Gå til innhold

Nabo med vindu på vidt gap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en alenemor i nabolaget som ikke virker til å være en av de mest ressurssterke. Huset skiller seg veldig ut ved å være i dårlig stand og det er helt sykt rotete utenfor. 

Det som nå gjør at jeg er litt bekymret er at vinduet på ene soverommet har stått på vidt gap i noen uker. Til og med da stormen Amy herjet, stod vinduet åpent. Det har vært dager med masse regn, hvor det regner sidelengs. Nå ser det også ut som det er en list som har løsnet og henger og slenger.

Dette kan jo på ingen måte være bra. Vil tro det er voldsomt med fuktskader. Det bor et barn i dette huset.

Bør jeg gjøre noe? Ringe på og spørre om de vet at vinduet står åpent?

Anonymkode: c77e6...d25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt på og hørt hvis det bekymrer deg. Kanskje det er på et rom de aldri bruker eller er inne på. 

Anonymkode: 67fe6...0a6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke vet at vinduet er åpent? Hun trenger ikke være ressursvak for dette. 

Anonymkode: b09e3...40c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun ikke vet at vinduet er åpent? Hun trenger ikke være ressursvak for dette. 

Anonymkode: b09e3...40c

Nå skrev jeg aldri at hun var ressurssvak pga at vinduet står åpent.

Det er veldig rart om hun ikke vet det, da hun burde se det når hun kjører forbi. Men mulig hun ikke er ute av huset, aner ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du sett henne i denne perioden?

Hvis ikke hadde jeg ringt på. Ingen svarer og jeg hadde sendt bekymring til politiet.

Anonymkode: b504e...318

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke ring på eller sendt melding allerede??

Her gikk det en mengde meldinger mellom naboer under Amy, da man jo ser andres hus og hage bedre enn sin egen. 

Det er jo mer ressurssvakt å ikke ta kontakt med en nabo, enn å glemme et vindu, bare for å sette ting i perspektiv her... 

Anonymkode: 0e1cf...b93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sett henne i denne perioden?

Hvis ikke hadde jeg ringt på. Ingen svarer og jeg hadde sendt bekymring til politiet.

Anonymkode: b504e...318

Har aldri sett henne før, så vet ikke hvordan hun ser ut. Har sett sønnen de siste dagene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke ring på eller sendt melding allerede??

Her gikk det en mengde meldinger mellom naboer under Amy, da man jo ser andres hus og hage bedre enn sin egen. 

Det er jo mer ressurssvakt å ikke ta kontakt med en nabo, enn å glemme et vindu, bare for å sette ting i perspektiv her... 

Anonymkode: 0e1cf...b93

Dette vinduet har ved flere anledninger stått åpent på rare tider (typ full snøstorm). Så det er ikke første gang det skjer. Men nå ser det jo ut til at vinduet begynner å bli ødelagt og det har gått flere uker.

Det er 50 andre naboer som også kunne ha brydd seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jaggu glad naboer ikke bor så nærme at de begynner å se på alt.

Er du urolig går du bort å banker på døra å hører. Det gjør vi på bygda.

Her har vi et vindu det står stort sett oppe hele året. Har delvis gjort det i 11 år. Vi har sprosser som er slite så de driver vi må å tar ned. Og ja vi har garasje som Maling flasser av og, årsak jo gamle eier brukte feil maling før han solgte.  Står og mye rart her: et par sparker står slått sammen opp til en vegg, kvist kutter, et par sykler, 3 oljetønner som er fylt med diesel og bensin, så er det utstyr til ved, noen akebrett osv. Noen ser det nok som rot men er nå ting som blir brukt

Anonymkode: 49983...1bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Du burde stikke bortom å spørre om hun trenger hjelp til å få lukket det. Skyld på det at du har sett at det har stått oppe til tross for storm og kom til å tenke på at det kanskje er noe feil med det som fører til at hun ikke klarer å stenge det. 

For all del så lukkes det ikke fordi det ligger noe på rommet som stinker...

Anonymkode: b1334...99b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.bt.no/hendelser/i/nQ8g2J/to-doede-i-oeygarden-naa-er-svarene-fra-den-endelige-obduksjonen-kommet

Vet ikke dere får den opp pga betalingsmur, men dette er det jeg tenker på når jeg leser om vinduet. Men du har jo sett gutten i huset...Screenshot_20251016-135053.Chrome.thumb.png.12babe2f828db049ce989e506095453d.png

Anonymkode: 24e39...24d

Derfor jeg og skriver at er en urolig går en bort å banker på døra. I stede for å bare se på hvis en er urolig for om noe har skjedd.

Men å ha vindu opp åre rundt er noe mange har uavhengig at noe nødvendigvis er galt. Noen har slite hus uten at det behøver å være noe galt, men kansje det de hadde råd til , men at de ikke har økonomi til å pusse opp, eller at de leier og eier av bolig ikke vil pusse opp osv

Anonymkode: 49983...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å overdramatisere…

Anonymkode: 2a5f6...c5c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ville sjekket. Har du sjekket? Ta tak i sønnen hvis du ser han igjen? Spør om vinduet. Kanskje det er åpent av en god grunn eller en dårlig grunn eller tragisk grunn. Lykke til. 

Anonymkode: e21e6...283

AnonymBruker
Skrevet

Mitt vindu står oppe døgnet rundt, men ikke når det blåste som verst her, det skal sies.

Det _kan_ selvfølgelig være noe, mennesker dør hver eneste dag, og det kan være ingenting. Det gjelder jo ganske mye, "hakke sett naboen på et par dager" kan også bety at personen ligger dau på badet sitt. Men vi kan jo ikke ta helt av pga. sånt.

Hvis du føler deg bekymret og bryr deg om denne familien, så bank på og hør? Det er jo ganske lett å gjøre, og siden man heller lager en tråd her inne, så er det kanskje ikke såå viktig likevel?

Anonymkode: 7e6e8...62b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg ville sjekket. Har du sjekket? Ta tak i sønnen hvis du ser han igjen? Spør om vinduet. Kanskje det er åpent av en god grunn eller en dårlig grunn eller tragisk grunn. Lykke til. 

Samtidig husk at TS i grunn har ingenting med hvorfor vinduet står åpent.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har aldri sett henne før, så vet ikke hvordan hun ser ut. Har sett sønnen de siste dagene.

Hvor gammel er sønnen ca?

ser det ut som han har det bra? 

Anonymkode: 2a5f6...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kontaktet styret her jeg bor en gang da altandøren til en nabo hadde stått åpent i en uke, hadde vært storm og masse skittvær. Jeg så det siden jeg gikk mye turer. De kontaktet eieren av leiligheten, han hadde dratt bort på ferie og glemt å låse døren.

Jeg tenkte det verste at det lå noen døde der, jeg banket på døren og prøvde å finne navnet.

Fikk ikke så mye som et takk eller noe, men jeg er glad jeg sa ifra

Anonymkode: 6a5eb...a8a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samtidig husk at TS i grunn har ingenting med hvorfor vinduet står åpent.

Nei det spørs jo om det har skjedd noe da, om noen ligger død inni der er jo greit å sjekke. Men kan jo hende det står åpent av en annen grunn som ingen har noe med. Men hva kunne det vært? 

Skrevet

Som meg….jeg har glemt å lukke vinduet på den ene rommet i øsende regn. Og på vinteren når det har snødd som bare det.

Anonymkode: 809e7...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...