AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:25 #1 Skrevet torsdag kl. 11:25 Hvordan løsere dere alenetid når den andre har problemer med å forstå at den andre har behov for alenetid? Mannen min er ekstrovert og jeg er introvert, å forklare ham at jeg trenger alenetid er som å prate til en vegg. Anonymkode: b2ddf...b0f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:35 #2 Skrevet torsdag kl. 11:35 Enkelt for oss. Vi bor ikke sammen. Problem løst. Vi er begge introvert og liker stillhet. Anonymkode: 7476e...7f0 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:44 #3 Skrevet torsdag kl. 11:44 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enkelt for oss. Vi bor ikke sammen. Problem løst. Vi er begge introvert og liker stillhet. Anonymkode: 7476e...7f0 Vi er gift og har barn, så den løsningen funker ikke for oss. Anonymkode: b2ddf...b0f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:47 #4 Skrevet torsdag kl. 11:47 Man sliter jo litt hvis man er i et forhold å trenger alenetid.. da hadde kanskje funket best å være særboere…. Min tanke da Anonymkode: 71621...f39 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:47 #5 Skrevet torsdag kl. 11:47 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er gift og har barn, så den løsningen funker ikke for oss. Anonymkode: b2ddf...b0f Så har behovet for kommet egentid kommet i ettertid? Wups..😬 Anonymkode: 71621...f39
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:48 #6 Skrevet torsdag kl. 11:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så har behovet for kommet egentid kommet i ettertid? Wups..😬 Anonymkode: 71621...f39 Nei. Anonymkode: b2ddf...b0f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:49 #7 Skrevet torsdag kl. 11:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man sliter jo litt hvis man er i et forhold å trenger alenetid.. da hadde kanskje funket best å være særboere…. Min tanke da Anonymkode: 71621...f39 Man må ikke være sammen 24 timer i døgnet selv om man er i et forhold. Anonymkode: b2ddf...b0f 10 1
Durancell Skrevet torsdag kl. 11:50 #8 Skrevet torsdag kl. 11:50 Jeg jobber turnus, så tar alenetid på dagtid når jeg jobber kvelden. Og det samme når jeg har fri. Jeg er helt avhengig av litt fri fra mann, barn og jobb, så da gjør jeg det sånn. Vet også om ei som fikk fri fra mann og barn en dag i uka etter jobb. Da gjorde hun som hun ville. Enten jobba hun overtid, dro på trening, besøkte noen, shopping, etc. og kom hjem når barna var lagt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:54 #9 Skrevet torsdag kl. 11:54 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Anonymkode: b2ddf...b0f Okay så forholdet er ikke nytt og dette behovet er ikke nytt. Hvordan har du løst dette før? Anonymkode: 71621...f39 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:54 #10 Skrevet torsdag kl. 11:54 Jeg slappet av på soverommet med pc, mobil eller bok, tok et lengre bad, eller dro ut i skogen, gjorde hagearbeid. Han liker ingen av disse aktivitetene så da fikk jeg egentid. Anonymkode: 93063...9c8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:59 #11 Skrevet torsdag kl. 11:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okay så forholdet er ikke nytt og dette behovet er ikke nytt. Hvordan har du løst dette før? Anonymkode: 71621...f39 Problemet er at han ikke forstår behovet for alenetid. Anonymkode: b2ddf...b0f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:01 #12 Skrevet torsdag kl. 12:01 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man sliter jo litt hvis man er i et forhold å trenger alenetid.. da hadde kanskje funket best å være særboere…. Min tanke da Anonymkode: 71621...f39 Oj, du hørs veldig klengete ut og som om du er i et usunt forhold. Det er helt normalt å ha behov for egentid uten at man dermed trenger å være særboere. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så har behovet for kommet egentid kommet i ettertid? Wups..😬 Anonymkode: 71621...f39 Nei? Men man får ikke nok av det, så da må man jo før eller siden si fra på en måte som går inn. Ts, be om å få noen timer på kvelden et par dager i uka der du kan stikke ut og trene, gå en tur, gjøre noe for deg selv. I tillegg, be ham om å ta med barna og finne på noe med dem hele dagen f.eks. en helgedag i måneden, så du kan få være alene hjemme. Da kan han ikke plutselig komme tilbake før avtalt tid, for egentid der man sitter på ank og når som helst kan bli "invadert" tels ikke som egentid. Det beste er om han kan ta med med på overnatting - telttur, besøke en venn med barn, besøke sine foreldre eller søsken etc. Akkurat hvor ofte er jo noe dere må bli enige om da. I tillegg er det ikke nødvendig at familien er sammen døgnet rundt i helgene heller. Jeg hadde fått klaustrofobi om jeg var i en sånn familie der man må gjøre alt sammen. Anonymkode: 88b6a...bf2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:05 #13 Skrevet torsdag kl. 12:05 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): har problemer med å forstå Han trenger ikke forstå. Han trenger bare å respektere det. Det kan da ikke være så vanskelig for en voksen man å gi kona si: Respekt Anonymkode: 15061...b7c 8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:12 #14 Skrevet torsdag kl. 12:12 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oj, du hørs veldig klengete ut og som om du er i et usunt forhold. Det er helt normalt å ha behov for egentid uten at man dermed trenger å være særboere. Anonymkode: 88b6a...bf2 Her scoret du ikke helt🤓jeg er ikke i noe forhold jeg, frivillig singel, fordi jeg trenger alenetid😂 et valg flere og flere tar. Uansett, lykke til med mannen ts. Håper dere kommer til en enighet så det blir til det beste for begge parter. Anonymkode: 71621...f39
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:26 #15 Skrevet torsdag kl. 12:26 Hvorfor går du inn i et forhold og får barn når du har så stort behov for å være alene? Anonymkode: 78e62...9dc 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:35 #16 Skrevet torsdag kl. 17:35 Stort hus/flere etasjer. Går bare ned i kjelleren. Evt drar på trening. Jeg er heldig som har et velutstyrt treningslokale jeg ofte kan benytte uten at det er noen andre der Anonymkode: 36130...23e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:37 #17 Skrevet torsdag kl. 17:37 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan løsere dere alenetid når den andre har problemer med å forstå at den andre har behov for alenetid? Mannen min er ekstrovert og jeg er introvert, å forklare ham at jeg trenger alenetid er som å prate til en vegg. Anonymkode: b2ddf...b0f Gå ut og sett deg i bilen litt. Eller kjør vekk parker og lad deg opp. Ja han blir hjemme. Anonymkode: e663e...d3d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:48 #18 Skrevet torsdag kl. 17:48 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man sliter jo litt hvis man er i et forhold å trenger alenetid.. da hadde kanskje funket best å være særboere…. Min tanke da Anonymkode: 71621...f39 Jeg tror man sliter med hvis man er så redd for å være alene at man må være sammen med partneren sin i alt og ett nærmest 24/7. Litt alenetid er bare sunt. Anonymkode: d54e1...bb8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:40 #19 Skrevet torsdag kl. 18:40 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg tror man sliter med hvis man er så redd for å være alene at man må være sammen med partneren sin i alt og ett nærmest 24/7. Litt alenetid er bare sunt. Anonymkode: d54e1...bb8 For det finnes liksom ikke en mellomting?😂 Man er redd for å være alene hvis man er i forhold og ikke har det store behovet for alenetid?😂 Anonymkode: 71621...f39
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:41 #20 Skrevet torsdag kl. 18:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det finnes liksom ikke en mellomting?😂 Man er redd for å være alene hvis man er i forhold og ikke har det store behovet for alenetid?😂 Anonymkode: 71621...f39 Det synes ikke jeg. Da slapper man godt av sammen da. Anonymkode: 4951c...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå