AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:39 #81 Skrevet torsdag kl. 16:39 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja. På akkurat samme måte som at hen er stolt over å aldri ha prøvd snus eller røyk. Ingen dør av å prøve det heller en gang eller tre, men det er kulere å ha integritet nok til å stå i mot gruppepresset. Jeg har da ikke surmulet? Jeg takket vennlig nei, og fant på noe annet den dagen. Hvordan i all verden er det å surmule? Har aldri fått servert MacDonalds hos noen om jeg er invitert på middag. Ellers pleier jo de fleste å opplyse om hva maten er, som i "hei, vil dere komme på elggryte på onsdag", men ut over det så kjenner jeg ingen som ville funnet på å servere sånt til gjester, heller ikke de som av og til kan spise sånt selv. Så det blir en stråmann. Spør du om barnet ditt får låne en dyne om natten og om de får bruke toalettet før du sender dem på overnatting? Sannsynligvis ikke, fordi du går ut i fra at det ikke er en problemstilling. Nei, jeg tror ikke jeg selv må i bursdagen. Jeg ønsker ikke å påføre så små barn dårlige vaner. I den alderen er de lettpåvirkelige. 70-80 % av voksne nordmenn er overvektige, de aller aller fleste såpiser enorme mengden UP-mat og svært mange er opplært fra barnehagealder til at usunn junk er kos, og stas og feiring. Da får man gode assosiasjoner til junk, og det er lettere å velge det enten man skal feire eller trøste seg selv senere i livet. Jeg har gitt mitt barn andre assosiasjoner. Nei, 7 år gamle barn får ikke lov å bestemme alt selv, og i min familie får ikke barn drikke energidrikk, alkohol, snuse, røyke, spise iskrem til middag, gå i badetøy på vinteren, spise gatekjøkkenmat, se på TV i timesvis hver dag, være slemme mot dyr, mobbe etc. Jeg registrerer at alle dere som mener ungen min er motbydelig fordi hen er stolt over å ha holdt seg unna frityr, tobakk og alkohol, synes det er helt kurrant når det er dere som slenger dritt om andres barn. Jeg derimot har ikke sagt et negativt ord om det 7 år gamle bursdagsbarnet, og tenåringen min vet fortsatt ikke at jeg lagde avtalen om å gjøre noe annet etter at jeg hadde fått invitasjonen, det er jo ikke noe jeg snakker med et barn om. Siden det er snakk om en bursdagsfeiring i løpet av 17 år så er ikke barnet mitt ekskludert fra fellesskapet, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Pizza kan fint være sunt, det MÅ ikke være grandiosa akkurat. Gode pølser lagret av råvarer er heller ingen krise, men MÅ ikke servere MUK. Så finnes det en mellomting mellom direkte sunn mat, og frityrstekt søppel servert under noenlys. Anonymkode: e7142...de4 Tror du virkelig barnet ditt hadde vært ute å kjøre av den ene McDonald’s bursdagen? Det er ikke en riktig frisk tankegang faktisk. Har du også gitt føringer for hva barnet får spise borte på besøk i oppveksten? Hadde du fått angst om noen serverte han en happy meal bak din rygg? Man kan fint være opptatt av godt kosthold og gode vaner uten å være såpass livredd for et besøk der hvor de serverer "frityrstekt søppel under neonlys" at man ikke lar barnet gå i bursdag, men dette vil du neppe reflektere over eller innse. Anonymkode: 76b9e...49f 9 1
LilleMy_09 Skrevet torsdag kl. 16:42 #82 Skrevet torsdag kl. 16:42 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja. På akkurat samme måte som at hen er stolt over å aldri ha prøvd snus eller røyk. Ingen dør av å prøve det heller en gang eller tre, men det er kulere å ha integritet nok til å stå i mot gruppepresset. Jeg har da ikke surmulet? Jeg takket vennlig nei, og fant på noe annet den dagen. Hvordan i all verden er det å surmule? Har aldri fått servert MacDonalds hos noen om jeg er invitert på middag. Ellers pleier jo de fleste å opplyse om hva maten er, som i "hei, vil dere komme på elggryte på onsdag", men ut over det så kjenner jeg ingen som ville funnet på å servere sånt til gjester, heller ikke de som av og til kan spise sånt selv. Så det blir en stråmann. Spør du om barnet ditt får låne en dyne om natten og om de får bruke toalettet før du sender dem på overnatting? Sannsynligvis ikke, fordi du går ut i fra at det ikke er en problemstilling. Nei, jeg tror ikke jeg selv må i bursdagen. Jeg ønsker ikke å påføre så små barn dårlige vaner. I den alderen er de lettpåvirkelige. 70-80 % av voksne nordmenn er overvektige, de aller aller fleste såpiser enorme mengden UP-mat og svært mange er opplært fra barnehagealder til at usunn junk er kos, og stas og feiring. Da får man gode assosiasjoner til junk, og det er lettere å velge det enten man skal feire eller trøste seg selv senere i livet. Jeg har gitt mitt barn andre assosiasjoner. Nei, 7 år gamle barn får ikke lov å bestemme alt selv, og i min familie får ikke barn drikke energidrikk, alkohol, snuse, røyke, spise iskrem til middag, gå i badetøy på vinteren, spise gatekjøkkenmat, se på TV i timesvis hver dag, være slemme mot dyr, mobbe etc. Jeg registrerer at alle dere som mener ungen min er motbydelig fordi hen er stolt over å ha holdt seg unna frityr, tobakk og alkohol, synes det er helt kurrant når det er dere som slenger dritt om andres barn. Jeg derimot har ikke sagt et negativt ord om det 7 år gamle bursdagsbarnet, og tenåringen min vet fortsatt ikke at jeg lagde avtalen om å gjøre noe annet etter at jeg hadde fått invitasjonen, det er jo ikke noe jeg snakker med et barn om. Siden det er snakk om en bursdagsfeiring i løpet av 17 år så er ikke barnet mitt ekskludert fra fellesskapet, så det trenger du ikke å bekymre deg for. Pizza kan fint være sunt, det MÅ ikke være grandiosa akkurat. Gode pølser lagret av råvarer er heller ingen krise, men MÅ ikke servere MUK. Så finnes det en mellomting mellom direkte sunn mat, og frityrstekt søppel servert under noenlys. Anonymkode: e7142...de4 Hjelpes, det er da ikke snakk om å spise McDonalds mat hver dag, det er snakk om en bursdag. Jammen glad foreldra mine ikke var så hysteriske. De var opptatt av vi skulle få sunn mat i hverdagen, men i blant var det også lov å skeie ut litt, som f.eks i bursdager 2 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:46 #83 Skrevet torsdag kl. 16:46 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag. Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også. Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig. Anonymkode: 77e74...3da Du hadde takket nei fordi barnet skal feire på McDonald’s? Mister innimellom troa på menneskeheten og hva slags mennesker som finnes der ute.. Viktigere for deg å holde på dine prinsipper enn å lære barna dine å stille opp på bursdagen til andre. For noen holdninger. Anonymkode: bda2d...3e9 5 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:47 #84 Skrevet torsdag kl. 16:47 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du virkelig barnet ditt hadde vært ute å kjøre av den ene McDonald’s bursdagen? Det er ikke en riktig frisk tankegang faktisk. Har du også gitt føringer for hva barnet får spise borte på besøk i oppveksten? Hadde du fått angst om noen serverte han en happy meal bak din rygg? Man kan fint være opptatt av godt kosthold og gode vaner uten å være såpass livredd for et besøk der hvor de serverer "frityrstekt søppel under neonlys" at man ikke lar barnet gå i bursdag, men dette vil du neppe reflektere over eller innse. Anonymkode: 76b9e...49f Tenker det er helt andre skadelige holdninger inne i bildet enn den lille burgeren barnet hadde spist. Anonymkode: bda2d...3e9 5 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:53 #85 Skrevet torsdag kl. 16:53 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du virkelig barnet ditt hadde vært ute å kjøre av den ene McDonald’s bursdagen? Det er ikke en riktig frisk tankegang faktisk. Har du også gitt føringer for hva barnet får spise borte på besøk i oppveksten? Hadde du fått angst om noen serverte han en happy meal bak din rygg? Man kan fint være opptatt av godt kosthold og gode vaner uten å være såpass livredd for et besøk der hvor de serverer "frityrstekt søppel under neonlys" at man ikke lar barnet gå i bursdag, men dette vil du neppe reflektere over eller innse. Anonymkode: 76b9e...49f Helt enig med deg. Hadde skjønt det om foreldre unnlot å sende barnet i en bursdag hvis det innebar en reell risiko (som en seiltur uten redningsvester eller rappellering uten sikkerhetsutstyr). Enten denne forelderen vil innse det eller ei, så rammer denne holdningen kun barna. Både hennes eget barn, og bursdagsbarnet. Og at bursdag på McDonalds er noe man føler man må baksnakke? Da er man jaggu gode forbilder. Anonymkode: 8fbe3...77e 5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:56 #86 Skrevet torsdag kl. 16:56 Har vært på flere 6 og 7 års bursdager på McDonald's og i neste uke skal vi på en igjen. Ungene elsker det og vi voksne tar en kopp kaffe og slapper av og skravler mens ungene leker. Helt super uhøytidelig bursdagsfeiring. Anonymkode: 6cbc5...0a5 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:58 #87 Skrevet torsdag kl. 16:58 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker det er helt andre skadelige holdninger inne i bildet enn den lille burgeren barnet hadde spist. Anonymkode: bda2d...3e9 Helt sant. Jeg er selv opptatt av mat og lager det meste fra bunnen, men hadde feks aldri nektet sønnen min å få være med resten av laget å spise på McDonald’s etter en bortekamp. Datteren min liker ikke McDonald’s og lignende mat, så selv om hun har vært eksponert for det så er hun altså ikke "fortapt" hun heller gitt. Barna vet godt forskjell på mat vi spiser ofte og det vi spiser mer sjelden, uten for stort fokus på det. Anonymkode: 76b9e...49f 4 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:00 #88 Skrevet torsdag kl. 17:00 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Samme her. Ene barnet mitt var invitert til bursdag på Peppes. Maten der er vel hakket bedre også, men vi takket nei. Synes det var veldig rart at barn skal sitte rundt et bord på en cafe, når det er bursdag. Hva med å finne på noe gøy sammen…? Anonymkode: 4e7d2...0d2 Sånne mennesker som deg gjør at jeg mister helt troen på menneskeheten. Spør du alle foreldre om menyen du da før du sender dem i bursdag? For det er jo stort sett billige pølser, halvveis hjemmelaget pizza eller Grandiosa i disse bursdagene. Ingenting av det er noe bedre enn Peppes. Anonymkode: d9d90...e26 6 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:13 #89 Skrevet torsdag kl. 17:13 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Maten på McD kan ligge i ukesvis uten å bli rotten.. Det sier seg selv at den maten ikke er sunn. (spiser der inni mellom jeg altså, men å si at den er sunn... det går ikke). Anonymkode: c60b8...896 Ja det er ganske sykt😅 Men det gjelder ikke all maten der som sagt Anonymkode: 9d456...671
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:27 #90 Skrevet torsdag kl. 17:27 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er ikke helt innafor. Du må nesten fortelle hva som er stakkars. Å ikke bli servert frityrstekt søppel på plaststoler i neonlys? Å få dra på en supermorsom aktivitet i stedet for et annet barn sin junk-food-bursdag? Barnet er nå tenåring og er stolt over å aldri ha vært på MacDonalds, og sier hen glad for å ikke ha blitt tilvent ketchup, frityr og junk fra tidlig barndom. 100 %. Og ja flere snakker. Vet flere foreldre var skikkelig irritert over den MacDonaldsbursdagen jeg valgte å skulke, og det var mye murring rundt det selv om flere av dem likevel dro. Det ble aldri noen MacDonaldsbursdag igjen i klassen, så tydeligvis var det ikke noe fantastisk for noen. Anonymkode: e7142...de4 Jeg hadde skammet meg over å ha oppdratt en barn som er like ufyselig som en selv. Glad jeg ikke har en så ekkel person som deg i omgangskretsen. Anonymkode: d7ad3...fbf 6 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:18 #91 Skrevet torsdag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag. Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også. Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig. Anonymkode: 77e74...3da Jeg hadde heller ikke invitert til MC Donalds bursdag men det er mer fordi det er kjedelig og ingenting å gjøre der for barna, ingen av de som er i nærheten av oss har lekeområde lenger. Uansett, hadde mitt barn blitt invitert så hadde jeg selvsagt sendt han, men vi spiser ofte Mc, vi er ikke av høyere klasse som dere tydeligvis. Men skjer det så lite i de som er bedre enn oss at dere prater om slike bursdager, fy faen så nedlatende dere, vel, kan ikke annet enn å ønske deg karma videre. Anyways, tror heller jeg hadde godt for grilling ved en lekeplass eller noe slikt slik at de har litt boltreplass. Litt kjekkere enn en Mc uten et bra lekeområde. Anonymkode: 2c6f5...115 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:57 #92 Skrevet torsdag kl. 18:57 De arrangerer vel ikke bursdager lenger, og det er ikke lov å feks ha med egen kake. Virker veldig kjedelig for en gjeng 7åringer å leke på et sånt lite område. Kjipt for eventuelt andre gjester.. Og stressende å passe på alle barna, Mcdonaldser ligger jo ofte ved veien eller på kjøpesenter og lett for barn å stikke av..? Anonymkode: c28ec...be6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:07 #93 Skrevet torsdag kl. 19:07 Kontakt McDonald's og hør om mulighetene, om ikke finner dere garantert et alternativ. Jeg håper 7 åringen får en strålende bursdag meg mange gjester 😀 Anonymkode: ee1d1...eca 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:15 #94 Skrevet torsdag kl. 19:15 Hadde ikke hatt noe problem med maten , men noe i klassen til sønnen min feira på Peppes , tror det var når de ble 8 . Og de kjeda seg sånn , de skulle sitte å skravle og spise i 2 timer , det funker ikke i den alderen. 😂🙈 foreldrene til bursdagsbarnet ble desperate og flere foreldre måtte komme for å hjelpe til . Unger i den alderen må ha plass til å herje litt , hva med ute bursdag i en park eller noe sånt ? Anonymkode: 8b9a2...f53 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:26 #95 Skrevet torsdag kl. 19:26 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke innafor, og jeg hadde takket nei til å komme i junkfood-bursdagen. Har faktisk vært i situasjonen, og da takket vi nei, og jeg måtte finne på en annen plan for å ha en unnskyldning overfor barnet (for sier selvsagt ikke at "nei du får ikke dra i den trashy frityr-bursdagen til Neo-Chrisander". Da sier jeg "den dagen har vi avtalt xxx, så det passer dessverre ikke"). Kan dere ikke heller ha utebursdag og grille eller noe, hvis dere ikke har plass hjemme? Spør skolen om å låne/leie gymsalen? Anonymkode: e7142...de4 Ja, for grillpølser er jo svært mye sunnere enn McD. 🙄 Dobbeltmoralen lenge leve. Anonymkode: c3dc6...447
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:26 #96 Skrevet torsdag kl. 19:26 Hadde selvfølgelig latt barnet mitt dra i bursdagen. folk som takker nei til bursdager fordi de mener at det er white trash eller «kjedelig» er jo helt på jordet. At de mener at de er for bra for den typen bursdag er navlebeskuende og selvsentrert. Barn synes nok uansett det er helt topp, og om de ikke synes det er det artigste i verden, har de godt av å lære at man stiller opp for klassekameratene sine. som flere har foreslått, kan du jo sjekke lån/leie av gymsal, klubbhus, fritidsklubber, meninghetslokaler hvis du tenker at det blir for lite å gjøre på McDonald’s har du sjekket om andre i klassen har bursdag samtidig, så kan dere kanskje slå dere sammen? Anonymkode: 23bb1...dd9 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:06 #97 Skrevet torsdag kl. 20:06 Mine barn på 6 og 7 hadde elsket McDonald's bursdag. Synes det var en god ide jeg! Hadde det vært mitt barn sin McDonald's bursdag så tror jeg at jeg hadde holdt den ganske kort. Kanskje 1.5 time. Hadde vært redd for at to timer ble for lenge der... Mine barn skal ha bursdag på Leos og Rush. Har også hatt kinobursdag. Men kanskje vi kjører McDonald's neste år, høres ut som et rimelig og morsomt alternativ. Og deilig å slippe å ha det hjemme! Anonymkode: dad81...290 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:38 #98 Skrevet torsdag kl. 20:38 I barnebursdag så kan vel barna få spise litt usunt vel?, tenker att så lenge di får sunn og næringsrik mat i hverdagen så det etter mitt syn lov å kose seg i bursdagselskaper….kjempe bra med et sunt kosthold, helt enig i det MEN ungene må få kose deg i barnebursdager… Anonymkode: a7ce2...23f
Anonym Frøken Skrevet torsdag kl. 20:53 #99 Skrevet torsdag kl. 20:53 Vi kan låne gymesalen enn viss tid gratis hvis man skal f.eks. feire bursdag der Tenker at de får brukt opp litt mer energi og lekt litt mer der enn McD null stress for meg med McD altså, men heller få litt utløp av energi
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:09 #100 Skrevet torsdag kl. 21:09 Det er helt greit, kjør på! Vi hadde bursdag på Burger King, det var faktisk litt slitsomt, for lekelandet gikk over to etasjer, så det var vanskelig å holde styr på ungene. Ungene elsket det. Anonymkode: 0a95e...268 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå