Knirke Skrevet 19. oktober #41 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forsurer man stemningen ved å ikke delta? Anonymkode: 8f021...5bc Nei, man forsurer stemningen dersom man deltar og samtidig gir sterkt inntrykk av at man ikke vil være der. At noen ikke deltar er det ingen som bryr seg om.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #42 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare å droppe men da kan du ikke klage på at arbeidsmiljøet er dårlig. I forrige jobben min så hadde vi en gjeng som klaget på dårlig miljø , men de skulle aldri delta på noe sosialt for det gadd de ikke når miljøet var så dårlig 🙄 Anonymkode: 26db2...64b Feilen er jo at du kaller det sosialt, alle synes ikke det er sosialt å bruke tid på jobbrelasjoner etter arbeidstiden Anonymkode: 8f021...5bc
Knirke Skrevet 20. oktober #43 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Feilen er jo at du kaller det sosialt, alle synes ikke det er sosialt å bruke tid på jobbrelasjoner etter arbeidstiden Anonymkode: 8f021...5bc Da lurer jeg på hva du legger i ordet «sosialt»… For de fleste betyr det å møte andre mennesker og ha det hyggelig sammen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #44 Skrevet 20. oktober Knirke skrev (10 minutter siden): Da lurer jeg på hva du legger i ordet «sosialt»… For de fleste betyr det å møte andre mennesker og ha det hyggelig sammen. Man lever vel ikke etter hva andre synes? For meg er sosialt relasjonen mellom mennesket, der starter det. Et veldig stort begrep, hva du får sosial utbytte av er jo opp til hver enkelt å vurdere. Flokking, det betyr for meg at mennesker opptrer i flokk. Omgås hverandre på forskjellige nivåer, men om man får noe utbytte av det sosialt er en annen sak. Derfor skiller jeg mellom flokking og sosialt. Når det kommer til arbeidslivet så er det aldri sosialt, for det handler jo om å bytte tid mot penger. Der er man nedtrykket av tid er penger, alt handler kun om profittjaget. Da er det naturlig for noen å holde seg langt unna ting som skjer etter arbeidstid for å koble vekk arbeidslivet så godt som mulig. (Spar meg for kommentaren "finn deg en jobb du liker") Anonymkode: 8f021...5bc
Knirke Skrevet 20. oktober #45 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man lever vel ikke etter hva andre synes? For meg er sosialt relasjonen mellom mennesket, der starter det. Et veldig stort begrep, hva du får sosial utbytte av er jo opp til hver enkelt å vurdere. Flokking, det betyr for meg at mennesker opptrer i flokk. Omgås hverandre på forskjellige nivåer, men om man får noe utbytte av det sosialt er en annen sak. Derfor skiller jeg mellom flokking og sosialt. Når det kommer til arbeidslivet så er det aldri sosialt, for det handler jo om å bytte tid mot penger. Der er man nedtrykket av tid er penger, alt handler kun om profittjaget. Da er det naturlig for noen å holde seg langt unna ting som skjer etter arbeidstid for å koble vekk arbeidslivet så godt som mulig. (Spar meg for kommentaren "finn deg en jobb du liker") Anonymkode: 8f021...5bc Deg om det. Jeg, og flere andre, liker faktisk kollegaene våre. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå