Gå til innhold

Har du hatt nyrestein?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er dette? Jeg spiser mye nøtter og leser det kan gi nyrestein. Hver dag spiser jeg 5-6 forskjellige typer nøtter og frukt. Spiser low fodmap, men ble bekymret for om det kanskje ikke er så bra?

Anonymkode: 1fc73...e3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det viktigste er å drikke nok vann og urinere regelmessig.

Anonymkode: 8dc81...744

AnonymBruker
Skrevet

Du finner sikkert noe statistikk på forekomst av nyrestein hvis du googler litt.

Anonymkode: 55d32...635

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert for nyrestein for to uker siden. Har vært plaget med smerter siste par årene. Måtte knuse to store steiner. Skal på kontroll (CT) om ca seks uker. 

Anonymkode: ce491...d1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ble operert for nyrestein for to uker siden. Har vært plaget med smerter siste par årene. Måtte knuse to store steiner. Skal på kontroll (CT) om ca seks uker. 

Anonymkode: ce491...d1f

Hva var symptomene? Jeg spiser mindre nøtter, drikker mer vann. Spiser mer frukt og ren mat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva var symptomene? Jeg spiser mindre nøtter, drikker mer vann. Spiser mer frukt og ren mat.

Har hatt nyrestein 2 ganger med mange års opphold. Det er voldsomme smerter som begynner på siden I ryggen og blir bare verre og verre. Til slutt klarer man ikke sitte eller ligge stille fordi det gjør sø vondt. Har man nyrestein er man ikke i tvil om det, for å si det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...