Helene Louise Skrevet 14 timer siden #141 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 7.26): Hva skal nav gjøre? Anonymkode: 8a663...bb0 Nav kan hjelpe med midlertidig eller kommunal bolig hvis man ikke har råd til det eller trenger det med en gang. 1
Helene Louise Skrevet 14 timer siden #142 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 8.06): Så mange kalde svar i denne tråden. Hvis du ikke finner bolig selv, så be Nav om hjelp. Det er en rettighet i Norge og ha et sted å bo. Anonymkode: e6685...caa Ja jeg synes skikkelig synd på denne personen.
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #143 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 20.12): Og i de 2,5 mnd har jeg kavet rundt for å få kommunalt lån som har flere mnd saksbehandlingstid her i byen, og jeg har enda ikke fått det. Fikk vanlig banklån, men det er såpass lavt at jeg kun får kjøpt meg 26 kvm i nabokommunen. Få utleieleiligheter som ligger ute med høy leie, og mange om beinet siden studentene også er på boligjakt. Mange boliger blir utleid møblert fordi utleier da kan ta høyere leie, og da må jeg sette mine egne møbler på lager, og det er dyrt i tillegg til husleien. Ts Anonymkode: cce33...106 Du har oppsigelsestiden. Når den er over, er det ditt valg om du kjøper noe på 26 kvm i nabokommunen, eller leier og har møbler på lager. Hverken hvor du flytter, eller hvilke lån du får er huseiers ansvar. Han skal selge leiligheten, sier du. Da må du jo ut dersom du ikke er kjøper. Det er nettopp det som er fakta når man leier. Andre kan bestemme når en må flytte. Ser det er kjipt for deg, men huseier kan ikke hindres i å selge sin eiendom pga din økonomi. Anonymkode: b80d4...6d5 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #144 Skrevet 13 timer siden Hva enn du gjør er seriøst ditt problem. Du må ut på datoen. Jeg hadde vært forbannet om jeg var huseier. Hadde hyret inn advokater og alt mulig for og få deg ut. Hva enn som måtte til. Anonymkode: 80675...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #145 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 7.31): Neste innlegg: Hvorfor er det umulig å finne utleieboliger? Sorry, men folk som leier har alt for gode rettigheter ved feks manglende betaling. I noen steder i usa er det neste umulig å kaste ut folk som gir blaffen. resultatet er at folk må bo på gaten da folk ikke risikerer å leie ut. Er det slik man ønsker det her også? Anonymkode: 8fa19...ed4 Du er inne på noe. Politikere og partier som stadig vil ha bedre "beskyttelse" for leietakere tenker ikke på at dette bidrar sterkt til at flere kvier seg for å leie ut. Mange hybler og sokkelleiligheter står tomme. Mange kunne tenkt seg å leie ut i Norge og dermed bidratt til flere leieboliger og dermed billigere husleie for alle oss som leier. Inkludert mine foreldre som bor et annet sted. Men hvorfor gidde hvis man har økonomi til å la være? De tør ikke fordi politikerne har gjort oss leietakere en bjørnetjeneste ved å overbeskytte oss. Egentlig kun beskytte de som ikke burde beskyttes. Utleiere vet ikke hva som skjer hvis noen bare slutter å betale og de få leietakere som hærper boligene er heller ikke særlig hjelpsomme med å øke tilliten. Alle politikere som ikke evner konsekvenstenkning har delvis skapt krisen. Anonymkode: 0ef3e...621 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #146 Skrevet 13 timer siden 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hva enn du gjør er seriøst ditt problem. Du må ut på datoen. Jeg hadde vært forbannet om jeg var huseier. Hadde hyret inn advokater og alt mulig for og få deg ut. Hva enn som måtte til. Anonymkode: 80675...bb7 Helt enig. Jeg hadde også blitt forbannet. Anonymkode: 80675...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #147 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 1.52): Jeg må ut til 1 november, men har ikke funnet meg ny bolig, hverken å leie eller å kjøpe pga få boliger og mange som er interessert, og jeg lurer på om utleier kan kaste meg på gaten 1 november når jeg betaler husleie? Jeg trenger mer tid på å finne meg noe og det har jeg sagt til utleier, men får ikke noe respons. Anonymkode: cce33...106 Lei situasjon. Merkelig at utleier ikke svarer da. Er det kanskje et utleiefirma? De kan være vriene. Men det kan jo hende at utleier allerede har funnet noen andre og hva skal de i så fall gjøre om du fortsatt er der? og utleier vet ikke hva han skal svare deg... Men kontakt NAV om du ikke har familie/venner som kan ta deg inn en periode. Hoteller, AirBnB, campinghytter blir fort for dyrt og bil/telt fort for ubehagelig nå i kulden om du ikke er Lars Monsen. Anonymkode: 0ef3e...621
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #148 Skrevet 9 timer siden Helene Louise skrev (4 timer siden): Ja jeg synes skikkelig synd på denne personen. Hvorfor det? Vedkommende kunne kjøpt en leilighet på 26 kvm i nabokommunen, men det var tydeligvis ikke godt nok. I steden klorer hen seg fast i en leilighet hen snart ikke har leiekontrakt for, og skaper masse trøbbel for huseier og seg selv. Fullstendig selvvalgt. Anonymkode: 123ad...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #149 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 1.52): Jeg må ut til 1 november, men har ikke funnet meg ny bolig, hverken å leie eller å kjøpe pga få boliger og mange som er interessert, og jeg lurer på om utleier kan kaste meg på gaten 1 november når jeg betaler husleie? Jeg trenger mer tid på å finne meg noe og det har jeg sagt til utleier, men får ikke noe respons. Anonymkode: cce33...106 ja Anonymkode: ed818...d35
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #150 Skrevet 6 timer siden Helene Louise skrev (7 timer siden): Nav kan hjelpe med midlertidig eller kommunal bolig hvis man ikke har råd til det eller trenger det med en gang. Nei, det kan de ikke. kommunal bolig har flere krav enn dårlig råd, og det er gjennom boligkontoret. Det holder ikke og ha midlertidig dårlig råd, du må ha varig nedsatt inntekt grunnet sykdom og ikke ha mulighet for og leie privat av årsaker som feks manglende boevne, rus, rullestolbruker, trenger daglig tilsyn, sluppet ut av fengsel osv. om man ikke har penger til husleie kan nav bistå med penger . Står ingen leiligheter tomme og venter på ts som ikke vil leie møblert og som synes boligen hun får kjøpt for budsjettet med 2,5 millioner ikke er bra nok. Anonymkode: 8a663...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #151 Skrevet 6 timer siden Helene Louise skrev (7 timer siden): Ja jeg synes skikkelig synd på denne personen. 😂😂 anbefaler deg og jobbe frivillig i kommunens boligkontor/ lavterskeltilbud med folk som faktisk har kommunal bolig en uke, så skal du se synd på… Anonymkode: 8a663...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #152 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lei situasjon. Merkelig at utleier ikke svarer da. Er det kanskje et utleiefirma? De kan være vriene. Men det kan jo hende at utleier allerede har funnet noen andre og hva skal de i så fall gjøre om du fortsatt er der? og utleier vet ikke hva han skal svare deg... Men kontakt NAV om du ikke har familie/venner som kan ta deg inn en periode. Hoteller, AirBnB, campinghytter blir fort for dyrt og bil/telt fort for ubehagelig nå i kulden om du ikke er Lars Monsen. Anonymkode: 0ef3e...621 Svaret er jo at boligen skal selges. Anonymkode: 8a663...bb0
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #153 Skrevet 4 timer siden Utleiefirma, kona til huseier, bestemor, what so ever. Utfallet er fortsatt det samme. Håper huseier får ordnet slik at du blir kastet ut. Get your shit together. Anonymkode: 80675...bb7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå