Gå til innhold

Feire 7-årsdag på McDonald’s – hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ikke feire det på skolen? Tror det skal være gratis eller billigere enn mac donalds hvert fall

Anonymkode: 0ace9...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vær obs på at McDonalds ikke har "barnebursdag" som en ting lenger. 

Anonymkode: 9dbb7...4c5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag.

Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også.

Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig.

Anonymkode: 77e74...3da

Ressurssvake, faktisk. Syns ikke man er ressurssvak om man blar opp flere tusen for 30 barn på mcern. Er nok mange som ikke har råd til det. Barna dine har garantert spist på Mc Donalds uten at du vet om det. Garantert! Eller kontrollerer du alt tenåringen gjør med venner og tvinger den til å ha på kart på telefonen som du kontrollerer til enhver tid? Jeg er enig i at maten der ikke er god og heller ikke sunn, men herregud, der er snakk om EN bursdag! Hadde hele klassen på 30 stk feiret hver sin bursdag der hadde jeg skjønt det, men én bursdag på mcern skader ingen og ingen blir feite av det.

Si meg, hva serverer du i barnebursdag? Gulrøtter og grovt brød? Håper for guds skyld brødet ikke er ultraprosessert da. Serverer du ikke kake en gang? Sukker er jo farlig… men mye bedre enn kunstig søtning. Sukker er i det minste naturlig selv om det ikke er noe man bør spise hver dag. 

Anonymkode: a2fa6...b20

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville nok også reagert litt negativt. Mcdonalds er liksom så... hm. Det er dårlige burgere, soggy fries og relativt dyre priser (for en hel skoleklasse). Ikke noe opplegg, ikke noe ordentlig sted å leke... 

Nå er jo jeg oppvokst med hjemmebursdager hvor alt fra kake til mat var stelt i stand fra bunn. Mamma kunne finne på å lage f.eks lasagne, eller pølse og potetmos, til oss ungene. 

Jeg hadde selvfølgelig latt barnet mitt dra, men "Mcern-bursdag" er nok et litt kjedelig konsept for min del. Spesielt blir det et herk med gavene, som jo må transporteres hjem etterpå. 

Jeg ville anbefalt å spørre om å låne gymsalen. Så setter dere opp slik at barna kan leke lava-tarsan/har'n, hoppe på tjukkasen, trampoline etc. Så baker du én stor langpanne og fikser noe pølse i lompe/brød. Gavene blir fortsatt slitsomme, men der er det i alle fall mer bordplass, mer tid og ingen andre som glor. 

Anonymkode: 3c5d4...f65

• Liker 2
Skrevet

Morsomt å se disse foreldrene som kommer med: de er bare barn, de vet ikke bedre. Kjør på med mcrn.

På lik linje som dem som hakker på de som velger å feire bursdagen til barnet sitt hos fastfood-kjede.  

De er jo like skrudd. Tror dem er bedre ved ååkomme med sitt eget piss.  Eeh. To morsomme grupper det der. 

Anonymkode: 6328c...2ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag.

Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også.

Når du omtaler andre familier på den måten, kler du egentlig bare av eget behov for å føle deg hevet. Det er ikke “ærlig”, det er bare nedlatenhet pakket inn i annet ordvalg. Ærlighet har aldri handlet om å tråkke på folk for å føle seg moralsk overlegne.

Folk viser ikke klasse gjennom hvor de feirer bursdager, men gjennom hvordan de snakker om andre.

Anonymkode: fa120...a30

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er vel fortsatt mye fett i både burger og dressing. 

Men hvis du bestiller en burger uten bacon, uten brød og uten dressing så vil jeg ikke regne det som "middag". Er ikke noe man blir mett av. 

Anonymkode: 1b11a...735

hvis du ikke blir mett av 1 burger, hva med 2? Hvis du er både anti fett og anti karbohydrater blir det jo mye og tenke på overalt. Hva er definisjonen din av sunt da? Kjøtt blir for fett? Kan du spise kylling da? Kun vegetar, hva med bulgursalat? Uten dressing så det ikke blir fett? Og knaskegulrøtter istedenfor pommes frites selvsagt. Eller blir det for mye karbo? 

Anonymkode: ad3ba...688

• Liker 3
Skrevet

Helt ok det der. Dere har ikke en bowlingbane i nærheten? Det likte mine i den alderen. 

Anonymkode: 07c8e...7b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva inneholder kjøttet? 

Anonymkode: 492f8...960

100% norsk storfekjøtt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når du omtaler andre familier på den måten, kler du egentlig bare av eget behov for å føle deg hevet. Det er ikke “ærlig”, det er bare nedlatenhet pakket inn i annet ordvalg. Ærlighet har aldri handlet om å tråkke på folk for å føle seg moralsk overlegne.

Folk viser ikke klasse gjennom hvor de feirer bursdager, men gjennom hvordan de snakker om andre.

Anonymkode: fa120...a30

🙌

Anonymkode: 26fa6...b5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 11.26):

Herregud. Snakk om å være hysterisk. 

Anonymkode: a64d8...28e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hvis du ikke blir mett av 1 burger, hva med 2? Hvis du er både anti fett og anti karbohydrater blir det jo mye og tenke på overalt. Hva er definisjonen din av sunt da? Kjøtt blir for fett? Kan du spise kylling da? Kun vegetar, hva med bulgursalat? Uten dressing så det ikke blir fett? Og knaskegulrøtter istedenfor pommes frites selvsagt. Eller blir det for mye karbo? 

Du misforsto innlegget mitt. Jeg svarte noen som mente at man kunne spise sunn middag på McD og deres alternativ var da burger uten brød. Jeg argumenterte da for at 1. Det er fortsatt ikke sunt pga dressing, fett og bacon og 2. Hvis du fjerner alle disse tingene så vil jleg ikke regne det som middag og noe man blir mett av.

Jeg er ikke anti noe som helst og spiser gjerne både hel burger og pommes frites på McD.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De arrangerer vel ikke bursdager lenger, og det er ikke lov å feks ha med egen kake. 

Virker veldig kjedelig for en gjeng 7åringer å leke på et sånt lite område.

Kjipt for eventuelt andre gjester.. Og stressende å passe på alle barna, Mcdonaldser ligger jo ofte ved veien eller på kjøpesenter og lett for barn å stikke av..?

Anonymkode: c28ec...be6

Har du vært i en bursdag på McDonald's noen gang? De har et område som stenges av for andre gjester mens bursdagen foregår. Man kan ha med egen kake ja. Foreldrene er jo med så det er jo ingen som "passer alle barna" og "stikker av"? Pleier barna dine faktisk å stikke av når du har dem med et sted? Hvilken diagnose har de?

Anonymkode: 6cbc5...0a5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du misforsto innlegget mitt. Jeg svarte noen som mente at man kunne spise sunn middag på McD og deres alternativ var da burger uten brød. Jeg argumenterte da for at 1. Det er fortsatt ikke sunt pga dressing, fett og bacon og 2. Hvis du fjerner alle disse tingene så vil jleg ikke regne det som middag og noe man blir mett av.

Du har tydeligvis ikke prøvd bare burgerkjøttet. Du undervurderer hvor mye kjøttet metter. Kjøttet er jo det som metter mest. Og hvorfor regner du ikke det som en middag, men hvis man hadde spist det med brødet, så var det en middag. Det blir en veldig rar definisjon. Er det antall ingredienser som gjør det til en middag for deg?

Anonymkode: 3e463...17f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke prøvd bare burgerkjøttet. Du undervurderer hvor mye kjøttet metter. Kjøttet er jo det som metter mest. Og hvorfor regner du ikke det som en middag, men hvis man hadde spist det med brødet, så var det en middag. Det blir en veldig rar definisjon. Er det antall ingredienser som gjør det til en middag for deg?

Anonymkode: 3e463...17f

Det var da voldsomt som du skulle kverulere.

• Liker 1
Skrevet

Litt skummelt hvor mange foreldre som holder barn unna ting..for DE mener dette og dette...

Dere vil ikke at de skal spise dette pga DERE ..

Dere vil ikke at de skal gå på mc Donalds for DERE synes det er trashy 

Hvordan tror mange her inne at deres hjemme laget mat er bedre en at dere bestemmer over deres barn? At DERE sier nei til invitasjonen...for at dere tenker bare på dere selv og ikke deres barn?  

Skrevet

Bryr meg liten om hvordan andre feirer bursdagen. Så lenge den som har bursdag er fornøyd. Barna har det kjekt uansett 😊

Anonymkode: 30bc4...525

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har bare lest første og siste siden.

Ja, det er usunt med McDonalds. Men når begynte vi å bli sunne i bursdagsselskaper? Jeg er vant til hotdogs, kake, gele, is og brus. Sunne kan vi være i hverdagen. Jeg synes det er HELT innafor med McDonalds når det ikke er noen andre utebursdagsalternativer i nærheten.

Anonymkode: 18950...84f

• Liker 1
Skrevet

Da jeg vokste opp på 80 og 90-tallet var McDonalds bursdag en greie. Hadde min morsomste bursdagsfeiring der. Husker enda det gigantiske tårnet vi fikk bygge av McDonalds-kopper, og andre gjester som klappet hver gang noen falt ned. :) Men jeg trodde ikke McDonalds tilbød denne typen bursdager lenger? 

AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 11.26):

Haha, du høres ikke særlig «ressurssterk» ut selv, på flere arenaer. :ler: 

Anonymkode: 22916...2ad

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...