AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:35 #1 Skrevet torsdag kl. 15:35 Det skjer en illevarslende utvikling for å sikre at man blir gravid med en jente i økende grad i vestlige land og USA. I USA og flere andre land så er det lovlig å velge kjønn på barnet når man gjennomfører IVF. Og mange, også flere fra Skandinavia, utnytter dette. Nå har det blitt lovlig med abort fram til uke 18 i Norge, akkurat som i Sverige. Det betyr at man kan vite kjønnet på barnet før man tar abort og man er redd for at abort på grunnlag av kjønn skal øke mer og mer. I Sverige skjer dette allerede - denne moren i linken aborterte to friske guttefostre, før hun og mannen dro til utlandet og fikk en jente med IVF. 70-80% av de som velger kjønn med IVF, vil ha jenter. Dette er reelt, og skummelt; både fordi man tukler med naturen og for menneskesynet vårt! https://www.svtplay.se/klipp/Kn44g6v/allt-fler-onskar-sig-dottrar-gor-ivf-utomlands Anonymkode: f1f9a...77a 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:38 #2 Skrevet torsdag kl. 15:38 Hvor stort problem er dette i Norge, helt eksakt? Anonymkode: beb25...3b4 25 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:43 #3 Skrevet torsdag kl. 15:43 Høres ut som løsningen på incelproblemet dette. Snart er det ti kvinner per mann og alle får pult. Anonymkode: 9bde0...b76 18 1 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:44 #4 Skrevet torsdag kl. 15:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor stort problem er dette i Norge, helt eksakt? Anonymkode: beb25...3b4 Det er det man ikke har noe oversikt over, fordi det her i Norge som i Sverige ikke finnes noe statistikk på hvor vanlig abort er på grunnlag av kjønn. Så dermed går det under radaren. Anonymkode: f1f9a...77a 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:55 #5 Skrevet torsdag kl. 15:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det man ikke har noe oversikt over, fordi det her i Norge som i Sverige ikke finnes noe statistikk på hvor vanlig abort er på grunnlag av kjønn. Så dermed går det under radaren. Anonymkode: f1f9a...77a Nemlig. Og med ny abortlov øker naturligvis forekomsten her til lands også. Det er garantert en del nordmenn som har tatt abort på grunnlag av kjønn, som i etterkant har gjort det samme som denne svenske damen også, altså IVF med embryotesting i utlandet. Og her er det rimelig å anta at det er det økonomiske aspektet som eventuelt stopper folk fra å ta det steget. Moralske skrupler er det garantert IKKE, i hvert fall. Anonymkode: d22c3...f48 4 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:20 #6 Skrevet torsdag kl. 16:20 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Høres ut som løsningen på incelproblemet dette. Snart er det ti kvinner per mann og alle får pult. Anonymkode: 9bde0...b76 Brutalt, men sant. Og det kan kanskje si noe om at noen kvinner ønsker døtre mer enn sønner, og at det i så fall er en grunn til det? Noen av oss ønsker oss empatisk og klokt avkom som ikke prøver å dominere omgivelsene sine, men bare ta sin naturlige plass der. Jeg er en av dem, men fikk heldigvis bare døtre fra naturens hånd. Anonymkode: 21a5a...30a 5 4 1
jabx Skrevet torsdag kl. 16:28 #7 Skrevet torsdag kl. 16:28 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det skjer en illevarslende utvikling for å sikre at man blir gravid med en jente i økende grad i vestlige land og USA. I USA og flere andre land så er det lovlig å velge kjønn på barnet når man gjennomfører IVF. Og mange, også flere fra Skandinavia, utnytter dette. Nå har det blitt lovlig med abort fram til uke 18 i Norge, akkurat som i Sverige. Det betyr at man kan vite kjønnet på barnet før man tar abort og man er redd for at abort på grunnlag av kjønn skal øke mer og mer. I Sverige skjer dette allerede - denne moren i linken aborterte to friske guttefostre, før hun og mannen dro til utlandet og fikk en jente med IVF. 70-80% av de som velger kjønn med IVF, vil ha jenter. Dette er reelt, og skummelt; både fordi man tukler med naturen og for menneskesynet vårt! https://www.svtplay.se/klipp/Kn44g6v/allt-fler-onskar-sig-dottrar-gor-ivf-utomlands Anonymkode: f1f9a...77a Vennegjengen har vendt dem ryggen. Neppe noe utbredt problem, dette her. Men uansett, det får være opp til kvinnen selv om hun gjennomfører en graviditet, eller hvorfor hun eventuelt velger å ta abort. Endret torsdag kl. 16:28 av jabx 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:50 #8 Skrevet torsdag kl. 16:50 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Brutalt, men sant. Og det kan kanskje si noe om at noen kvinner ønsker døtre mer enn sønner, og at det i så fall er en grunn til det? Noen av oss ønsker oss empatisk og klokt avkom som ikke prøver å dominere omgivelsene sine, men bare ta sin naturlige plass der. Jeg er en av dem, men fikk heldigvis bare døtre fra naturens hånd. Anonymkode: 21a5a...30a Finnes da nok av kvinnelig avkom som hverken er kloke eller empatiske som dominerer omgivelsene sine så til de grader. Oppdragelse er en fin ting, fungerer fint på gutter og. Anonymkode: 44aa1...e68 11 2 6
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl. 17:00 #9 Skrevet torsdag kl. 17:00 I og med at det ikke er lov å velge kjøn ved IVF i Norge så tviler jeg på at det blir et stort problem. Så er det jo heller ikke vanlig å få vite kjøn før i uke 17 til 20, som da gir veldig kort tid til å gjenomføre en abort før uke 18.... Tidligere utralyd er jo usiker, så å utføre en abort før uke 18 fordi barnet kansje er feil høres rart ut for meg! Sliter med å tro at dette er noe mange kommer til å gjøre, men folk er rare. Synes også det er rart om så mange velger jenter. Jeg har altid tenkt at guter er enklere, men det er jo egentlig ikke noen fasit på det heller. 2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:00 #10 Skrevet torsdag kl. 17:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nemlig. Og med ny abortlov øker naturligvis forekomsten her til lands også. Det er garantert en del nordmenn som har tatt abort på grunnlag av kjønn, som i etterkant har gjort det samme som denne svenske damen også, altså IVF med embryotesting i utlandet. Og her er det rimelig å anta at det er det økonomiske aspektet som eventuelt stopper folk fra å ta det steget. Moralske skrupler er det garantert IKKE, i hvert fall. Anonymkode: d22c3...f48 Om en i uke 16 plutselig vil ta abort stusser nok legene veldig. Anonymkode: 3cfa8...aff 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:07 #11 Skrevet torsdag kl. 17:07 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Brutalt, men sant. Og det kan kanskje si noe om at noen kvinner ønsker døtre mer enn sønner, og at det i så fall er en grunn til det? Noen av oss ønsker oss empatisk og klokt avkom som ikke prøver å dominere omgivelsene sine, men bare ta sin naturlige plass der. Jeg er en av dem, men fikk heldigvis bare døtre fra naturens hånd. Anonymkode: 21a5a...30a Du håper vel på at de blir lesbiske også da, siden sikkert mange i din generasjon også bare får jenter? Anonymkode: 2380c...ef6 2
Uanonym bruker Skrevet torsdag kl. 17:09 #12 Skrevet torsdag kl. 17:09 Tviler på at dette blir noe problem i Norge, i alle fall. Og abort eller adopsjon på grunnlag av kjønn har allerede eksistert i mange år i f.eks. Kina, der den tidligere ettbarnspolitikken (som de slutta med for bare få år siden) gjorde at mange tok abort eller adopterte bort jenter. Det er bare en skummel utvikling om folk vil ha jenter? 11 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:20 #13 Skrevet torsdag kl. 17:20 Helt enig! Helt sykt at abortloven er strukket så langt… Før fikk man som regel innvilget abort før uke 18 uansett, med mindre man hadde en veldig dårlig grunn. Skjønner ikke greia med at de har satt det til uke 18 nå… Anonymkode: 989c7...f15 9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:27 #14 Skrevet torsdag kl. 17:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brutalt, men sant. Og det kan kanskje si noe om at noen kvinner ønsker døtre mer enn sønner, og at det i så fall er en grunn til det? Noen av oss ønsker oss empatisk og klokt avkom som ikke prøver å dominere omgivelsene sine, men bare ta sin naturlige plass der. Jeg er en av dem, men fikk heldigvis bare døtre fra naturens hånd. Anonymkode: 21a5a...30a Hehe måtte le litt jeg nå. Her i huset er datteren vår høylytt og dominant og sønnen vår rolig og svært empatisk og oppmerksom på hva andre trenger. Anonymkode: 2a72f...ca1 1 2 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:35 #15 Skrevet torsdag kl. 17:35 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Finnes da nok av kvinnelig avkom som hverken er kloke eller empatiske som dominerer omgivelsene sine så til de grader. Oppdragelse er en fin ting, fungerer fint på gutter og. Anonymkode: 44aa1...e68 Jeg vet ikke jeg...? Se på den ekstremistiske ytrehøyre-gjengen som popper opp overalt. Oppdragelse har ikke funka på dem. Anonymkode: 21a5a...30a 5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:42 #16 Skrevet torsdag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke jeg...? Se på den ekstremistiske ytrehøyre-gjengen som popper opp overalt. Oppdragelse har ikke funka på dem. Anonymkode: 21a5a...30a Problemet er jo at de ikke har fått oppdragelse. Anonymkode: 94f2c...15e 6 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:43 #17 Skrevet torsdag kl. 17:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det man ikke har noe oversikt over, fordi det her i Norge som i Sverige ikke finnes noe statistikk på hvor vanlig abort er på grunnlag av kjønn. Så dermed går det under radaren. Anonymkode: f1f9a...77a Det er nok ikke et særlig stort problem akkurat, at dette skjer. Uansett merker ikke et foster forskjell på om det blir abortert pga feil kjønn eller fordi foreldrene ikke ønsker barn i det hele tatt. Det betyr ikke at jeg synes det er moralsk greit, men som tidligere ufrivillig barnløs så kan jeg si med ganske stor sikkerhet at de fleste i vår båt ville vært overlykkelig for å bli gravid i hele tatt uavhengig av kjønn. De fleste som gjør IVF gjør jo det fordi de er ufrivillig barnløs. Anonymkode: beb25...3b4 7 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:48 #18 Skrevet torsdag kl. 17:48 Tragisk 😥 Anonymkode: 00245...a0c 2 2
Fru Uperfekt Skrevet torsdag kl. 17:48 #19 Skrevet torsdag kl. 17:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brutalt, men sant. Og det kan kanskje si noe om at noen kvinner ønsker døtre mer enn sønner, og at det i så fall er en grunn til det? Noen av oss ønsker oss empatisk og klokt avkom som ikke prøver å dominere omgivelsene sine, men bare ta sin naturlige plass der. Jeg er en av dem, men fikk heldigvis bare døtre fra naturens hånd. Anonymkode: 21a5a...30a Hvorfor så negativt syn på menn? 3 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:05 #20 Skrevet torsdag kl. 18:05 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Problemet er jo at de ikke har fått oppdragelse. Anonymkode: 94f2c...15e Jo, de har fått oppdragelse, men likevel så vinner Trump og Andrew Tate foran mor sin oppdragelse, dessverre. Fullt forståelig det anonymkoden du svarte har skrevet, nemlig at det ytrehøyre grøfta er umulig å pasifisere og gjøre dem moderne og myke. Ei mor greier ikke det i dagens samfunn med alle nazier og fascister og Tate og Trumps som dominerer omtrent hver eneste mobilskjerm. Og så har du alle de der konservative som ikke er fascist og nazi, men likevel burde dem ikke være så konservative menn heller ettersom meningen er å bevege seg progressivt fremover. Fasiten er at samfunnet og kvinner greier ikke å pasifisere små fascistiske spirer gjennom oppdragelse i det som skal være et progressivt og liberalt samfunn og da må man gjøre "bedre føre var", så er å ikke sette gutter til verden i det hele tatt for ei kvinne eller ei mor må føle seg totalt kvalm hvis hun er liberal, men hennes sønn ender opp med å digge Trump og Tate. Det er nesten som å gi fødsel til sin egen fiende. I andre land, slik som det var i Kina, og slik det fortsatt er i India, så favoriserer de gutter, så jeg skjønner ikke hva du klager etter hvis landene her i Vest-Europa begynner å favorisere jenter. Eller jeg skjønner hvorfor du klager - det blir jo færre, hvite menn, som kan strekke ut høyrearmen for Adolf, og Electric Psycho (Musk), så jeg skjønner at du og dine likesinnede blir skremt av det, men dagens kvinner blir også skremt over at gutter ned i 10-års alderen synes at Tate er kul og de synes det fortsatt i 20 og 25-års alderen også - og ja, i 30-års alderen, osv. Partiet Frp er tross alt størst blant menn, særlig de yngre. Helt sykt. Det var ikke dette samfunnet kvinner i Norge regnet med å ha i 2025, så noe må gjøres og dette er et godt utgangspunkt, nemlig å være svært kritisk til menn når ei dame dater og prøve å finne ut hva han mener, men egentlig kan ei dame aldri vite helt sikkert hva en mann mener politisk sett, så det beste er å ikke lage avkom som har tendenser til å alltid falle tilbake mot mannen med barten. Hvite menn har ikke akkurat god "history track" de siste 150+ år. Anonymkode: 49595...22e 6 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå