Gå til innhold

Dere som leier ut - hva ser dere etter i bolig ønskes-annonse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her og skal forfatte en annonse, og lurer på hva som får dere til å klikke på en annonse. Jeg vet at når jeg leter etter noe på finn, så ønsker jeg f.ex. mest mulig informasjon om det de legger ut, og annonsen bør ikke høres "sur" ut. Så hva vektlegger dere når dere ser etter en leietaker? Hva vil dere vite umiddelbart før dere ringer/sender mld?

Anonymkode: 89547...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger vekt på yrke eller hvilke studier når jeg leier ut. Det sier mye om en person.

Anonymkode: 3eb7d...81b

AnonymBruker
Skrevet

Fast jobb, ingen husdyr, ingen røyk og helst noen som er litt godt voksen (da slipper man babyer, småbarn, festing mm.). Sist leide jeg ut til en dame på 54 år. Fast jobb, rolig, ingen fest, vant til å ta ansvar, god boevne og ingen problemer. Hun har leid hos meg i snart 8 år nå. Håper hun aldri flytter :)

Anonymkode: aca6e...2f1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Fast jobb, ikke røyking, ikke festing, ikke kjæledyr. At personen virker normal og oppegående. 

Anonymkode: 5e1a4...527

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fast jobb, ingen husdyr, ingen røyk og helst noen som er litt godt voksen (da slipper man babyer, småbarn, festing mm.). Sist leide jeg ut til en dame på 54 år. Fast jobb, rolig, ingen fest, vant til å ta ansvar, god boevne og ingen problemer. Hun har leid hos meg i snart 8 år nå. Håper hun aldri flytter :)

Hva betyr dette? Skjønner at jeg ikke kan skrive det i annonsen, men lurer på hva hun gjør som andre leietagere ikke gjør. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva betyr dette? Skjønner at jeg ikke kan skrive det i annonsen, men lurer på hva hun gjør som andre leietagere ikke gjør. TS

Hun ringer ikke for alt mulig rart :) Hun måker snø selv, skifter lysstoffrør, renser vedovnen osv. Hun er ryddig, tar leietagers vedlikeholdsansvar på alvor og hun er vant til å klare seg selv. Jeg har hatt leietagere før henne som ringte meg når lyspærer og lysstoffrør gikk, krevde at jeg måtte komme og bytte, som ikke måket snø selv, som satt papp utenfor døra og menet at det var mitt ansvar å kaste dette etc. Hjelpesløse og kravstore mennesker. 

Gode referanser er viktig :) De forrige hun leide av var svært fornøyd med henne. Stort pluss at hun er veldig trivelig. Ikke redd for å si fra om de tingene som ER mitt ansvar, og det setter jeg også stor pris på. Slik at hun kan ha det bra i leiligheten og at jeg raskt får ordnet opp om noe ikke fungerer / er ødelagt / trenger vedlikehold. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun ringer ikke for alt mulig rart :) Hun måker snø selv, skifter lysstoffrør, renser vedovnen osv. Hun er ryddig, tar leietagers vedlikeholdsansvar på alvor og hun er vant til å klare seg selv. Jeg har hatt leietagere før henne som ringte meg når lyspærer og lysstoffrør gikk, krevde at jeg måtte komme og bytte, som ikke måket snø selv, som satt papp utenfor døra og menet at det var mitt ansvar å kaste dette etc. Hjelpesløse og kravstore mennesker. 

Gode referanser er viktig :) De forrige hun leide av var svært fornøyd med henne. Stort pluss at hun er veldig trivelig. Ikke redd for å si fra om de tingene som ER mitt ansvar, og det setter jeg også stor pris på. Slik at hun kan ha det bra i leiligheten og at jeg raskt får ordnet opp om noe ikke fungerer / er ødelagt / trenger vedlikehold. 

Oi oi, det høres slitsomt ut å leie ut til de du beskriver. Dette er jo selvsagt for meg at man fikser selv.

Er det en fordel at man skriver "gode referanser" i annonsen? TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...