AnonymBruker Skrevet 16. oktober #21 Skrevet 16. oktober Anonym90059005 skrev (9 minutter siden): Dette har jeg vondt for å tro på, at det skal stå barnehagebarn rundt der og føle på skam og tristhet fordi reasksjonsmønsteret til de voksne er anderledes. Unger følger da knapt med på pakkeåpning. Har vondt for å tro de voksne oppfører seg sånn og, men i så fall er det bare å drite i. Kjøp en gøy/fin gave til 100kr, går helt fint. Dine følelser rundt det er uinteressant i så måte. Hvorfor? Så lenge jeg kan huske har barna mine vært spent på om mottaker blir glad for det. Fra de var så små at de ga tegninger liksom. Anonymkode: 64663...c97 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:39 #22 Skrevet torsdag kl. 21:39 Da ville jeg lagt meg på litt under hundrelappen og kjøpt noe klær eller stasj fra hm. Noe som kan brukes i bhg. Og gjerne med et trykk på eller noe glitter som barnet vil like. Ville gått for å glede barnet fremfor mor. OG holdt kraftig igjen på pengesum av hensyn til utviklingen du er vitne til og av hensyn til de som kanskje ikke har så god råd. Mitt barn blir strålende glad for en boks med slim eller fine hårstrikk liksom Anonymkode: ee6dd...5c5 2 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:58 #23 Skrevet fredag kl. 04:58 Dette var spesielt 😅 Vi har gavefritt på trinnene til begge barna og det fungerer utmerket! Barna fokuserer på å være sammen og det blir null fokus på det materialistiske. I neste invitasjon skriver du «bursdagen er gavefri». Kanskje du greier snu trenden før skolestart. Anonymkode: 8ced9...650 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:01 #24 Skrevet fredag kl. 05:01 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har hatt lignende foreldrepar å ha med å gjøre. Blir kvalm. Bryr meg 0%. Jeg kjøper gaver som koster mellom 70-100 kr til absolutt alle barn som mine barn skal i bursdag til. Kaster de det i søpla ja vær så god Anonymkode: 83542...d96 Du bryr deg 0 %, men blir kvalm? Anonymkode: b2d87...cc8
BeeKind Skrevet fredag kl. 05:20 #25 Skrevet fredag kl. 05:20 (endret) Det høres veldig slitsomt ut! 🩷 Så unødvendig med kjøpepress når barna er så små, hjelpe meg. Høres ut som om dette handler om foreldrene og ikke bursdagsbarnet, så jeg ville bare ha kjøpt en «billig» gave, kanskje også få barnet ditt til å tegne et kort. Så får mor til barnet bare bli misfornøyd. Vi kan dessverre ikke styre hva andre føler og mener, men vi kan sette grenser og la vær å bli med på ting vi ikke vil. Trist at barnet ditt eventuelt blir lei seg for ikke å få like mye skryt som de dyre gavene, men kanskje det kan bli en god anledning for en fin prat mellom dere, eller for å øve på å tåle og regulere følelser 🩷 Endret fredag kl. 05:23 av BeeKind 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:36 #26 Skrevet fredag kl. 05:36 Hva får dere for 50-70,- kr egentlig? En hårstrikk eller en pakke klistremerker? Jeg er snart 50 år og når jeg gikk på barneskolen var 40-50,- det som var vanlige å gi. Jeg er enig i at det er dumt å gi for voldsomme gaver i barnebursdager altså men synes det høres veldig lite ut med 50-100,-. Når mine barn var i barnehagen/småskolen for rundt 20 år siden hadde vi også et barn som alltid kom med større gaver enn de andre, ofte til rundt 500,-, det blir i meste laget og skaper veldig forskjell. Tror foreldrene gjorde det for å «kjøpe» jenta populæritet for det var veldig viktig med det og status. Anonymkode: 2d074...bb9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:11 #27 Skrevet fredag kl. 06:11 Anonym90059005 skrev (15 timer siden): Dette har jeg vondt for å tro på, at det skal stå barnehagebarn rundt der og føle på skam og tristhet fordi reasksjonsmønsteret til de voksne er anderledes. Unger følger da knapt med på pakkeåpning. Har vondt for å tro de voksne oppfører seg sånn og, men i så fall er det bare å drite i. Kjøp en gøy/fin gave til 100kr, går helt fint. Dine følelser rundt det er uinteressant i så måte. Selvsagt følger ungene med på gaveåpningen. Skikkelig uting å samle alle og pakke opp gaven. Skal man absolutt ha gaver og gaveåpning, så er det bedre å åpne gavene når de får de ved ankomst, i stedet for å samle alle slik at alle skal se. Da er det gjerne flere barn som sitter der med litt vondt i magen, som vet at deres gave ikke er den fineste. TS. Det er ingen som ekskluderer ved å ikke kunne delta i en bursdag, spesielt i barnehagen. Her jeg bor er det kun tradisjon å få i barnebursdag siste året i barnehagen, og være nøkterne på gavene. Disse mødrene kommer garantert til å være de som protesterer høyest når barna begynner på skolen, og det kanskje blir laget regler rundt det med gaver.. Anonymkode: d0935...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå