Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne på 28 år og har lenge hatt komplekser rundt kroppen min – spesielt brystene. Da jeg var yngre gikk jeg litt opp i vekt, og brystene ble større. Etter at jeg gikk ned igjen, endret de seg en del og mistet spensten. De henger litt, ikke ekstremt, men nok til at det plager meg og påvirker selvtilliten.

Jeg vurderer derfor brystløft, men er veldig usikker.

Er det noen her som har erfaring med brystløft, gjerne fra Volvat eller andre klinikker i Oslo?

Hvordan opplevde dere resultatet, arrene, smertene og selve oppfølgingen?

Og angrer noen i etterkant – eller var det verdt det?

(Hadde lagt ut bilde for vurdering, men tror ikke det er helt passende 😅)

Setter stor pris på alle erfaringer og ærlige råd ❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk det gjort på Aleris Frogner. Ingen smerter, veldig grei healing, arrene synes nesten ikke. Resultatet ble som forventet. Dette ble gjort etter amming, så de trengte å løftes litt 😅

Anonymkode: 4631b...d37

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er imot kosmetiske inngrep av samfunnsmessige etiske grunner, hvor jeg synes at det er viktig å normalisere vanlige kropper, for å blant annet forebygge urealistiske kroppsidealer og kroppspress blant unge.

Jeg strevde med selvtilliten lenge, da jeg har veldig små bryster. Og med veldig små mener jeg virkelig tilnærmet flatt, jeg har aldri sett noen med mindre bryster enn meg selv. Grunnet mine verdier som sagt, ble jeg nødt til å jobbe med selvtilliten. Jeg fokuserte på å se meg selv som vakker. Og nå tror jeg på det, jeg har nå følt meg trygg i egen kropp lenge. Føler meg både elegant og sexy med de brystene jeg har. Også ser det ut til at det synet jeg har på meg selv er det som smitter over på de rundt også! Før var jeg overbevist om at ingen menn skulle tenne på meg, men det har aldri vært et problem..!

Forstår at ikke alle tenker likt altså. Men mitt tips er å jobbe med selvbildet; et dårlig selvbilde forsvinner som regel ikke uansett om man gjør et inngrep eller to.

Anonymkode: 77ab2...41d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Aldri sett bryster som har vært løftet som ser naturlige ut i det hele tatt, arrene er synlige, formene blir også merkelige. 

Dersom det ikke er medisinsk nødvendig burde du la være, det ser kun ok med en god BH og det kan man få til uten å bruke flere tusen på operasjon.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent heller til du er ferdig med barn, aå slipper du flere runder med brystløft. 

Anonymkode: 01736...f9e

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er imot kosmetiske inngrep av samfunnsmessige etiske grunner, hvor jeg synes at det er viktig å normalisere vanlige kropper, for å blant annet forebygge urealistiske kroppsidealer og kroppspress blant unge.

Jeg strevde med selvtilliten lenge, da jeg har veldig små bryster. Og med veldig små mener jeg virkelig tilnærmet flatt, jeg har aldri sett noen med mindre bryster enn meg selv. Grunnet mine verdier som sagt, ble jeg nødt til å jobbe med selvtilliten. Jeg fokuserte på å se meg selv som vakker. Og nå tror jeg på det, jeg har nå følt meg trygg i egen kropp lenge. Føler meg både elegant og sexy med de brystene jeg har. Også ser det ut til at det synet jeg har på meg selv er det som smitter over på de rundt også! Før var jeg overbevist om at ingen menn skulle tenne på meg, men det har aldri vært et problem..!

Forstår at ikke alle tenker likt altså. Men mitt tips er å jobbe med selvbildet; et dårlig selvbilde forsvinner som regel ikke uansett om man gjør et inngrep eller to.

Nei det var ikke det hun spurte om

Anonymkode: 377b0...74e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vent heller til du er ferdig med barn, aå slipper du flere runder med brystløft. 

Enig i dette. Bedre å gjøre det én gang enn flere, mtp arrvev og diverse. 

Anonymkode: 86276...677

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns du skal gå for det ts, resultatet blir sannsynligvis veldig bra siden kirurgene er i dag veldig flinke og inngrepet er relativt vanlig. Men jeg støtter dette med å kanskje vente til du er ferdig med barn om ikke du er det. Lykke til! 

Anonymkode: 377b0...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du planer om barn etter hvert? For da ville jeg vurdert å ventet til etter det. Brystene endrer seg mye under svangerskap og barseltid, og du kan da evt risikere å måtte gå gjennom operasjon flere ganger. 

Anonymkode: 5d6ee...8f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er vitsen med å komme inn i en tråd for å være moraliserende? Hun spurte ikke om det.

• Liker 6
Skrevet

Brystløft og reduksjon kan fort ende opp med uheldig stygge bryster. Ikke for å være vond mot dere som har gjort det, men resultatet blir ofte ikke bra. Synlige arr, merkelig form og utseende. Arrene er kanskje mindre synlige etter 10 år 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ntrane skrev (6 minutter siden):

Brystløft og reduksjon kan fort ende opp med uheldig stygge bryster. Ikke for å være vond mot dere som har gjort det, men resultatet blir ofte ikke bra. Synlige arr, merkelig form og utseende. Arrene er kanskje mindre synlige etter 10 år 

Mine ser hvert fall ut som de gjorde før jeg ammet. Behandler man arrene bra, blir de ikke så synlige, kirurgen var flink. Fikk ny mann noen år etter operasjonen, og han la ikke merke til det før jeg sa det.

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er vitsen med å komme inn i en tråd for å være moraliserende? Hun spurte ikke om det.

Poenget var ikke at hun ikke skulle ta brystløft. Heller at jeg ser mange som gjør inngrep, som da "finner seg noe nytt" å skammes over. Det var mer et tips om at det (i tillegg) kommer mye godt ut av å forsøke å se seg selv som god nok, og ikke være så hard med seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget var ikke at hun ikke skulle ta brystløft. Heller at jeg ser mange som gjør inngrep, som da "finner seg noe nytt" å skammes over. Det var mer et tips om at det (i tillegg) kommer mye godt ut av å forsøke å se seg selv som god nok, og ikke være så hard med seg selv.

Ikke alle er sånn at de alltid må fikse noe. Noen sikkert, men langt fra alle. Tenker folk må få gjøre det de har lyst til med sin egen kropp uansett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du planer om barn etter hvert? For da ville jeg vurdert å ventet til etter det. Brystene endrer seg mye under svangerskap og barseltid, og du kan da evt risikere å måtte gå gjennom operasjon flere ganger. 

Anonymkode: 5d6ee...8f0

Mine endret seg til det bedre ettet fødsler og amming. 4 år etter sidte barnet er jeg mer fornøyd enn noensinne. Ca samme vekt nå som før svangerskap. Snart 40 år.

Anonymkode: 2ce36...c38

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er sånn at de alltid må fikse noe. Noen sikkert, men langt fra alle. Tenker folk må få gjøre det de har lyst til med sin egen kropp uansett.

Ja, TS gjør åpenbart som hun vil. Var et velment tips fra en som også har strevd med selvtillit på brystene og innså at de ikke egentlig var så stygge som de var oppi mitt hode, ikke ta det så ille opp☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, TS gjør åpenbart som hun vil. Var et velment tips fra en som også har strevd med selvtillit på brystene og innså at de ikke egentlig var så stygge som de var oppi mitt hode, ikke ta det så ille opp☺️

Nei, altså, jeg for min del er nu ferdig med mitt brystløft og er fornøyd, så hva andre mener er jo deres sak. Jeg bare synes det var typisk KG at noen måtte komme inn å svare noe helt annet enn det det ble spurt om. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Klarte du ikke å lese spørsmålet hennes? 

Anonymkode: 5ad49...756

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer det samme.

Redd jeg skal ende opp med å se ut som Sally fra «The Nightmare Before Christmas»

Anonymkode: d6293...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at ts vil ha barn? Er faktisk ikke alle som vil ha barn. 

Anonymkode: 2cff6...afa

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...