AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:11 #1 Skrevet torsdag kl. 17:11 O kjære klesguru @Sioux, kan du svare på dette: Jeg like ruter. Men er blitt femti år. Kan jeg gå i skjørt som på bildet jeg legger ved (det går til knærne på meg) uten at det ser latterlig ut? (Jeg er 1.60, bruker størrelse 40 og har pærefasong). Er for øvrig slike skjørt klassiske? Eller ikke? Anonymkode: 264c5...d67
Kvist Skrevet torsdag kl. 17:12 #2 Skrevet torsdag kl. 17:12 Hvis du liker det, hvorfor ikke? Klær har ikke aldersgrense. 7
LeneXCII Skrevet torsdag kl. 17:16 #3 Skrevet torsdag kl. 17:16 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er for øvrig slike skjørt klassiske? Eller ikke? Med rett tilbehør, kan de være det ja.. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:58 #4 Skrevet torsdag kl. 19:58 Tusen takk for svar, dere! 🥰 Hilsen TS Det er første gang jeg har tenkt på om jeg er "for gammel" til et klesplagg... Må være tallet 50 som gjør det.. 😄 Anonymkode: 264c5...d67
FrkSolsikke Skrevet torsdag kl. 20:06 #5 Skrevet torsdag kl. 20:06 Så lenge skjørtet er i knelengde, så tenker jeg at det er helt OK. Vi voksne damer skal nok passe oss litt for å kle oss i korte miniskjørt 😁 men kneskjørt er fortsatt helt greit 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:16 #6 Skrevet torsdag kl. 20:16 FrkSolsikke skrev (7 minutter siden): Så lenge skjørtet er i knelengde, så tenker jeg at det er helt OK. Vi voksne damer skal nok passe oss litt for å kle oss i korte miniskjørt 😁 men kneskjørt er fortsatt helt greit 😅 Enig! Ts Anonymkode: 264c5...d67
Sioux Skrevet torsdag kl. 23:41 #8 Skrevet torsdag kl. 23:41 Alt er lov, jeg kan kun noen regler for klassisk eleganse for de som liker det. Plaid A-line skjørt er en klassisk britisk countryside look, veldig preppy og elegant, går med all slags sko, og har du et knelangt skjørt som dette kan du bruke det til du er 100. Knelangt eller et par cm over går helt fint. Du kan få mange ulike antrekk med plaid ved å sette sammen med ensfargede topper i en av fargene i skjørtet. Skjørtet på bildet har også fin fasong for din kropp. A-line og flare, high rise eller mid rise (rundt navelen) understrekker fint midje. Hvis du føler at du har kort torso, er det best med mid rise, ellers kan du bruke begge. Pærefasong blir finest med korte og cropped topper. Unngå topper/gensere som går lengre enn til hoftebeinet. Har du topper som går lenger ned, kan du prøve forkorte dem med et tynt belte, brette opp under, eller ha inne i skjørtet. Eventuelt helt lange topper, bare ikke noe som ender et sted på rumpa. 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:48 #9 Skrevet torsdag kl. 23:48 Sioux skrev (6 minutter siden): Alt er lov, jeg kan kun noen regler for klassisk eleganse for de som liker det. Plaid A-line skjørt er en klassisk britisk countryside look, veldig preppy og elegant, går med all slags sko, og har du et knelangt skjørt som dette kan du bruke det til du er 100. Knelangt eller et par cm over går helt fint. Du kan få mange ulike antrekk med plaid ved å sette sammen med ensfargede topper i en av fargene i skjørtet. Skjørtet på bildet har også fin fasong for din kropp. A-line og flare, high rise eller mid rise (rundt navelen) understrekker fint midje. Hvis du føler at du har kort torso, er det best med mid rise, ellers kan du bruke begge. Pærefasong blir finest med korte og cropped topper. Unngå topper/gensere som går lengre enn til hoftebeinet. Har du topper som går lenger ned, kan du prøve forkorte dem med et tynt belte, brette opp under, eller ha inne i skjørtet. Eventuelt helt lange topper, bare ikke noe som ender et sted på rumpa. Snøreskoene i bilde 3 var fine! Vet du hvor man kan få tak i sånne, av god kvalitet? Anonymkode: 071a7...16b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:48 #10 Skrevet torsdag kl. 23:48 Hvordan ser man ut når man har pærefasong? Anonymkode: 6c103...407
Sioux Skrevet torsdag kl. 23:56 #12 Skrevet torsdag kl. 23:56 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snøreskoene i bilde 3 var fine! Vet du hvor man kan få tak i sånne, av god kvalitet? Anonymkode: 071a7...16b Dette er Oxford Heels. Jeg har et par fra Ecco, men en gammel modell og utsolgt. Søk på oxford heels. 3
Sioux Skrevet torsdag kl. 23:58 #13 Skrevet torsdag kl. 23:58 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan ser man ut når man har pærefasong? Anonymkode: 6c103...407 Litt bredere i hoftene og small i skuldre. 1
NoaideBiehtar Skrevet i går, 05:46 #14 Skrevet i går, 05:46 FrkSolsikke skrev (9 timer siden): Så lenge skjørtet er i knelengde, så tenker jeg at det er helt OK. Vi voksne damer skal nok passe oss litt for å kle oss i korte miniskjørt 😁 men kneskjørt er fortsatt helt greit Næh, kommer helt an på kroppen, beina og hva man har under. Særlig ruteskjørt synes jeg fungerer fint som litt kortere enn knelangt, uten å bli helt mini. Rutene krever så mye oppmerksomhet at det er helt greit at skjørtet er litt kortere, hvis man kler det. 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Skrevet 23 timer siden Sioux skrev (8 timer siden): Alt er lov, jeg kan kun noen regler for klassisk eleganse for de som liker det. Plaid A-line skjørt er en klassisk britisk countryside look, veldig preppy og elegant, går med all slags sko, og har du et knelangt skjørt som dette kan du bruke det til du er 100. Knelangt eller et par cm over går helt fint. Du kan få mange ulike antrekk med plaid ved å sette sammen med ensfargede topper i en av fargene i skjørtet. Skjørtet på bildet har også fin fasong for din kropp. A-line og flare, high rise eller mid rise (rundt navelen) understrekker fint midje. Hvis du føler at du har kort torso, er det best med mid rise, ellers kan du bruke begge. Pærefasong blir finest med korte og cropped topper. Unngå topper/gensere som går lengre enn til hoftebeinet. Har du topper som går lenger ned, kan du prøve forkorte dem med et tynt belte, brette opp under, eller ha inne i skjørtet. Eventuelt helt lange topper, bare ikke noe som ender et sted på rumpa. Hjertelig takk!! 🥰 Ts Anonymkode: 264c5...d67
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Jeg tenker at et knelangt rutete skjørt er klassisk og helt innafor ift alder. Det jeg, som 50+, ikke ville brukt, er lårkorte preppy-punk skjørt i klassisk kilt mønster - altså sånne som spiller på skoleuniformlooken, og forsåvidt ikke lårkorte stramme skjørt heller. Da tenker jeg på lengder som fremstår mer som et bredt belte enn et kort skjørt! Men bortsett fra det tenker jeg at rutete skjørt er klassisk og passer til alle. Anonymkode: 42de8...87e 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker at et knelangt rutete skjørt er klassisk og helt innafor ift alder. Det jeg, som 50+, ikke ville brukt, er lårkorte preppy-punk skjørt i klassisk kilt mønster - altså sånne som spiller på skoleuniformlooken, og forsåvidt ikke lårkorte stramme skjørt heller. Da tenker jeg på lengder som fremstår mer som et bredt belte enn et kort skjørt! Men bortsett fra det tenker jeg at rutete skjørt er klassisk og passer til alle. Anonymkode: 42de8...87e Ja! Dette lå i underbevisstheten min - uten at jeg klarte å formulere det i ord. Så utrolig kult på rett person: preppy-punk! Men ikke på meg nå, nei. 😄 Takk 💚 Ts Anonymkode: 264c5...d67
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden Det skjørtet TS er fra Katrin Uri og det rekker ned til kneet så SÅÅ kort er det jo ikke.. Anonymkode: eebc5...341 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden Jeg vil egentlig si nei. Sånne skjørt er for unge folk, eller damer 65+. Middelaldrende vil enten se ut som om de kler seg for ungt, eller for gammelt Anonymkode: 4e61d...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden Sioux skrev (20 timer siden): Dette er Oxford Heels. Jeg har et par fra Ecco, men en gammel modell og utsolgt. Søk på oxford heels. Takk, skal det 😃 Anonymkode: 071a7...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå