av dem..og masse kjærlighet 🥰

Anonymkode: 10ddf...6cc

Skrevet

De lagde ting. Hentesett, luer, dåpskjole. Fine ting med affeksjon. Så mye oppmerksomhet vil jeg ikke si det var, de var/er opptatt med sine liv som fortsatt skulle leves for seg selv. Og det er jo faktisk greit, er ikke for deres skyld vi fikk barn.

De kjøpte ingen ting. Vi har mye bedre råd enn våre foreldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...