Gå til innhold

Var dette en frekk kommentar fra dame på butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stod ved kassa på Kiwi i dag og skulle akkurat til å legge 4 varer på båndet, da en dame på 65-70 år føk foran meg og spurte ekspeditøren om de hadde reker.

Ekspeditøren sa han skulle hente på lageret "om litt", og så vendte han seg mot meg for å scanne hvitosten, men da så damen på meg og sa:" Du kan gå bort til den andre kassen du"!

Dette sa hun fordi hun ønsket at ekspeditøren skulle slippe det han hadde i hendene, for å hente rekene til henne.

Jeg ble så paff så jeg fikk ikke frem et ord, men fortsatte å legge varene på båndet.

Ekspeditøren så litt pinlig berørt ut mens han scannet maten min, før han løp inn i butikken for å hente reker til damen.

Var det ikke en frekk kommentar?

Har inntrykk av at godt voksne damer tror verden drejer seg om de

Anonymkode: f36c2...125

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det virkelig nødvendig å starte en egen tråd om dette?

Anonymkode: f2472...d08

• Liker 25
  • Nyttig 8
Skrevet

Ja det var det ! Børst det av deg og bare tenk neste gang kan du forberede deg på en kommentar du kan svare tilbake med som kan sette slike folk på plass.

Anonymkode: ed4e5...4ea

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det virkelig nødvendig å starte en egen tråd om dette?

Anonymkode: f2472...d08

Ja fordi jeg syntes det var frekt at en annen kunde beordrer meg å gå bort til en annen kasse, slik at hun får raskere service.

Ts

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det var det ! Børst det av deg og bare tenk neste gang kan du forberede deg på en kommentar du kan svare tilbake med som kan sette slike folk på plass.

Anonymkode: ed4e5...4ea

Vanligvis er jeg ei som gir beskjed når folk tråkker over meg, men i dag holdt jeg kjeft.

Hva burde jeg sagt til denne dama?

Ts 

Skrevet

Ja, det var frekt. Jeg hadde sagt at  er det min tur og damen må finne seg i å vente på tur. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vanligvis er jeg ei som gir beskjed når folk tråkker over meg, men i dag holdt jeg kjeft.

Ts 

Den beste reaksjonen på slike folk er å la være å reagere. De kommer aldri til å forstå annet enn at de selv har rett. Bortkastet irritasjon og energi. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja fordi jeg syntes det var frekt at en annen kunde beordrer meg å gå bort til en annen kasse, slik at hun får raskere service.

Ts

Man møter frekke mennesker hver dag, var det ingen andre i som han kunne ha ropt på eller ringt på i kassen for hjelp. Mulig vedkommende satt den ansatte ut også. Men aner ikke hvor gammel du er men du vil møte den typen og værre igjennom livet. Børst det av deg og så ville jeg tenkt på og sette sånne litt på plass, for verden kretser ikke rundt sånne. Jeg jobber og ta i mot telefoner frw både brukere, pårørende og helsepersonell man har hørt det meste innen frekkhet for det si det sånn. Det der er er barnemat forhold til mye jeg har måtte høre, og han bak kassa også 

Anonymkode: 59434...96e

• Nyttig 2
Skrevet
Kålrota skrev (28 minutter siden):

Den beste reaksjonen på slike folk er å la være å reagere. De kommer aldri til å forstå annet enn at de selv har rett. Bortkastet irritasjon og energi. 

Ikke enig. Noen trenger å korrigeres. 

Anonymkode: 609f8...d7b

• Liker 3
Skrevet

Du burde sagt at hun kunne gå og vente borte ved de andre kålhodene. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts 

Hva ønsker du å oppnå ved å kjefte tilbake? Eller være frekk tilbake? 

Kommer det noe godt ut av det, er det følelsen av å sette henne på plass du ønsker? 

Anonymkode: f84f4...b65

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva ønsker du å oppnå ved å kjefte tilbake? Eller være frekk tilbake? 

Kommer det noe godt ut av det, er det følelsen av å sette henne på plass du ønsker? 

Hun kunne jo bare sagt at dama måtte vente som alle andre, det er ikke frekt.

• Liker 3
Skrevet

Mordi kan gå til den andre kassen

Skrevet

Folk kan slite med mye forskjellig. Disse trådene om rare og frekke ting folk sier på butikken etc tyder på at TS(ene) som starter disse tror at alle mennesker er helt i vater kognitivt, personlighetessig og humørmessig.

Det er stor variasjon blant mennesker. Ja, hun var frekk, men det er jo bare en ørliten, nesten litt gøyal, historie fra hverdagen. Hun kan ha en hjernesvulst, demens, eller bare være så stresset at det får utover dømmekraften. Eller bare er en frekk person. Folk sier og gjør veldig mye rart. Dette er ingenting som burde overraske i den grad at det skrives om på internett, da har du opplevd veldig lite.

Anonymkode: 5bb6d...86a

Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (6 minutter siden):

Hun kunne jo bare sagt at dama måtte vente som alle andre, det er ikke frekt.

Nei, det er ikke frekt. Men om det kommer noe godt ut av å føre en sånn diskusjon i køen på matbutikken, vet jeg ikke. 

For det kan eskalere, sånt vet man ikke på forhånd. Jeg tenker at sånne folk får holde på, så konsentrerer jeg meg om mitt. 

Jeg biter i fra meg hvis jeg føler jeg blir "tråkket på", men akkurat den episoden TS beskriver, den hadde jeg latt gå. Litt sniking i kø for å kjøpe mat, det hadde jeg tålt. Finnes sånne folk overalt og de får bare holde på hvis de synes det de gjør virker fornuftig. 

Skrevet

Jeg ville bare svart rolig "nå var det min tur, du må vente". 

Anonymkode: d51db...530

• Liker 2
Skrevet

Har jobbet i butikk selv og kan bekrefte at godt voksne og eldre kunder er ufyselige 

Anonymkode: 1cd12...3af

• Nyttig 4
Skrevet

Nei takk

eller

Dette er ikke så akutt at alle må flokke seg rundt dine behov. Vent på tur.

Anonymkode: 278dd...8bc

Skrevet

Nordmenn er altfor forsiktige til å si fra. Politiske korrekte til det kjedsommelige. 
Bodde en periode i New York og snek du i hvilken som helst kø der, uansett hvor gammel du var, så fikk du høre det.
Og hvis du ymtet frempå om at man måtte roe ned litt, at det tross alt var snakk om en eldre person, så fikk man høre at alder er ingen unnskyldning for å ikke oppføre seg. 

Anonymkode: 609f8...d7b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Hun beordret deg ikke. Hun kom med en lite gjennomtenkt kommentar. Og ja, selvsentrerte mennesker ser vi over alt, både blant unge og eldre. 

Anonymkode: a59f4...351

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...