AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:01 #1 Skrevet torsdag kl. 11:01 Huseieren kommer med frekke tilbakemeldinger om at håndverkere ikke driver med timebestilling. Han spør om den dagen passer,og jeg gir beskjed at alt etter så og så passer. Tilbakemeldingene fra ham er småfrekke kommentarer om at håndverkere ikke opererer med å gi et tidspunkt å forholde deg til. Dette har skjedd flere ganger. Jeg har aldri bedt om et spesifikt tidspunkt, men gitt beskjed om et tidsrom over flere timer som passer, eller spurt om når ca. de kommer. Jeg er ikke helt grønn på det å bestille håndverkere, og har forhørt meg med andre som har lang erfaring med å bestille håndverkere. Og man får som regel en tid å forholde deg til. Jeg skjønner ikke hvorfor utleier skal være så frekk, og trolig løgnaktig, når jeg prøver få til en avtale som passer. Hva er poenget med det? Og hvordan er deres erfaringer med håndverkere? Anonymkode: b1078...736
trøndermann38 Skrevet torsdag kl. 11:16 #2 Skrevet torsdag kl. 11:16 Min erfaring er at de ofte kommer senere enn avtalt, noen ganger til og med neste dag siden de ikke rakk å bli ferdig med andre jobber. Så må ofte sette av en hel dag. 1 1
exictence Skrevet torsdag kl. 11:23 #3 Skrevet torsdag kl. 11:23 Virker som det er vanskelig å få bestille en tid med håndverkere. De klarer ikke å beregne tid, noe som jeg tildels skjønner, men jeg blir litt irritert av det. Ting tar lengre tid enn de tror, og opplever ofte at de sier at de må ta det (oppdraget) innimellom sine ting. Er nå fint at huseier i hvert fall spør deg når det passer. Så er han sikkert ikke så flink å formulere at det hat blitt vanskelig til å få det til å passe
Sniff76 Skrevet torsdag kl. 11:24 #4 Skrevet torsdag kl. 11:24 Min erfaring er at de ikke kan planlegge helt eksakt når de skal komme til de ulike jobbene. Ting skjer, ting tar mer eller mindre tid enn man tenker, plutselig må de kjøre til lager eller butikk for å hente materialer eller deler. Jeg er vant til at de sier f.eks. at de kommer i løpet av dagen. Og da tar jeg enten hjemmekontor, eller sier til dem at de må ringe en halvtime før de er her sånn at jeg rekker hjem og kan låse opp (og være hjemme mens de er der, alt ettersom). Kanskje det er noe med kommunikasjonen mellom deg og utleier som gjør at det blir tolkninger/misforståelser av tonen osv og derfor svarer han som han gjør.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:27 #5 Skrevet torsdag kl. 12:27 Jeg forstår at håndverkere som regel ikke kommer på tiden. Men når jeg gir et tidsrom over 4 timer som passer, og ikke et spørsmål om eksakt når de kommer, så får jeg bare frekke svar tilbake. Også når han har gitt én dags varsel, og jeg spør om når de kanskje kommer i løpet av dagen. Så svarer han meg med passiv aggressive svar, og at jeg ikke kan forvente noe tidsrom å forholde meg til. Anonymkode: b1078...736
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:38 #6 Skrevet torsdag kl. 12:38 Jeg holder en enkel og forsiktig tone i kommunikasjonen med utleier, uten å kreve noe. Så jeg kan ikke forstå at utleier misforstår tonen min, og svarer derretter. Anonymkode: b1078...736
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:51 #7 Skrevet torsdag kl. 12:51 Det er ikke uvanlig at håndverkere bare sier i løpet av dagen. Det betyr engang mellom åtte og fire, hvis det ikke er travelt, for da blir det dagen etter… 🙄 Kan det være et alternativ at du selv avtaler tidspunkt med huseiers foretrukne håndverker? Anonymkode: f8255...0a8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:59 #8 Skrevet torsdag kl. 12:59 Det kunne ha vært et alternativ hvis han hadde tillatt det, men han vil ha kontrollen. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har. Jeg har tidligere gitt beskjed om at jeg ikke ønsker at han eller håndverkere låser seg inn uten konkret tillatelse. Hans svar var at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for, men han ønsker selv å være hjemme når håndverkere kommer. Anonymkode: b1078...736
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:31 #9 Skrevet torsdag kl. 13:31 Altså han mener han ikke trenger konkret tillatelse til å låse seg inn, han trenger bare varsle. Og mitt ønske om å være tilstede blir avfeid som unødvendig. Anonymkode: b1078...736
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:36 #10 Skrevet torsdag kl. 13:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså han mener han ikke trenger konkret tillatelse til å låse seg inn, han trenger bare varsle. Og mitt ønske om å være tilstede blir avfeid som unødvendig. Anonymkode: b1078...736 Det er jo unødvendig, hvis håndverkeren kommer når du er på jobb må jo huseier låse han inn.. Anonymkode: 59635...2a8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:41 #11 Skrevet torsdag kl. 13:41 De frekke svarene kommer ikke etter jeg har sagt jeg ønsker være tilstede, at han må ha tillatelse til å låse seg inn e.l. De kommer etter jeg enkelt gir ham et tidsrom som passer, eller spurt når ca. i løpet av dagen de kommer. Det handler ikke om at de ikke får komme inn, det handler om at han ikke vil gi meg noe tidspunkt, om jeg er hjemme eller ikke. Han virker tro han har blankofullmakt til å låse seg inn, og gidder ikke gi meg noe form for tidspunkt å forholde meg til. Anonymkode: b1078...736 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:51 #12 Skrevet torsdag kl. 13:51 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De frekke svarene kommer ikke etter jeg har sagt jeg ønsker være tilstede, at han må ha tillatelse til å låse seg inn e.l. De kommer etter jeg enkelt gir ham et tidsrom som passer, eller spurt når ca. i løpet av dagen de kommer. Det handler ikke om at de ikke får komme inn, det handler om at han ikke vil gi meg noe tidspunkt, om jeg er hjemme eller ikke. Han virker tro han har blankofullmakt til å låse seg inn, og gidder ikke gi meg noe form for tidspunkt å forholde meg til. Anonymkode: b1078...736 Ufin huseier. Vi hadde samme situasjon, vi leier ut. Vi tilbød leietaker å skifte tid til da hun var hjemme, da dette var i ferien og hun var bortreist. Ingenting som hastet, så hun fikk valget. Hun sa vi kunne låse inn elektriker, og det gjorde vi. Men syntes det var viktig at hun fikk valget selv. Anonymkode: 7a0cc...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå