Gå til innhold

Feire 7-årsdag på McDonald’s – hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

7-åringen vil gjerne feire bursdagen sin, men vi holder på med oppussing hjemme, så det er dessverre ikke mulig å ha selskapet der. Jeg har sett på å leie lokale, men det blir for dyrt – de fleste starter på rundt 4000 kr 🥹
Vi har heller ikke noe lekeland i nærheten. Det finnes en McDonald’s med en liten klatreplass og sklie, så vi vurderer å feire der i stedet. Jeg vet at mange foreldre ikke liker å gi barna sånn mat, men vi har egentlig ikke så mange alternativer akkurat nå. Barna mine får sånn mat bare 2–3 ganger i året, så jeg synes det er greit.
Jeg er bare litt usikker på om 7–8-åringer faktisk har glede av den lille lekeplassen på McDonald’s. Men de får i hvert fall et sted å sitte, og vi kan ta med tegnesaker og lignende så de har noe å gjøre.
Hva synes dere? Er det innafor å ha bursdagen der? Hvordan ville dere reagert som foreldre – bortsett fra maten, altså?

Anonymkode: 253c7...d65

Jeg har vært i bursdagsselskap på McDonald's o.l. mange ganger i oppveksten, men da i utlandet hvor de på 90-tallet hadde store lekestativer - både innen- og utendørs. Selv om tanken er god, så vil jeg tro at en liten klatreplass og sklie blir altfor lite for en bursdag. Maten har jeg ingen innvendinger til - pølse og pizza er helt vanlig bursdagsmat i Norge, og er ikke noe bedre enn McD. 

Er det ingen klassekamerater av barnet som har bursdag noenlunde samtidig, slik at dere kunne slått sammen bursdagene og feiret den hjemme hos vedkommende i år?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matmessig tenker jeg MDonalds er helt greit, det er bursdag liksom, det er ikke forventet at ungene spiser salat med en gulrot til dessert. Men min opplevelse er at 7-åringer som kjeder seg er forferdelige å ha med å gjøre, de herjer og finner på mye "kreativt". Og med kun en liten lekeplass er det en risiko for at de vil kjede seg. 

Så av den grunn tror jeg jeg ville hørt med skolen eller barnehager i nærheten om man kan låne gymsal eller andre fellesområder der ungene har litt plass. Eventuelt utebursdag med pølsegrilling. Vi har vært på begge deler med unger i den alderen, og de har hatt det kjempegøy. 

• Liker 8
Skrevet

Ville definitivt foretrukket utebursdag. Det er litt «white trash» å feire på McDonald’s 🙈 Usunt og møkkete

Anonymkode: 62fd9...e4f

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde heller sett på muligheten for utebursdag et sted med en gapahuk eller sånn grillhytte. Hva med kino-bursdag? Låne gymsal som noen nevner. Noen av de andre barna i klassen som har bursdag ca samtidig som dere kan feire sammen med? 

Anonymkode: 79462...bd4

• Liker 3
Skrevet

Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag.

Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også.

Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig.

Anonymkode: 77e74...3da

Haha! Ressurssvak faktisk! 

Only at KG 🤣

Anonymkode: 51a09...7ff

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt ok med bursdag på McD. Men så vidt jeg kan huske, var det mer i barnehagealder at man gjorde dette. Ikke på skolen? Men kanskje jeg tar feil.

Som "vert" høres det ut som et mareritt med utebursdag. Ser for meg at det regner (det gjør det ofte her hvor jeg bor), man prøver å tenne et bål men må gi opp, ungene spiser derfor pølsebrød med ketsjup, tre-fire stk må på do og mens jeg prøver å hjelpe dem bort i skogen for å tisse bak et tre er det noen som faller i en bekk og blir klissblaut... Og alle fryser. Da høres en tørr bursdag på mæccern ganske digg ut :D 

Man kan også ha det hjemme. Inviter barn, ha kinobursdag med popcorn, ta fram alt dere har av saccosekker/store puter/stoler/puffer og kjør film etter litt frilek og pølser/kake/pizza.

Anonymkode: e7b59...b01

• Liker 2
Skrevet

7-åringen vil gjerne feire bursdagen sin, men vi holder på med oppussing hjemme, så det er dessverre ikke mulig å ha selskapet der. Jeg har sett på å leie lokale, men det blir for dyrt – de fleste starter på rundt 4000 kr 🥹
Vi har heller ikke noe lekeland i nærheten. Det finnes en McDonald’s med en liten klatreplass og sklie, så vi vurderer å feire der i stedet. Jeg vet at mange foreldre ikke liker å gi barna sånn mat, men vi har egentlig ikke så mange alternativer akkurat nå. Barna mine får sånn mat bare 2–3 ganger i året, så jeg synes det er greit.
Jeg er bare litt usikker på om 7–8-åringer faktisk har glede av den lille lekeplassen på McDonald’s. Men de får i hvert fall et sted å sitte, og vi kan ta med tegnesaker og lignende så de har noe å gjøre.
Hva synes dere? Er det innafor å ha bursdagen der? Hvordan ville dere reagert som foreldre – bortsett fra maten, altså?

Jeg hadde tenkt det var helt greit. Et lite lekeområde er det også der skriver du, høres jo helt supert ut. Tror ikke maten som serveres der er verre enn det du får ved kinobursdag, Leos Lekelandbursdag, osv...Om barnet har et sterkt ønske om McDonalds bursdag hadde jeg gått med på det. 

Utebursdag i iskulde hadde jeg vært mer negativ til nå i høst/vinterhalvåret. Stivfrosne unger som er kastet ut for å feire, for det er sååå koselig. Not. Det er kun for at foreldrene skal spare penger og at ungene ikke skal rote inne.

Anonymkode: 51a09...7ff

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt ok med bursdag på McD. Men så vidt jeg kan huske, var det mer i barnehagealder at man gjorde dette. Ikke på skolen? Men kanskje jeg tar feil.

Som "vert" høres det ut som et mareritt med utebursdag. Ser for meg at det regner (det gjør det ofte her hvor jeg bor), man prøver å tenne et bål men må gi opp, ungene spiser derfor pølsebrød med ketsjup, tre-fire stk må på do og mens jeg prøver å hjelpe dem bort i skogen for å tisse bak et tre er det noen som faller i en bekk og blir klissblaut... Og alle fryser. Da høres en tørr bursdag på mæccern ganske digg ut :D 

Man kan også ha det hjemme. Inviter barn, ha kinobursdag med popcorn, ta fram alt dere har av saccosekker/store puter/stoler/puffer og kjør film etter litt frilek og pølser/kake/pizza.

Anonymkode: e7b59...b01

Du leste ikke hovedinnlegget gjorde du?

Utenom det synes jeg McDonalds bursdag passer bedre de første årene på barneskolen framfor barnehage. De kan ferdes på egenhånd og aktiviserer seg selv.

Men er enig i at utebursdag høres ut som et mareritt.

Anonymkode: b5e00...bd2

• Liker 3
Skrevet

Maten ikke noe problem. Men jeg tenker 3 ting 

1: religion...her må da passe på at kanskje noen skal ha halal.. ikke noe kjøtt etc

2:pris...mc Donalds er ikke billig lenger og om du skal ha mat og drikke til 10-15 barn blør der fort veldig dyrt 

3: de vil kjede seg...og du vil ikke være den som skal ha ansvar for 10+ barn og flyr rundt på mc Donalds 

Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Maten ikke noe problem. Men jeg tenker 3 ting 

1: religion...her må da passe på at kanskje noen skal ha halal.. ikke noe kjøtt etc

2:pris...mc Donalds er ikke billig lenger og om du skal ha mat og drikke til 10-15 barn blør der fort veldig dyrt 

3: de vil kjede seg...og du vil ikke være den som skal ha ansvar for 10+ barn og flyr rundt på mc Donalds 

1. Dette order de da de spør hver og en hvilken Happy Meal de ønsker

2. Alle får en Happy Meal og en is, stort billigere er det nesten ikke mulig å få det.

3. Da er det i så fall en veldig bortskjemt klasse. Har aldri opplevd en bursdag hvor ungene har sittet og kjedet seg, ei heller på McD. Har tre store barn, så det har blitt noen feiringer her og der gjennom årene. Bursdagen får egen avdeling, så holder seg der og på lekeområdet. Det går overraskende fint.

• Liker 5
Skrevet

2 timer på McDonald's høres krevende ut. Så morsomt er det ikke med et lite klatrestativ. 

Tror det blir kjedelig 

Anonymkode: 2f9a2...d36

• Liker 6
Skrevet

Jeg var i ett par sånne bursdager i oppveksten, og da gikk tiden fort. Det er 30 år siden så vi fikk komme inn på kjøkkenet og se hvordan maten ble laget og bursdagsbarnet fikk steke sin egen burger. Vi var ikke i noe lekerom, men i en ende av restauranten. Vi gikk på barneskolen, og jeg tipper eldre enn 7 år for var først senere noen hadde mer spesielle bursdager og det var få av dem. Kanskje vi var ca 10 og det var i den forbindelse? 🤔

Om dere har bowling i nærheten så har de her jeg bor relativt rimelige bursdagpakker for feiring der, med både serie og mat. Billigere enn lekeland, trampolinepark, og i hvert fall badeland. 

Maten går fint på McD så lenge du vet at eventuelle dietthensyn kan oppnås der. 

Skulle noen si noe så hadde jeg bare sagt som sant er at dere pusser opp, og oktober er litt ustabilt for utebursdag, og barnet hadde lyst, så da ble det sånn.  Null stress. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

1. Dette order de da de spør hver og en hvilken Happy Meal de ønsker

2. Alle får en Happy Meal og en is, stort billigere er det nesten ikke mulig å få det.

3

. Da er det i så fall en veldig bortskjemt klasse. Har aldri opplevd en bursdag hvor ungene har sittet og kjedet seg, ei heller på McD. Har tre store barn, så det har blitt noen feiringer her og der gjennom årene. Bursdagen får egen avdeling, så holder seg der og på lekeområdet. Det går overraskende fint.

Dette har jo ikke noe med å være bortskjemte...barn i dag er aktiv og sitte 2 timer på rompa bløt veldig kjedelige. Vet ikke når dine barn var små og feiret på mc Donalds...men idag finnes det nesten ingen leke områder lenger...på 90/00 tallet ja...nå hAr du tatt bort så si alt med lek.

Her vi bor så er det bitte lite lekeområde plass til kanskje 5 barn 1-5 år alder

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skrevet

Kyllingburger eller en enkel hamburger for eksempel. Er bare kjøtt, ost, salat, brød og ketchup på de😊

Anonymkode: 9d456...671

Maten på McD kan ligge i ukesvis uten å bli rotten..  Det sier seg selv at den maten ikke  er sunn. 
(spiser der inni mellom jeg altså, men å si at den er sunn... det går ikke).

Anonymkode: c60b8...896

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville definitivt foretrukket utebursdag. Det er litt «white trash» å feire på McDonald’s 🙈 Usunt og møkkete

Anonymkode: 62fd9...e4f

Det er litt White trash å rakke ned på andre sine bursdager. Så sier mer om deg

Anonymkode: d9d90...e26

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag.

Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også.

Anonymkode: 77e74...3da

🙄🙄

Anonymkode: 26fa6...b5f

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

En ting er å reagere negativt selv (selv om jeg synes det er hysterisk), men å snakke med flere om det? Gir meg assosiasjoner til kjerringer bak blondegardiner som baksnakket alle naboene som ikke levde nøyaktig som dem selv.

Heller barnebursdag på McDonald's enn omgås folk som deg.

Anonymkode: 1b11a...735

🙌

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke innafor, og jeg hadde takket nei til å komme i junkfood-bursdagen. Har faktisk vært i situasjonen, og da takket vi nei, og jeg måtte finne på en annen plan for å ha en unnskyldning overfor barnet (for sier selvsagt ikke at "nei du får ikke dra i den trashy frityr-bursdagen til Neo-Chrisander". Da sier jeg "den dagen har vi avtalt xxx, så det passer dessverre ikke").

Kan dere ikke heller ha utebursdag og grille eller noe, hvis dere ikke har plass hjemme? Spør skolen om å låne/leie gymsalen? 

Anonymkode: e7142...de4

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: 

Du og din svigerinne med omgangskrets har generelt lite å snakke om da eller?

McDonalds bursdag er helt innenfor.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke innafor, og jeg hadde takket nei til å komme i junkfood-bursdagen. Har faktisk vært i situasjonen, og da takket vi nei, og jeg måtte finne på en annen plan for å ha en unnskyldning overfor barnet (for sier selvsagt ikke at "nei du får ikke dra i den trashy frityr-bursdagen til Neo-Chrisander". Da sier jeg "den dagen har vi avtalt xxx, så det passer dessverre ikke").

Kan dere ikke heller ha utebursdag og grille eller noe, hvis dere ikke har plass hjemme? Spør skolen om å låne/leie gymsalen? 

Anonymkode: e7142...de4

Jo det er innafor ! Stakkars barnet ditt!

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...