Gå til innhold

Ønsker konkrete tips av dere for å begrense helgekosen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik ser jeg for meg nok en helg: Middagen er ferdig, spist meg god å mett på proteiner, trenger egentlig ikke mer. Har ikke spist sukker siden forrige helg. 
Så er det tid for å se film eller tv sammen med familien. Barna popper popcorn, mannen tar frem skåler med sitt favoritt snacks og smågodt til alle. 
Hvordan kan jeg spise bare litt? Eller holde meg helt unna? Er på vei ned i vekt, så kan ikke spise 1000kcal i smågodt liksom. Det vil spolere for resten av uken.

Anonymkode: c7abb...e8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nøye deg med litt av barnas popcorn og sukkerfri brus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spis en smågodt, begynner du er det værre å stoppe,

Du kan jo kutte opp grønnsaker å ha en rømmedip f.eks, det er noe å knaske på, eller spis popcorn med spisepinner😁

Anonymkode: 22703...d1f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Håndarbeid, hvis det spesielt er den dytte inn mens man ser på tv uten å merke det så pass på å ha ett strikketøy eller ett eller annet å gjøre med hendene mens du ser på tv😊

Anonymkode: cdb31...fc7

• Liker 2
Skrevet

Jeg pusser tenner og har en regel om at jeg ikke spiser om kvelden. Stort sett

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp og ha i hus.

Anonymkode: fb1b6...013

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag sukkerfri gele av fun light! 

Hvis du har i mer gelatin enn når man lager vanlig gele, så kan du dele den opp i små terninger og rulle dem i sitronsyre (veldig lite, blir surt!) Og/eller kalorifritt sukkeralternativ. 

Så har du noe å putte i munnen om det blir for vanskelig å strekke seg etter godteskåla

Anonymkode: bdae3...10a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Slik ser jeg for meg nok en helg: Middagen er ferdig, spist meg god å mett på proteiner, trenger egentlig ikke mer. Har ikke spist sukker siden forrige helg. 
Så er det tid for å se film eller tv sammen med familien. Barna popper popcorn, mannen tar frem skåler med sitt favoritt snacks og smågodt til alle. 
Hvordan kan jeg spise bare litt? Eller holde meg helt unna? Er på vei ned i vekt, så kan ikke spise 1000kcal i smågodt liksom. Det vil spolere for resten av uken.

Sett deg et mål. Du skal gå ned x antall kg ila to måneder. 0 5 kg per uke. 500 kcal underskudd per dag. Da trenger du ikke sulten deg. Det krever en mental omstrukturering i hodet å stå over godteriet i helgene. Jeg er en notorisk fredag, lørdag og søndag-fråtser. Måtte ta et valg. Jeg har to mnd straight nå uten godteriet i helgene. Minus én helgetur. Har et langsiktig mål. Det viktigste - bruker du strategien med jevnt inntak av god mat, mye protein, då er det etter hvert lett å droppe godteriet. Press deg gjennom to-tre helger. Etter hvert, så frister det ikke så heller. 

Men jeg er alene og har ikke godteriet på bordet i helgene, bortsett fra ungene  annenhver uke. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde faktisk tenkt å pusse tenner. Kjøpte inn ny tyggis, kjøpte grønnsaker og dipp, sukkerfrie drops. 
Hva skjedde?

Var mett etter middagen ca 1900. Snacks og godis på bordet, + grønnsaker og dipp. Var for mett for grønnsaker tenkte jeg, så det fristet ikke. Men det gjorde smågodt … det værste var at jeg faktisk tenkte igjennom, skal skal ikke.. i hvertfall 3 sekund. Men nei, det gikk ikke. 

Ny mulighet i morgen da?!

AnonymBruker
Skrevet

Slankesprøyte. 

Et glass vin i strdet for. 

Anonymkode: d652c...7d3

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sukkerfritt smågodt på nettet eller i helsekosten. Jeg digger også å ta 1/2 proteinbar fra Barebells eller Propud. Proteinchips salt fra Probrands er også digg. Selv er jeg glad i svart kaffe, Frus/ sukkerfri brus i helger eller 1 Mønster energidrikk sukkerfri i helgen. 

Anonymkode: b305e...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde faktisk tenkt å pusse tenner. Kjøpte inn ny tyggis, kjøpte grønnsaker og dipp, sukkerfrie drops. 
Hva skjedde?

Var mett etter middagen ca 1900. Snacks og godis på bordet, + grønnsaker og dipp. Var for mett for grønnsaker tenkte jeg, så det fristet ikke. Men det gjorde smågodt … det værste var at jeg faktisk tenkte igjennom, skal skal ikke.. i hvertfall 3 sekund. Men nei, det gikk ikke. 

Ny mulighet i morgen da?!

Det er derfor jeg lager geleklumper av sukkerfri gele. For jeg er også slik. Kan strekke hånden ut i samme sekund som jeg tenker "nå ødelegger jeg for meg selv". Men da har jeg et godt alternativ å strekke meg til. Kan spise nesten uendelig av dem. 1,2 liter gele er ca 40 cal fra gelatinen. Hjernen troe den får dekket suget etter noe søtt, og jeg får ikke dårlig samvittighet. Ta gjerne å lag geleen i skåler, men jeg foretrekker å kunne strekke meg og ta en liten bit mange ganger, akuratt som smågodt.

Prøv det idag, og om det heller ikke går, så har du hvertfall prøvd. 

Anonymkode: bdae3...10a

Skrevet

Jeg spiser bær med vaniljesaus eller eggedosis. En sjokolade eller to er det plass til i budsjettet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Slankesprøyte. 

Et glass vin i strdet for. 

Anonymkode: d652c...7d3

Litt dumt kanskje? Er vel bedre å lære seg at lysten er der men å klare å stå i mot 

Anonymkode: f2ec4...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...