Gå til innhold

Skummel utvikling med abort pga "feil kjønn" og IVF i utlandet for å få jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Finnes da nok av kvinnelig avkom som hverken er kloke eller empatiske som dominerer omgivelsene sine så til de grader. Oppdragelse er en fin ting, fungerer fint på gutter og. 

Anonymkode: 44aa1...e68

Nå har ikke jeg noe preferanse på kjønn. Vi er foreløpig ufrivillige barnløse og lengter sånn etter et barn! Jeg tenker at om jeg får en gutt så har jeg mulighet til å oppdra han til å bli en god og empatisk mann!

Anonymkode: a1a49...e06

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tenker at de som tar abort halvveis i svangerskapet gjør det fordi fostret ikke er levedyktig utenfor livmoren… 

Anonymkode: 49341...882

Det er en stor forskjell fra å ta abort pga kjønn og det du skriver, skjerp deg

Anonymkode: 757e4...831

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke så negativt syn på menn, bor med en mann jeg elsker og kjenner flere menn jeg er veldig glad I. Det hindrer meg likevel ikke i å se at menn jevnt over er mer egoistiske og mindre empatiske og dessuten (og det et verst av alt), ikke interessert i å gjøre noe med saken. De skylder bare på biologi.

Anonymkode: 21a5a...30a

Og jeg ser at menn flest er oppegående og empatiske samt lite ego.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du skriver at du ikke har negativt syn på menn, for så i neste setning å si masse stygt om menn 🤣 Du lurer ingen her 

Anonymkode: dce97...378

Hvorfor skal kvinner alltid skjæres over en kam, mens når man gjør det med menn så sier man "masse stygt om dem"?

Anonymkode: 6a3fb...b55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er uansett de fattigste og minst ressurssterke som får flest unger. Så at noen få designer babyene sine, er absolutt ikke et problem. 

Anonymkode: 49341...882

Det er mer samfunnsutviklingen jeg tenker på der. Med dagens sosiale medier har utseendefokuset blitt ekstremt. Sykt.

Anonymkode: 10805...0a1

Skrevet

Jeg forstår ikke greia med at alle bare vil ha døtre. Har en av hver selv, og sønnen min er enklest å ha med å gjøre. Jeg elsker de begge ubetinget, men det er mye mer drama, konflikter og krangling med jenter. Hun er riktig nok empatisk og snill, men det er sønnen min også. 

Anonymkode: fcb83...178

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er det man ikke har noe oversikt over, fordi det her i Norge som i Sverige ikke finnes noe statistikk på hvor vanlig abort er på grunnlag av kjønn. Så dermed går det under radaren. 

Anonymkode: f1f9a...77a

Hvis dette skjedde i stor skala ville man jo merket det på fødselstallene. Det fødes fremdeles ca. 50/50 gutter og jenter i Norge, så dette tenker jeg er et  ikke-problem. 

Anonymkode: 9af98...3c6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår ikke greia med at alle bare vil ha døtre. Har en av hver selv, og sønnen min er enklest å ha med å gjøre. Jeg elsker de begge ubetinget, men det er mye mer drama, konflikter og krangling med jenter. Hun er riktig nok empatisk og snill, men det er sønnen min også. 

Menn driter stort sett i foreldrene sine når de blir voksne og har stiftet sin egen kjernefamilie. Har du døtre er det større sjanse for at du får hjelp når du blir skrøpelig eller at noen besøker deg på gamlehjemmet. 

Har jobbet i omsorgsyrker hele livet på gamlehjem og  omsorgsboliger for psykisk utviklingshemmede, og det er svært få menn som stiller opp, men kvinnene stiller alltid. Kusiner stiller opp før pasientens egen bror f.eks.

Anonymkode: 8c5f0...010

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Menn driter stort sett i foreldrene sine når de blir voksne og har stiftet sin egen kjernefamilie. Har du døtre er det større sjanse for at du får hjelp når du blir skrøpelig eller at noen besøker deg på gamlehjemmet. 

Har jobbet i omsorgsyrker hele livet på gamlehjem og  omsorgsboliger for psykisk utviklingshemmede, og det er svært få menn som stiller opp, men kvinnene stiller alltid. Kusiner stiller opp før pasientens egen bror f.eks.

Anonymkode: 8c5f0...010

Ikke min erfaring. Jobbet 15 år på sykehjem og døtre er kanskje flinkest på å følge opp praktiske ting. Men spesielt de eldre damene snakker varmest om sønnene sine og de kommer på besøk.

Anonymkode: ca1bc...49b

Skrevet

Det å ta abort er en ekstrem påkjenning for de fleste kvinner, og om man skal gjøre det så sent i svangerskapet at man har blitt kjent med det lille vesenet så nekter jeg å tro at en kvinne tar abort pga kjønn. Jeg kjenner flere som har mistet halvveis i svangerskapet og det som kommer ut er virkelig ikke til å ta feil av 😢

De som velger abort pga kjønn under frivillig ivf (det vil si de som kun tar ivf pga kjønn, men som man få naturlig) tror jeg ikke kommer til å vise seg som signifikant på statistikken.

De jeg kjenner som må ha ivf for å bli gravide ønsker seg bare et barn og gir totalt f i kjønn.

For meg er dette en ikke-sak.

Anonymkode: 1cea6...a93

• Nyttig 1
Skrevet

De nektet å si noe om kjønn i uke 14 , fikk ikke vite før i uke 19. Trodde man fikk vite det i uke 12 vanligvis ?

Anonymkode: 9826d...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De nektet å si noe om kjønn i uke 14 , fikk ikke vite før i uke 19. Trodde man fikk vite det i uke 12 vanligvis ?

Anonymkode: 9826d...336

Vanligste er vel å få vite det på offentlig ordinær ultralyd som er rundt uke 20.

Om det skal vise seg at det å få vite kjønn tidlig = eksponensiell økning i antall aborter, vil jeg tro det blir satt inn kraftige insentiver mot at offentlige og private aktører kan oppgi kjønn før etter abortgrensen.

Anonymkode: 1cea6...a93

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 20.05):

Jo, de har fått oppdragelse, men likevel så vinner Trump og Andrew Tate foran mor sin oppdragelse, dessverre. Fullt forståelig det anonymkoden du svarte har skrevet, nemlig at det ytrehøyre grøfta er umulig å pasifisere og gjøre dem moderne og myke. Ei mor greier ikke det i dagens samfunn med alle nazier og fascister og Tate og Trumps som dominerer omtrent hver eneste mobilskjerm.

Og så har du alle de der konservative som ikke er fascist og nazi, men likevel burde dem ikke være så konservative menn heller ettersom meningen er å bevege seg progressivt fremover.

Fasiten er at samfunnet og kvinner greier ikke å pasifisere små fascistiske spirer gjennom oppdragelse i det som skal være et progressivt og liberalt samfunn og da må man gjøre "bedre føre var", så er å ikke sette gutter til verden i det hele tatt for ei kvinne eller ei mor må føle seg totalt kvalm hvis hun er liberal, men hennes sønn ender opp med å digge Trump og Tate. Det er nesten som å gi fødsel til sin egen fiende. 

I andre land, slik som det var i Kina, og slik det fortsatt er i India, så favoriserer de gutter, så jeg skjønner ikke hva du klager etter hvis landene her i Vest-Europa begynner å favorisere jenter. 

Eller jeg skjønner hvorfor du klager - det blir jo færre, hvite menn, som kan strekke ut høyrearmen for Adolf, og Electric Psycho (Musk), så jeg skjønner at du og dine likesinnede blir skremt av det, men dagens kvinner blir også skremt over at gutter ned i 10-års alderen synes at Tate er kul og de synes det fortsatt i 20 og 25-års alderen også - og ja, i 30-års alderen, osv. 

Partiet Frp er tross alt størst blant menn, særlig de yngre. Helt sykt. Det var ikke dette samfunnet kvinner i Norge regnet med å ha i 2025, så noe må gjøres og dette er et godt utgangspunkt, nemlig å være svært kritisk til menn når ei dame dater og prøve å finne ut hva han mener, men egentlig kan ei dame aldri vite helt sikkert hva en mann mener politisk sett, så det beste er å ikke lage avkom som har tendenser til å alltid falle tilbake mot mannen med barten. Hvite menn har ikke akkurat god "history track" de siste 150+ år. 

Anonymkode: 49595...22e

Hvordan går du frem når du sidestiller Tate, Musk og AH med FrP?

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 16.10.2025 den 19.48):

Hvorfor så negativt syn på menn?

Fordi menn er noe dritt. De ser i større og større grad ut til å elske fascisme og undertrykking.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 20.05):

Eller jeg skjønner hvorfor du klager - det blir jo færre, hvite menn, som kan strekke ut høyrearmen for Adolf, og Electric Psycho (Musk), så jeg skjønner at du og dine likesinnede blir skremt av det, men dagens kvinner blir også skremt over at gutter ned i 10-års alderen synes at Tate er kul og de synes det fortsatt i 20 og 25-års alderen også - og ja, i 30-års alderen, osv.

Godt poeng. Nazisifseringen av unge, hvite menn kan gjøre at man tenker seg om før man føder en slik en.

Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Fordi menn er noe dritt. De ser i større og større grad ut til å elske fascisme og undertrykking.

Noen ja, men og noen kvinner.

Det blir det samme som å si at alle jøder er sånn og sånn, alle muslimer er sånn og sånn osv.

Mao du dømmer pga kjønn og ikke mennesket

• Nyttig 1
Skrevet

Det er tragisk! Og folk som generelt er imot abort, tar likevel abort pga feil kjønn! Så dobbeltmoral at jeg spyr! 🤮Det burde ikke vært lov å ta kjønnsbasert abort! Hvis noen ønsker abort, bør det være før en vet kjønn…. Ekle mennesker som siler ut etter egen egoisme! 

Anonymkode: 584fa...cfd

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så koselig å ha en, slik mange unge gutter er, allerede barneskole-pjokk som kaller jenter for horer og dytter de inn i bøttekott for å tafse på de. 

Husker hvordan det var å vokse opp som jente. Det var alltid trakassering og seksualisering fra guttene. Mange vonde erfaringer med objektivisering, tafsing og ikke minst nedsettende holdninger. 

Det er blitt mer ekstremt nå. Unge jenter kan ikke regne med å slippe unna Andrew Tate-fantastene på barneskolen. Det er helt utopi at barneskolejenter hadde flokket seg om ekstremt nedlatende og seksualisert syn på gutter på tilsvarende måte. Men guttene gjør dette. Testosteronpåvirkning, hierarkisk tenkning, ønsket om å dominere og være "sterkest", samt gruppementalitet er veldig utbredt blant gutter og menn generelt, men blir ekstremt destruktiv i dag hvor Andrew Tate o.l. er blitt mainstream.

De fleste jenter opplever kvelertak når de har seksuelle erfaringer med gutter. Helt krise. Seksualisert vold er blitt normalisert, og gutta får herje på. 

Full forståelse for at man vil gjøre hva man kan for å redusere risikoen for å måtte øse ut krefter, omsorg og tid på å fostre opp et monster. 

Anonymkode: db1da...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 11.02):

Har lyst å påpeke dette litt. Veldig mange av de foreldre som har opplevd å miste sønnene sine til selvmord, forteller at de ikke ante noe om at gutten deres strevde. Gutter påvirkes både av foreldreforventninger og forventninger ellers til å i større grad undertrykke det som er vanskelig for de. At en gutt er "enkel å ha med å gjøre" føles sikkert behagelig for forelderen, men hva skjuler seg under overflaten?

Når jenter tar selvmord, har foreldrene i de fleste tilfeller en veldig god innsikt i hva datteren strever med.  Hun har kanskje vært i hjelpeapparatet i flere år osv. Jenter holder det sjelden skjult at de strever. Så "drama og konflikt" er kanskje å foretrekke fremfor å plutselig våkne til at prest og politi står på døra og forteller at tilsynelatende veltilpassede Jonas som aldri klagde på noe, ble funnet livløs i skogen etter selvmord. 

Anonymkode: db1da...a64

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for nedsettende kommentarer og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...