CamillaMarie Skrevet 16. oktober #1 Skrevet 16. oktober (endret) Dette var sånn belte *alle* gikk med for 20 år siden. Men hva kalles det? Har søkt og søkt, finner ingenting... Får ikke å laste opp bilde. Men hvis dere ser på profilbildet mitt kan dere så vidt se hva jeg mener. Håper på hjelp🙏 Endret 16. oktober av CamillaMarie
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #2 Skrevet 16. oktober Sånt?: https://www.fjellrevenshop.no/produkt/fjellreven-canvas-belte/ Anonymkode: d3439...37a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #3 Skrevet 17. oktober CamillaMarie skrev (12 timer siden): Dette var sånn belte *alle* gikk med for 20 år siden. Men hva kalles det? Har søkt og søkt, finner ingenting... Får ikke å laste opp bilde. Men hvis dere ser på profilbildet mitt kan dere så vidt se hva jeg mener. Håper på hjelp🙏 jeg kaller sånne belter i canvas med den type beltespenne for armybelte. Jeg har ikke noe minne om dem fra 20 år tilbake, men de var ekstremt populære i 1981 😍 Anonymkode: 5fa3c...492 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg kaller sånne belter i canvas med den type beltespenne for armybelte. Jeg har ikke noe minne om dem fra 20 år tilbake, men de var ekstremt populære i 1981 😍 Anonymkode: 5fa3c...492 Jaa 🤩 På den tiden kalte vi det discobelte! I tillegg til armybelte og discobelte har jeg sett dem bli kalt gjordebåndsbelte. Det siste gjelder kanskje mest blant de som syr selv, fordi selve båndet kalles et gjordebånd. Anonymkode: 1a6e1...2f8 3 1
Boetica Skrevet 17. oktober #5 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jaa 🤩 På den tiden kalte vi det discobelte! I tillegg til armybelte og discobelte har jeg sett dem bli kalt gjordebåndsbelte. Det siste gjelder kanskje mest blant de som syr selv, fordi selve båndet kalles et gjordebånd. Anonymkode: 1a6e1...2f8 Vi kalte det millitærbelte 😄 altså sånn 1979-80.
tdm900 Skrevet 17. oktober #7 Skrevet 17. oktober CamillaMarie skrev (14 timer siden): Dette var sånn belte *alle* gikk med for 20 år siden. Men hva kalles det? Har søkt og søkt, finner ingenting... Får ikke å laste opp bilde. Men hvis dere ser på profilbildet mitt kan dere så vidt se hva jeg mener. Håper på hjelp🙏 Militærbelte blir det ofte kalt, og er i forskjellige farger.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Skrevet 18. oktober Kuiperbeltet kalles det Anonymkode: 9b35c...ad0
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #9 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 12.29): Jaa 🤩 På den tiden kalte vi det discobelte! I tillegg til armybelte og discobelte har jeg sett dem bli kalt gjordebåndsbelte. Det siste gjelder kanskje mest blant de som syr selv, fordi selve båndet kalles et gjordebånd. Anonymkode: 1a6e1...2f8 Hos oss (en times busstur unna Oslo) skulle discobeltet knytes med en flat knute etter at det var trukket gjennom spenna, slik at enden hang ned. Enden måtte for all del ikke trekkes gjennom beltestolpene, slik foreldregenerasjonen gjorde. (Dette var like viktig som syltestrikk på Isba-skoene og galgeknuter på seilersko-lissene.) Var dette noe resten av landet også drev med? Husker jeg hadde matchende rosa discobelte og rosa pologenser med zipneck. Det var såååå kult! Anonymkode: 7251b...c3d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #10 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hos oss (en times busstur unna Oslo) skulle discobeltet knytes med en flat knute etter at det var trukket gjennom spenna, slik at enden hang ned. Enden måtte for all del ikke trekkes gjennom beltestolpene, slik foreldregenerasjonen gjorde. (Dette var like viktig som syltestrikk på Isba-skoene og galgeknuter på seilersko-lissene.) Var dette noe resten av landet også drev med? Husker jeg hadde matchende rosa discobelte og rosa pologenser med zipneck. Det var såååå kult! Anonymkode: 7251b...c3d Ja, det var superviktig!! Mitt var lilla, og så hadde jeg øreringer med lilla blader, og halskjede av skjellperler. Sommeren 1981! Anonymkode: 5fa3c...492 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #11 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, det var superviktig!! Mitt var lilla, og så hadde jeg øreringer med lilla blader, og halskjede av skjellperler. Sommeren 1981! Anonymkode: 5fa3c...492 Å ja, skjellperlene! De hadde jeg glemt. Anonymkode: 7251b...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå