AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:19 #1 Skrevet torsdag kl. 09:19 Kom til å få noen litt dype kutt, og satte på Compeedplaster. Har sittet snart på i en uke. Begynte å klø for noen dager siden. Betyr det ikke at sårene gror da? 🥺 Anonymkode: 3dfcc...e8e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:25 #2 Skrevet torsdag kl. 09:25 om det er dype kutt ville jeg dratt til lege. Compeed er for blemmer og overflateskader. Friksjonssår som det vist nok heter på fagspråket. Ikke for kutt. Anonymkode: 1d697...bc7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:27 #3 Skrevet torsdag kl. 09:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kom til å få noen litt dype kutt, og satte på Compeedplaster. Har sittet snart på i en uke. Begynte å klø for noen dager siden. Betyr det ikke at sårene gror da? 🥺 Anonymkode: 3dfcc...e8e Å faen ta av plasteret og sjekk! Compeed er for gnagsår og blemmer Anonymkode: 2ccf7...25e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:46 #4 Skrevet torsdag kl. 09:46 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): om det er dype kutt ville jeg dratt til lege. Compeed er for blemmer og overflateskader. Friksjonssår som det vist nok heter på fagspråket. Ikke for kutt. Anonymkode: 1d697...bc7 Jeg er tidligere selvskader og har brukt Compeed til dekking av sår og kutt før, får nesten ikke arr. Disse kuttene her var ikke av meg. Derfor brukte jeg Compeed igjen. Spørsmålet er om det er vanlig å klø når det begynner å gro? Anonymkode: 3dfcc...e8e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:56 #5 Skrevet torsdag kl. 17:56 Ja, det er vanlig med kløe mens sår gror. Du kan google det. Anonymkode: eee92...905 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:03 #6 Skrevet torsdag kl. 18:03 Det er vanlig å klø. Dersom det bare klør er det sikkert ok, dersom det gjør vondt i tillegg bør det sjekkes. Anonymkode: ac019...1f3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:17 #7 Skrevet torsdag kl. 18:17 Jeg fikk en gang en slags reaksjon i huden hvor jeg hadde compeed på. Det klødde infernalsk, så tok av plasteret. Huden var illrødt og hadde masse små vabler. Fordi jeg har denne erfaringen ville jeg helt klart tatt av plasteret. Hvis kuttet i tillegg er dypt er det uansett lurt å følge med på at det gror som det skal. Anonymkode: 1bd2d...525
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:26 #8 Skrevet torsdag kl. 19:26 Det er vanlig at det klør. Men ta av plasteret, huden trenger luft. Nå ligger det sikkert og væsker og surkler under der. Anonymkode: 3ff41...74d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:54 #9 Skrevet torsdag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er vanlig at det klør. Men ta av plasteret, huden trenger luft. Nå ligger det sikkert og væsker og surkler under der. Anonymkode: 3ff41...74d Jeg tok av alt, vasket litt med Pyrisept, og tok på nytt Compeed. Tenker at hvis det ikke bedrer seg innen 1 uke må jeg gå og få kuttene (3 stk) sydd. -Ts Anonymkode: 3dfcc...e8e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:01 #10 Skrevet torsdag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kom til å få noen litt dype kutt, og satte på Compeedplaster. Har sittet snart på i en uke. Begynte å klø for noen dager siden. Betyr det ikke at sårene gror da? 🥺 Anonymkode: 3dfcc...e8e Jeg har alltid lært og hørt, at kløe i sår og kutt er bra, for da gror det. Hvis du har renset det, er det nok ingen fare. Da gror det godt. Du kan evt. ta av compeed-plasteret, smøre på litt bacimysin og sette på et nytt plaster (ikke compeed). Anonymkode: 526e7...59b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:04 #11 Skrevet torsdag kl. 20:04 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tok av alt, vasket litt med Pyrisept, og tok på nytt Compeed. Tenker at hvis det ikke bedrer seg innen 1 uke må jeg gå og få kuttene (3 stk) sydd. -Ts Anonymkode: 3dfcc...e8e Hvis et kutt må sys, bør det gjøres så raskt som mulig, helst i løpet av noen timer. Hvis disse kuttene er så dype må du jo gå til lege. I det minste dropp de gnagsårplasterene og strips istedenfor. Anonymkode: 1bd2d...525 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå