Gå til innhold

Kan man bli kastet på gaten hvis man ikke finner seg ny bolig innen oppsigelsesfristen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden 1.november nettopp ble til «ut innen nyttår» antar jeg dette er trolletråd. 

Anonymkode: fa19f...02e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Siden 1.november nettopp ble til «ut innen nyttår» antar jeg dette er trolletråd. 

Neida det er det ikke.

Spurte utleier i dag tidlig om det er mulig å forlenge oppsigelsesdato til nyttår, og fikk nettopp til svar at det muligens er mulig.

Ble optimistisk og skrev "til nyttår".

Ts

Anonymkode: cce33...106

AnonymBruker
Skrevet

Uansett har du fått utfyllende svar på hva som skjer hvis du ikke er ute til avtalt tid med huseier. Og det blir til syvende og sist dyrere og et verre alternativ enn å ikke flytte selv om du ikke har ordnet deg ny bolig innen den tid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 1.52):

Jeg må ut til 1 november, men har ikke funnet meg ny bolig, hverken å leie eller å kjøpe pga få boliger og mange som er interessert, og jeg lurer på om utleier kan kaste meg på gaten 1 november når jeg betaler husleie?

Jeg trenger mer tid på å finne meg noe og det har jeg sagt til utleier, men får ikke noe respons.

Hvis utleier er veldig grei, kan du kanskje få forlengelse, hvis ingen andre skal flytte inn, men du har ikke rett på det, så du må ta utgangspunkt i at du skal ut innen 1.nov og finne deg noe midlertidig  imens du leter. Møblene kan du sette på lager hos Lagerboks imens. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Og i de 2,5 mnd har jeg kavet rundt for å få kommunalt lån som har flere mnd saksbehandlingstid her i byen, og jeg har enda ikke fått det.

Fikk vanlig banklån, men det er såpass lavt at jeg kun får kjøpt meg 26 kvm i nabokommunen.

Få utleieleiligheter som ligger ute med høy leie, og mange om beinet siden studentene også er på boligjakt.

Mange boliger blir utleid møblert fordi utleier da kan ta høyere leie, og da må jeg sette mine egne møbler på lager, og det er dyrt i tillegg til husleien.

Ts 

Det høres ut som du er singel, da er 26 m2 nok for deg. 

Anonymkode: d00fb...241

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Et kjapt søk?

Min kommune bruker opptil 4 mnd pga stor pågang fikk jeg beskjed om

Ts

Å ja, men da har du jo god tid… 

Anonymkode: 8a663...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg må ikke ha det inn med teskje, for mine intensjoner har aldri vært å okkupere.

jeg bare spurte iva som skjer hvis jeg ikke klarer å komme meg ut til nyttår.

Ts

Du spør om hva som skjer hvis du okkuperer i 2 måneder? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke være så påståelig. Her jeg bor har nav opp til flere leiligheter. Og kommunen har også flere leiligheter som står klar til beredskap. Dem har også møbler som står klar. Så ingen problemer her å få tak over hodet hvis det er krise. Så frem at det ikke er mange som trenger hjelp på samme tid da. Men det skal godt gjøres. 

Anonymkode: 20101...e3f

Funker ikke , ts vil leie umøblert! 

både nav og kommunen har leiligheter? Det gjelder jo uansett ikke « nav « , om det finnes en kommune med leiligheter  stående tomme så gjelder jo det den kommunen. Her jeg bor er det boligmangel. Mange bostedsløse . Nytter ikke og gå til nav . 
Du og ts bor neppe i samme kommune, for da hadde ikke trykket på visninger på utleieboliger vært så høyt og heller ikke prisene så høye at ts måtte flytte til nabokommunen og kjøpt 23 kvm med 2,5 millioner i budsjett. 
hvilken kommune bor du i, der både nav og kommunen har tomme møblerte leiligheter stående klar? Det svares det sjelden på når det kommer påstander om kommuner som byr på det ene og det andre, men det er vel ikke så lite at du røper anonymitet , så hvor ?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 7.31):

Neste innlegg: Hvorfor er det umulig å finne utleieboliger?

Sorry, men folk som leier har alt for gode rettigheter ved feks manglende betaling. I noen steder i usa er det neste umulig å kaste ut folk som gir blaffen. resultatet er at folk må bo på gaten da folk ikke risikerer å leie ut. Er det slik man ønsker det her også?

Anonymkode: 8fa19...ed4

Du har helt rett. Det eneste et slapt regelverk gjør er å ødelegge for legitime og gode borgere.

Anonymkode: ca0c2...3f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...