AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:39 #161 Skrevet fredag kl. 11:39 Mei88 skrev (17 timer siden): Kanskje det du bor ja, men her har de nettopp bygd 3 flett nye bitte bitte små nødboliger.. dette er ikke for de med lav boevne Hvorfor skriver du alle kommuner? Hva som er bygget der du bor har vel ingenting med alle kommuner og gjøre? Her er det ingenting som heter nødboliger, og 3 bitte små boliger hadde jo vært en dråpe i havet. En dyr dråpe i havet. Hvilken kommune er dette? hvem i alle dager er de for? Folk med høy boevne? Folk som blir kastet ut av namsnsmannen fordi de ikke vil flytte, fordi de ikke vil leie møblert eller kjøpe seg leilighet på 23 kvm for 2,5 millioner? Har dere lov om botilhørighet i kommunen for og få disse nødboligene? Anonymkode: 8a663...bb0 1 1
Mei88 Skrevet fredag kl. 11:43 #162 Skrevet fredag kl. 11:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skriver du alle kommuner? Hva som er bygget der du bor har vel ingenting med alle kommuner og gjøre? Her er det ingenting som heter nødboliger, og 3 bitte små boliger hadde jo vært en dråpe i havet. En dyr dråpe i havet. Hvilken kommune er dette? hvem i alle dager er de for? Folk med høy boevne? Folk som blir kastet ut av namsnsmannen fordi de ikke vil flytte, fordi de ikke vil leie møblert eller kjøpe seg leilighet på 23 kvm for 2,5 millioner? Har dere lov om botilhørighet i kommunen for og få disse nødboligene? Anonymkode: 8a663...bb0 De er for folk som av en eller annen grunn har oppstått med å bli stående uten tak over hodet, hva enn det skulle være. Alle kommuner skal ha en eller annen mulighet for å hjelpe når man blir stående uten bosted.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:52 #163 Skrevet fredag kl. 11:52 Mei88 skrev (2 minutter siden): De er for folk som av en eller annen grunn har oppstått med å bli stående uten tak over hodet, hva enn det skulle være. Alle kommuner skal ha en eller annen mulighet for å hjelpe når man blir stående uten bosted. Du vil ikke skrive hvilken kommune som har nødboliger? nei, alle kommuner har ikke denne luksus ordningen. Hvordan i alle dager skulle det finansieres? Jeg har jobbet i boligkontoret i 2 kommuner, og aldri hørt om noe sånt. Nå skal kommunen igjen tilby felstesenger i vinter til de som ikke har venner / familie og bo hos, ikke får plass på hospits og som står i kø for kommunal bolig / ikke er kvalifisert til kommunal bolig. mulig ts hadde hatt godt av en uke på feltseng i sovesal, men det er andre som trenger det mer. det finnes også kommuner som låner ut telt, men det er litt uklart om dette er lovlig. Anonymkode: 8a663...bb0 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:25 #164 Skrevet fredag kl. 13:25 Helene Louise skrev (På 21.10.2025 den 2.51): Ja jeg synes skikkelig synd på denne personen. Fort huseier det blir synd på. Anonymkode: 2bb1e...dd5 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:09 #165 Skrevet fredag kl. 17:09 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du vil ikke skrive hvilken kommune som har nødboliger? nei, alle kommuner har ikke denne luksus ordningen. Hvordan i alle dager skulle det finansieres? Jeg har jobbet i boligkontoret i 2 kommuner, og aldri hørt om noe sånt. Nå skal kommunen igjen tilby felstesenger i vinter til de som ikke har venner / familie og bo hos, ikke får plass på hospits og som står i kø for kommunal bolig / ikke er kvalifisert til kommunal bolig. mulig ts hadde hatt godt av en uke på feltseng i sovesal, men det er andre som trenger det mer. det finnes også kommuner som låner ut telt, men det er litt uklart om dette er lovlig. Anonymkode: 8a663...bb0 Min kommune har og nødboliger. Det er en kommune med ca 25000 innbyggere. Så unormalt som du får det til å høres ut er det ikke. Anonymkode: 29fb0...e7b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:26 #166 Skrevet fredag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min kommune har og nødboliger. Det er en kommune med ca 25000 innbyggere. Så unormalt som du får det til å høres ut er det ikke. Anonymkode: 29fb0...e7b Og denne kommunen har heller ingen navn? jeg tror på at det finnes kommuner med god økonomi og lite folk og ledige boliger . Folk flest bor ikke i kommuner med 25000 innbyggere, så det blir allikevel ikke for folk flest, og langt i fra påstanden jeg siterer på som sier alle kommuner. Lurer også på kravet om botilhørighet i denne kommunen, om det ikke er den samme? ts bor ikke i en sånn kommune, det ser vi på pris og etterspørsel, men det hadde allikevel vært interessant og få vite litt mer om nødboligene, hvilke kommuner har dem, hvem er de beregnet for og har de plikt om botilhørighet? Anonymkode: 8a663...bb0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:48 #167 Skrevet lørdag kl. 07:48 AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 1.52): Jeg må ut til 1 november, men har ikke funnet meg ny bolig, hverken å leie eller å kjøpe pga få boliger og mange som er interessert, og jeg lurer på om utleier kan kaste meg på gaten 1 november når jeg betaler husleie? Jeg trenger mer tid på å finne meg noe og det har jeg sagt til utleier, men får ikke noe respons. Anonymkode: cce33...106 Ja, det kan han. Når du har fått oppsigelse så skal du ut innen datoen som er satt. At du ikke har fått kjøpt eller leid noe nytt er dessverre ditt problem. Om du motsetter deg utflytting kan det bli svært dyrt for deg, og ikke da kun mtp leiekostnaden. Anonymkode: c4d15...cde 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå