Korpsnerden Skrevet 16. oktober #1 Skrevet 16. oktober Hvor lang tid må man regne for å få svar under "Private henvendelser Rampelys"? 2 1
Angel75 Skrevet 16. oktober #2 Skrevet 16. oktober Jeg sendte i juni og i aug en gang, har enda ikke fått svar. Jeg har gitt opp. Det er håpløst. 1 3
Korpsnerden Skrevet 16. oktober Forfatter #3 Skrevet 16. oktober Angel75 skrev (31 minutter siden): Jeg sendte i juni og i aug en gang, har enda ikke fått svar. Jeg har gitt opp. Det er håpløst. Man ser jo hvor mange ganger innlegget er lest, og jeg antar det kun er moderatorer som har anledning til å lese. Rart at innleggene leses, men ikke svares på, eller? 3
Angel75 Skrevet 16. oktober #4 Skrevet 16. oktober Korpsnerden skrev (6 minutter siden): Man ser jo hvor mange ganger innlegget er lest, og jeg antar det kun er moderatorer som har anledning til å lese. Rart at innleggene leses, men ikke svares på, eller? Ja, det synes jeg også. Men ja ga rett og slett opp. Samme med moderering. Virker ikke som om det er samme regler i alle tråder. Så vet ikke helt hva man skal tro. 2 3
Korpsnerden Skrevet 20. oktober Forfatter #5 Skrevet 20. oktober Jeg trodde det var lønnede moderatorer på Rampelys. Hvorfor svares det ikke i tråder, hverken her eller i "private henvendelser"? 4 2
FruR Skrevet 31. oktober #6 Skrevet 31. oktober (endret) Korpsnerden skrev (På 20.10.2025 den 10.12): Jeg trodde det var lønnede moderatorer på Rampelys. Hvorfor svares det ikke i tråder, hverken her eller i "private henvendelser"? Vi snakket om dette med om moderatorer/FA fikk lønn i en annen r&r tråd her og jeg spurte moderator men fikk ikke svar på det til tross for at moderator svarte på andre innlegg som var skrevet etterpå. Edit : ser nå at dette ble slettet fordi de ikke regnet det som innenfor trådens tema. Så håper de kan svare her på om de får betalt. Ser også at det er 2 uker siden du skrev innlegget jeg nå svarer på og ingen moderatorer har svart .. Endret 31. oktober av FruR 2 1 3
Korpsnerden Skrevet 31. oktober Forfatter #7 Skrevet 31. oktober FruR skrev (23 minutter siden): Vi snakket om dette med om moderatorer/FA fikk lønn i en annen r&r tråd her og jeg spurte moderator men fikk ikke svar på det til tross for at moderator svarte på andre innlegg som var skrevet etterpå. Edit : ser nå at dette ble slettet fordi de ikke regnet det som innenfor trådens tema. Så håper de kan svare her på om de får betalt. Ser også at det er 2 uker siden du skrev innlegget jeg nå svarer på og ingen moderatorer har svart .. Jeg har gitt opp å håpe på svar både her og på privat henvendelse. Har forsøkt å finne et "kontakt oss" inne på siden som kanskje går til de som eier Kvinneguiden, men har ikke funnet det heller. 2 1 4
FruR Skrevet 31. oktober #8 Skrevet 31. oktober (endret) Korpsnerden skrev (1 time siden): Jeg har gitt opp å håpe på svar både her og på privat henvendelse. Har forsøkt å finne et "kontakt oss" inne på siden som kanskje går til de som eier Kvinneguiden, men har ikke funnet det heller. Ja jeg vil legge til at det er mulig det er behov for flere moderatorer hvis alt tar sånn tid. Men det med lønn er også relevant i sammenheng med svartid fordi det er lettere å kreve et raskt svar og at tråder ikke stenges en uke for moderering hvis det er lønnet arbeid. Det er ikke like rimelig å kreve like mye av en som er frivillig og jobber gratis som en som får betalt . Endret 31. oktober av FruR 1 2
Angel75 Skrevet 1. november #9 Skrevet 1. november Korpsnerden skrev (10 timer siden): Jeg har gitt opp å håpe på svar både her og på privat henvendelse. Har forsøkt å finne et "kontakt oss" inne på siden som kanskje går til de som eier Kvinneguiden, men har ikke funnet det heller. Scroll ned på siden her så står det kontakt oss. Prøv der. Det blir en mer og mer useriøs side når de ikke svarer. Og heller ikke rapporter blir tatt seriøst og de rydder ikke i tråder når regler blir brutt. 3 1 2
Orly Skrevet 1. november #10 Skrevet 1. november At det ikke ryddes, betyr vel bare at de ikke er enig i at regler er brutt. 4
Angel75 Skrevet 1. november #11 Skrevet 1. november Orly skrev (9 minutter siden): At det ikke ryddes, betyr vel bare at de ikke er enig i at regler er brutt. Står klart og tydelig at barns navn ikke skal nevnes. Men denne tråden handler ikke om det. 3
Korpsnerden Skrevet 1. november Forfatter #12 Skrevet 1. november Angel75 skrev (2 timer siden): Scroll ned på siden her så står det kontakt oss. Prøv der. Det blir en mer og mer useriøs side når de ikke svarer. Og heller ikke rapporter blir tatt seriøst og de rydder ikke i tråder når regler blir brutt. Takk. Da har jeg sendt melding til administrasjonen. Helt enig med deg. 4 2
Bibbi_ Skrevet 2. november #13 Skrevet 2. november Korpsnerden skrev (På 31.10.2025 den 23.09): Jeg har gitt opp å håpe på svar både her og på privat henvendelse. Har forsøkt å finne et "kontakt oss" inne på siden som kanskje går til de som eier Kvinneguiden, men har ikke funnet det heller. Jeg har prøvd å kontakte KG på flere måter, det er ikke svar å få. 3 1 1
Forumansvarlig Skrevet 2. november #14 Skrevet 2. november Korpsnerden skrev (På 16.10.2025 den 17.58): Hvor lang tid må man regne for å få svar under "Private henvendelser Rampelys"? Det kommer ann på henvendelsen, noen ganger tar ting tid, spesielt ved vikariater o.l., samt i høytider, når det er tråder med høyt tempo o.s.v. Korpsnerden skrev (På 20.10.2025 den 10.12): Jeg trodde det var lønnede moderatorer på Rampelys. Hvorfor svares det ikke i tråder, hverken her eller i "private henvendelser"? Hvem som er lønnet o.s.v. er en personopplysning og ikke noe vi går ut med her. Mtp kontakt o.s.v. er det informert og opplyst om at jeg er ansatt i Egmont og er dermed forumets kontaktperson. Bibbi_ skrev (15 timer siden): Jeg har prøvd å kontakte KG på flere måter, det er ikke svar å få. Alle mailer som kommer inn blir besvart så om du ikke har fått svar på mail ville jeg sjekket søppelpost e.l. da det har vært tilfeller hos blant annet hotmail, online.no og andre mailer eid av microsoft at de sender mail fra Kvinneguiden i søppelpost og/eller den skjulte spamfolderen.
Bibbi_ Skrevet 2. november #15 Skrevet 2. november Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Det kommer ann på henvendelsen, noen ganger tar ting tid, spesielt ved vikariater o.l., samt i høytider, når det er tråder med høyt tempo o.s.v. Hvem som er lønnet o.s.v. er en personopplysning og ikke noe vi går ut med her. Mtp kontakt o.s.v. er det informert og opplyst om at jeg er ansatt i Egmont og er dermed forumets kontaktperson. Alle mailer som kommer inn blir besvart så om du ikke har fått svar på mail ville jeg sjekket søppelpost e.l. da det har vært tilfeller hos blant annet hotmail, online.no og andre mailer eid av microsoft at de sender mail fra Kvinneguiden i søppelpost og/eller den skjulte spamfolderen. Neida, alle blir ikke besvart. Ikke fått noe i søppelpost heller, da jeg selvfølgelig har sjekket. Ikke svarer moderatorer inne her heller. 3 1 1
Forumansvarlig Skrevet 2. november #16 Skrevet 2. november Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Neida, alle blir ikke besvart. Ikke fått noe i søppelpost heller, da jeg selvfølgelig har sjekket. Ikke svarer moderatorer inne her heller. Send gjerne en ny mail slik at jeg får sjekket i morgen. Noen tråder her inne blir stående ubesvart da det er tråder som gjelder sletting av innlegg og moderering av en brukers innlegg i tråder. Disse kan vi ikke, og skal vi ikke besvare da det gjelder enkeltbrukere og vi går ikke ut med informasjon om andre enkeltbrukere til andre. Dette skal man ta opp i private forumhenvendelser slik at det blir en samtale kun mellom moderatorere og den ene brukeren.
FruR Skrevet 2. november #17 Skrevet 2. november Forumansvarlig skrev (Akkurat nå): Send gjerne en ny mail slik at jeg får sjekket i morgen. Noen tråder her inne blir stående ubesvart da det er tråder som gjelder sletting av innlegg og moderering av en brukers innlegg i tråder. Disse kan vi ikke, og skal vi ikke besvare da det gjelder enkeltbrukere og vi går ikke ut med informasjon om andre enkeltbrukere til andre. Dette skal man ta opp i private forumhenvendelser slik at det blir en samtale kun mellom moderatorere og den ene brukeren. Det er også flere tråder her som blir stengt veldig for moderering. Mange dager liksom og over en uke i noen tilfeller. Jeg skjønner det tar tid å få igjennom alt men da trenger dere kanskje flere folk? Hvor lenge er rimlig å forvente at en tråd skal være stengt ? Hvor lenge er rimlig å vente på svar hvis man skriver i r&r tråd ( her tok det to uker i denne tråden eksemplevis ) 2 1
Forumansvarlig Skrevet 2. november #18 Skrevet 2. november FruR skrev (3 minutter siden): Det er også flere tråder her som blir stengt veldig for moderering. Mange dager liksom og over en uke i noen tilfeller. Jeg skjønner det tar tid å få igjennom alt men da trenger dere kanskje flere folk? Hvor lenge er rimlig å forvente at en tråd skal være stengt ? Hvor lenge er rimlig å vente på svar hvis man skriver i r&r tråd ( her tok det to uker i denne tråden eksemplevis ) Som nevnt før, ved vikariater kan det dessverre ta lengre tid. Ikke bare fordi jeg er den som er ansatt og har dette som en jobb, men også fordi i noen emner og temaer er det mye å ta hensyn til, både barn, spekulasjoner, andre i omgangskretsen o.s.v. samt at man må kanskje lese seg opp på temaer for å selv kunne vite hva som er spekulasjoner, hva som er blitt delt av personen de diskuterer selv på tiktok, instagram, snap og andre sosiale medier, hva de har sagt i podcaster som man da må høre igjennom o.s.v. nettopp for å forhindre at vi fjerner for mye i henhold til den infoen som er gitt utad. Hvor lenge man kan forvente at noe er stengt er varierende, vi ønsker at brukere skal diskutere, men når det til stadig faller ut gang på gang av omtale av barn, spekulasjoner som kan være skadende og brukerdebatt så stenger vi debatten mens den venter på rydding slik at det ikke eskalerer mer. Det er også derfor det har vært perioder (påske, jul og helligdager) hvor vi har stengt rampelys totalt nettopp for at våre moderatorere skal få muligheten til å være med familie og venner. Og innimellom er det andre årsaker til at det tar veldig lang tid, f.eks i MBH tråden når hvor det blir dratt frem gamle innlegg som jeg mente var slettet, og som skulle vært det, men de blir kommentert over ett år i ettertid, med screenshots, så da må jeg fjerne tråden slik at alvorlige og skadelige spekulasjoner ligger åpent og jeg må lese hele tråden fra dag en på nytt for å være sikker på at den er innenfor vårt regelverk. Dette kommer såklart til å ta tid, noe vi ikke ønsker, men vi ønsker heller ikke at ofrene skal være mer utsatt for spekulasjoner og ryktespredning en det allerede er i denne saken. 1
Korpsnerden Skrevet 2. november Forfatter #19 Skrevet 2. november (endret) Forumansvarlig skrev (1 time siden): Det kommer ann på henvendelsen, noen ganger tar ting tid, spesielt ved vikariater o.l., samt i høytider, når det er tråder med høyt tempo o.s.v. Hvem som er lønnet o.s.v. er en personopplysning og ikke noe vi går ut med her. Mtp kontakt o.s.v. er det informert og opplyst om at jeg er ansatt i Egmont og er dermed forumets kontaktperson. Alle mailer som kommer inn blir besvart så om du ikke har fått svar på mail ville jeg sjekket søppelpost e.l. da det har vært tilfeller hos blant annet hotmail, online.no og andre mailer eid av microsoft at de sender mail fra Kvinneguiden i søppelpost og/eller den skjulte spamfolderen. Takk for svar, selv om det ikke ga svar på noe av det jeg lurte på. Er det virkelig ingen "servicestandard" på å svare på henvendelser? Det kan ta 1 dag, 3 uker eller worst case så får man ikke svar i det hele tatt? Om moderatorer er lønnet eller ei har ingenting med personopplysning å gjøre vel, da alle moderatorer har anonyme brukernavn. Grunnen til at jeg synes det er relevant å vite er ift hva man kan forvente ihht svar på henvendelser, moderering av tråder osv. Om alt gjøres på frivillig, gratis basis så er det mer forståelig at det kan ta lang tid, men dersom det er ansatte med lønn og arbeidstid så synes jeg det er ganske dårlig at det tar ukesvis, som med denne tråden, før man får svar. Jeg har ikke sendt mail, jeg sendte via "kontakt oss" her på siden. Kommer svaret via mail? Jeg lurer også på om moderatorer på Rampelys kan delta i de samme trådene de moderer med egne brukere? Endret 2. november av Korpsnerden 3 1 2
Forumansvarlig Skrevet 2. november #20 Skrevet 2. november Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Takk for svar, selv om det ikke ga svar på noe av det jeg lurte på. Er det virkelig ingen "servicestandard" på å svare på henvendelser? Det kan ta 1 dag, 3 uker eller worst case så får man ikke svar i det hele tatt? Det er ingen servicestandard nei. Vi snarer så snart vi har kapasitet og innimellom kan det dessverre ta tid. En del tråder blir også som sagt ubesvarte fordi de stiller spørsmål vi ikke svarer på når det gjelder brukeropplysninger. Dette gjelder også tråder hvor man fortsetter å spørre om det samme selv om spørsmålet allerede er besvart. Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Om moderatorer er lønnet eller ei har ingenting med personopplysning å gjøre vel, da alle moderatorer har anonyme brukernavn. Grunnen til at jeg synes det er relevant å vite er ift hva man kan forvente ihht svar på henvendelser, moderering av tråder osv. Om alt gjøres på frivillig, gratis basis så er det mer forståelig at det kan ta lang tid, men dersom det er ansatte med lønn og arbeidstid så synes jeg det er ganske dårlig at det tar ukesvis, som med denne tråden, før man får svar. Som sagt, moderatorene er frivillige og jeg er den eneste som er ansatt i Egmont med bestemt arbeidstid. Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke sendt mail, jeg sendte via "kontakt oss" her på siden. Kommer svaret via mail? Jeg har heller ikke fått svar i private henvendelser på et oppfølgingsspørsmål jeg stilte 22. oktober. Svaret kommer da via mail ja. Kontakt oss er ett system som er innebygd i forumprogramvaren som videresender forespørselen til Kvinneguiden sin e-post. Om du ikke har fått svar så gjerne tag meg, som sagt var det vikariat i den perioden, så gjelder det MBH eller Kongehuset tråden kan dette være årsaken til forsinkelsen. Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Jeg lurer også på om moderatorer på Rampelys kan delta i de samme trådene de moderer med egne brukere? Nei. Moderatorene kan ikke moderere i tråder de selv deltar i. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå