Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når regnes det toppskatt, og hvor mange prosent mer er det.

I dag har jeg normal skatt på 36 %

I forbindelse med bytte av jobb og høyere lønn, tror jeg at jeg nå får toppskatt.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes folk bør gi klart svar framfor å gi linken der en må lete i jungelen selv!

Gjest allium
Skrevet
Synes folk bør gi klart svar framfor å gi linken der en må lete i jungelen selv!

Synes folk bør klare å finne frem i den siden selv - noen jungel kan den knapt kalles.

Og ikke være sure når de faktisk får hjelp. Vi får ikke betalt for å svare her.

Gjest Gjesten
Skrevet

Den der skjønte eg minst av. Beklager, forstår ikkje slikt økonomspråk. Dersom ein tener 400 000, og har samla gjeldsbyrde på 1 100 000, kva vil ein ha som skatteprosent då?

Gjest allium
Skrevet (endret)
Den der skjønte eg minst av. Beklager, forstår ikkje slikt økonomspråk. Dersom ein tener 400 000, og har samla gjeldsbyrde på 1 100 000, kva vil ein ha som skatteprosent då?

Med fare for å bli beskyldt for å gi uklare svar igjen.... Du kan regne det ut her:

http://www.pengeforlaget.no/article.php?id=240&p=

Legg inn dine egne tall. Gjeldsbyrde på 1 100 000 sier meg ikke nok til at jeg kan regne det ut - det er betalte renter som er interessante.

Men bruker du kalkulatoren ovenfor, får du utlignet skatt. Hvis du deler denne på inntekt, får du gjennomsnittlig skatteprosent.

Merk deg at marginalskatt er noe annet. Med inntekt på 400 000, har du marginalskatt på ca. 45%. Marginalskatten er den skatten du må betale på den siste kronen du tjener. Også kalt overtidsskatt, fordi det er den skatten du må betale på ekstrainntekter.

Endret av allium
Gjest Gjesten
Skrevet

Der skjønte eg litt meir ja, mange takk!! ;)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for linken!

Jeg klarte faktisk å finne den selv før jeg postet innlegg.

Men det ikke så lett å forstå noen ganger.

Spesielt ikke dette med skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...