Respect Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 Er dama ansatt eller demokratisk valgt som leder av Utdanningsforbundet? Forferdelig irriterende å høre på i debatter, det høres jo ut som om hun er konstant på gråten og i ferd med å bryte sammen.
Gjest Markus i Oslo Skrevet 29. mars 2006 #2 Skrevet 29. mars 2006 Jeg tror hun fikk stillinga som en slags bedriftsintern attføring. Med de stemmebanda kan hun ihvertfall ikke fungere i lærerstilling. Ikke mange av kollegene mine som var veldig happy for å bryte arbeidslivets lover på grunn av et pålegg fra forbundet sentralt, nei. Men Helga forventet visst 100 % oppslutning og entusiasme.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Jeg har hatt henne som lærer, jeg. Og hun var vel en av de bedre, vil jeg si.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Det samme lurer jeg på. Hvordan kan en dame hvis stemme er på randen og gråten hele tiden være lærer eller forbundsleder?! Det er ikke et godt trekk å se ut som om man har masse angst og å konstant være på gråten i en forhandlingspoisjon - eller i en undervisningssituasjon! Hjetland klager og syter hvert år foran lønnsoppgjørene. Hun og lærerforbundet later som om det de egentlig vil kreve er ant. reduserte timer på en arbeidsdag/mer ferie, mens det de egentlig vil oppnå hver tår er selvfølgelig høyere lønn, spesielt nå som de har kommet inn under kommunene. Lærergruppen tjener bare mer og mer....flere burde bli lærere, for lønnen til de i skoleverket er råbra!!
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #6 Skrevet 2. april 2006 Det samme lurer jeg på. Hvordan kan en dame hvis stemme er på randen og gråten hele tiden være lærer eller forbundsleder?! Det er ikke et godt trekk å se ut som om man har masse angst og å konstant være på gråten i en forhandlingspoisjon - eller i en undervisningssituasjon! Hjetland klager og syter hvert år foran lønnsoppgjørene. Hun og lærerforbundet later som om det de egentlig vil kreve er ant. reduserte timer på en arbeidsdag/mer ferie, mens det de egentlig vil oppnå hver tår er selvfølgelig høyere lønn, spesielt nå som de har kommet inn under kommunene. Lærergruppen tjener bare mer og mer....flere burde bli lærere, for lønnen til de i skoleverket er råbra!! ← Nå er det ikke lønn det kjempes for i år....
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #7 Skrevet 2. april 2006 Nå er det ikke lønn det kjempes for i år.... ← Nei, ikke direkte, men den ligger innbakt i den langsiktigee strategien. Hjetland burde kanskje gi sin plass til en mann, det er på tide med likestilling i Lærerforbundet.
Mini_me Skrevet 2. april 2006 #8 Skrevet 2. april 2006 Nei, ikke direkte, men den ligger innbakt i den langsiktigee strategien. Hjetland burde kanskje gi sin plass til en mann, det er på tide med likestilling i Lærerforbundet. ← Fru Hjetland har aldri vært leder i Lærerforbundet.....hun er leder av Utdanningsforbundet...
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #9 Skrevet 2. april 2006 Fru Hjetland har aldri vært leder i Lærerforbundet.....hun er leder av Utdanningsforbundet... ← Ja vet, men mange sier bare "lærerforbundet". Samme greia, bare at Folkestad tok med seg sine og skilte seg fra resten av de skjeggete pedagog-pampene. Men om du vil: Utdanningsforbundet (som om alle andre hadde forbund uten utdanning..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå