Gå til innhold

Feire 7-årsdag på McDonald’s – hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Maten på McD kan ligge i ukesvis uten å bli rotten..  Det sier seg selv at den maten ikke  er sunn. 
(spiser der inni mellom jeg altså, men å si at den er sunn... det går ikke).

Anonymkode: c60b8...896

Maten på McDonald's kan ligge i ukesvis uten å bli rotten *hvis den er tørket eller ikke inneholder særlig fuktighet*. Akkurat som annen mat. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (3 minutter siden):

Du og din svigerinne med omgangskrets har generelt lite å snakke om da eller?

McDonalds bursdag er helt innenfor.

Nei, det er ikke helt innafor.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo det er innafor ! Stakkars barnet ditt!

Anonymkode: 26fa6...b5f

Du må nesten fortelle hva som er stakkars. Å ikke bli servert frityrstekt søppel på plaststoler i neonlys? Å få dra på en supermorsom aktivitet i stedet for et annet barn sin junk-food-bursdag? Barnet er nå tenåring og er stolt over å aldri ha vært på MacDonalds, og sier hen glad for å ikke ha blitt tilvent ketchup, frityr og junk fra tidlig barndom. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag.

Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også.

Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig.

Anonymkode: 77e74...3da

100 %. Og ja flere snakker. Vet flere foreldre var skikkelig irritert over den MacDonaldsbursdagen jeg valgte å skulke, og det var mye murring rundt det selv om flere av dem likevel dro. Det ble aldri noen MacDonaldsbursdag igjen i klassen, så tydeligvis var det ikke noe fantastisk for noen.

Anonymkode: e7142...de4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag.

Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også.

Ressurssvak faktisk. Fysj for en tankegang. Og det å snakke med flere om det? Typisk foreldrepoliti som skal rette pekefingeren mot andre familier som ikke gjør nøyaktig som de selv. Folk som henger seg opp i hvordan andre legger opp bursdagsfeiring eller hva det måtte være, må ha lite å ta seg til 

Endret av LilleMy_09
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må nesten fortelle hva som er stakkars. Å ikke bli servert frityrstekt søppel på plaststoler i neonlys? Å få dra på en supermorsom aktivitet i stedet for et annet barn sin junk-food-bursdag? Barnet er nå tenåring og er stolt over å aldri ha vært på MacDonalds, og sier hen glad for å ikke ha blitt tilvent ketchup, frityr og junk fra tidlig barndom. 

100 %. Og ja flere snakker. Vet flere foreldre var skikkelig irritert over den MacDonaldsbursdagen jeg valgte å skulke, og det var mye murring rundt det selv om flere av dem likevel dro. Det ble aldri noen MacDonaldsbursdag igjen i klassen, så tydeligvis var det ikke noe fantastisk for noen.

Tenåringen din er stolt over å aldri har vært på McDonalds?

Skal man bli ett bra menneske, har man godt av å oppleve mest mulig forskjellig.

Ellers kan man risikere å bli som personen over her.

Og det er jo uheldig.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde syntes det var helt greit å sende barnet mitt i en bursdag på McDonalds, men det hadde ikke vært mitt førstevalg for feiring av mitt eget barn. 

Ofte kan man låne gymsaler, eller man kan ha utebursdag (selv om jeg synes det ville vært litt risikabelt i oktober mtp. været - man må i alle fall ha et tak å kunne sitte under). 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Maten ikke noe problem. Men jeg tenker 3 ting 

1: religion...her må da passe på at kanskje noen skal ha halal.. ikke noe kjøtt etc

2:pris...mc Donalds er ikke billig lenger og om du skal ha mat og drikke til 10-15 barn blør der fort veldig dyrt 

3: de vil kjede seg...og du vil ikke være den som skal ha ansvar for 10+ barn og flyr rundt på mc Donalds 

Ingen av de punktene der er noe problem 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Barnet ditt er stolt? Jeg hadde vært flau om mitt barn hadde sånne holdninger til andre ,

men du har åpenbart like bedritne holdninger, pinlig av voksne mennesker å surmule over hvordan andre feirer bursdag 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er ikke innafor, og jeg hadde takket nei til å komme i junkfood-bursdagen. Har faktisk vært i situasjonen, og da takket vi nei, og jeg måtte finne på en annen plan for å ha en unnskyldning overfor barnet (for sier selvsagt ikke at "nei du får ikke dra i den trashy frityr-bursdagen til Neo-Chrisander". Da sier jeg "den dagen har vi avtalt xxx, så det passer dessverre ikke").

Kan dere ikke heller ha utebursdag og grille eller noe, hvis dere ikke har plass hjemme? Spør skolen om å låne/leie gymsalen? 

Spør du om meny på alle selskaper personer i familien din er invitert til?

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mc Donalds er helt greit til bursdag… 

Barna mine hadde ELSKET det i den alderen…😊

Føler du på at det kan bli oppfattet som rart eller noe, er det vel bare å skrive på invitasjonen eller noe at dere pusser opp, så x inviterer til bursdag på McDonalds..🤷‍♀️

Vi har verken McDondals eller burger king her vi bor, men hadde vi hatt det hadde det garantert vært ett populært sted å feire bursdag… Der venninnen min bor, er det vanlige bursdager.. De har ganske stort lekerom på da.. 

Men… Har du sjekket om du kan låne SFO/gymsalen på skolen? 
Evt badebursdag? 
Har vært på utallige badebursdager i hallen her vi bor.. 
Regelene fra svømmehallen er kun at alle under 10 år må ha med seg en voksen, og de over 10 som ikke er svømmedyktige må følges av voksen.. De voksne som følger barna i bursdagen betaler da halv pris..

Men… Igjen.. Mc Donalds er HELT innafor tenker jeg til bursdager.. 
Lite tips til slutt: Ikke ha bursdagen lengre enn 1,5t! Det er nok mer en nok der!! 
1.5t synes jeg var akkurat passe uansett i den alderen der hvert fall…😊

Anonymkode: c7f7e...954

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig.

Hva er da ditt forslag til en sunn og god bursdag i TS sitt tilfelle?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er ikke innafor, og jeg hadde takket nei til å komme i junkfood-bursdagen. Har faktisk vært i situasjonen, og da takket vi nei, og jeg måtte finne på en annen plan for å ha en unnskyldning overfor barnet (for sier selvsagt ikke at "nei du får ikke dra i den trashy frityr-bursdagen til Neo-Chrisander". Da sier jeg "den dagen har vi avtalt xxx, så det passer dessverre ikke").

Kan dere ikke heller ha utebursdag og grille eller noe, hvis dere ikke har plass hjemme? Spør skolen om å låne/leie gymsalen? 

Vel da håper denne gutten ikke blir venner min ditt barn... for ts sin venn fortjener venner som ikke har foreldre som deg. 

• Liker 7
Skrevet

Sjekket på McD nå og de sluttet med bursdagsklubben i 2018, men lokale restauranter kan ha noe opplegg. Vet ikke om dere tenker å gjøre det helt på egen hånd eller med hjelp av en vert på McD. Om siste må du i hvert fall sjekke ut litt mer lokalt for deg 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ansett som helt greit, uten betenkeligheter.

Bursdager er ikke akkurat helsekost, om det er burger fra mcdonalds eller pølser og is er likegyldig. Når jeg sender barna i bursdag gjør jeg det for at de skal ha det gøy!

Anonymkode: 21d89...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt fett er ikke usunt. Det som er usunt er ødelagt fett (varmpresset, og umettet) og for mye omega-6. Dressingen er det mye frøoljer i (altså for mye omega-6) og den er nok også varmepresset, så den er ikke sunn. Men det rene kjøttet i burgeren er sunt. Mettet fett fra animalsk er sunt. McDonald's burgerne inneholder 100% storfekjøtt og ingenting annet.

Og man blir mett av det. Behagelig mett og varig mett. Det er en annen metthet når man spiser næringsrik mat som er snill mot hormonene.

Anonymkode: 3e463...17f

Nei, jeg blir ikke mett av å spise en McD-burger uten brød, dressing eller bacon. De gangene jeg vil spise sunt så spiser jeg noe helt annet enn McD.

Anonymkode: 1b11a...735

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror en del her inne har misforstått og tror de selv må i bursdagen. Dette er for barn - og barn, som kjent, pleier å drite langt i om maten er sunn (noe bursdagsmat så å si aldri er uansett). Eller om standarden er for lav, prippene mennesker som ikke tåler plastseter er stort sett bare voksene.

Kanskje på tide å sette barna foran egne forutintatte holdninger.

Anonymkode: 21d89...05d

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte foreldre, altså. Og deres behov for å ri deres høye kjepphester på bekostning av eget barn. Bare så de kan slå seg selv på brystkassa og føle seg "bedre enn" andre. Avskyelig og barnslig oppførsel.

Anonymkode: 1b11a...735

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt topp det! Synes ikke å tegne er «for lite», 7-åringer leker med «alt og ingenting» i timesvis de.. Det er ikke noe dårligere mat der enn på lekeland, rush, svømmehallen osv, som mange feirer på. 

Anonymkode: d1185...8d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 100% som forelder ikke brydd meg. Det er bursdag, og det er ikke et problem at hun spiser litt ‘usunt’ på spesielle anledninger. 

Husker det var stas da noen hadde McDonald’s bursdag da jeg var liten (dro aldri dit ellers med familien) ☺️

Alternativt kan man dra ut i gapahauk eller lignende med pølser i brød og ha litt leker der. 

Anonymkode: a30c0...7e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt det på macdonalds 

Og nei man får ikke sunn mat der salaten dems er også usunt, burger uten brød har ikke så mye å si når kjøttet er full av drit 

Anonymkode: 26d56...603

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det ok, og fullt forståelig løsning når dere ikke kan ha det hjemme. Om 7-åringen selv liker forslaget, så er det jo topp!

Og herlighet så mange pripne og hysteriske folk det finnes der ute. Dere lar ikke barna dra i en bursdag fordi dere ikke liker konseptet McDonalds? Baksnakker andre sitt valg av barnebursdagsfeiring? Tenker det er helt krise om barna deres får spise en happy meal en gang i året? Altså.. verden har blitt helt koko! Hva med å lære ungene deres at folk er forskjellig, og at man kan respektere andre mennesker, og at man ikke alltid kan gjøre ting akkurat som man selv foretrekker? Tror ungene til alle dere hadde hatt meget godt av å få være med på en McDonalds-bursdag 🙈

Anonymkode: f325c...645

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...