AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden 7-åringen vil gjerne feire bursdagen sin, men vi holder på med oppussing hjemme, så det er dessverre ikke mulig å ha selskapet der. Jeg har sett på å leie lokale, men det blir for dyrt – de fleste starter på rundt 4000 kr 🥹 Vi har heller ikke noe lekeland i nærheten. Det finnes en McDonald’s med en liten klatreplass og sklie, så vi vurderer å feire der i stedet. Jeg vet at mange foreldre ikke liker å gi barna sånn mat, men vi har egentlig ikke så mange alternativer akkurat nå. Barna mine får sånn mat bare 2–3 ganger i året, så jeg synes det er greit. Jeg er bare litt usikker på om 7–8-åringer faktisk har glede av den lille lekeplassen på McDonald’s. Men de får i hvert fall et sted å sitte, og vi kan ta med tegnesaker og lignende så de har noe å gjøre. Hva synes dere? Er det innafor å ha bursdagen der? Hvordan ville dere reagert som foreldre – bortsett fra maten, altså? Anonymkode: 253c7...d65 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg som forelder hadde synes det var helt greit, det er BURSDAG. Anonymkode: 0bed4...f90 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Helt supert. Bursdagen min hadde på McDonalds var en av de morsomste og alle i klassen kom. Den som ellers aldri fikk spise på McDonalds var den som var aller gladest og kunngjorde at dette var en av de beste kveldene i livet hans. Anonymkode: b5e00...bd2 7 6
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Det er bursdag, hadde ikke vært noe problem for mitt barn. Anonymkode: ae60f...de4 6 1
Katteelskeren Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Helt greit! De selger sunne middager der også i tilfelle noen vil det🥰
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Katteelskeren skrev (2 minutter siden): Helt greit! De selger sunne middager der også i tilfelle noen vil det🥰 Jeg har ingenting i mot McD og spiser det selv innimellom, men hva er det de har der som er sunt og som kan regnes som middag? Anonymkode: 1b11a...735 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingenting i mot McD og spiser det selv innimellom, men hva er det de har der som er sunt og som kan regnes som middag? Anonymkode: 1b11a...735 Du kan bestille burger uten brød for eksempel. Anonymkode: 3e463...17f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan bestille burger uten brød for eksempel. Anonymkode: 3e463...17f Det er vel fortsatt mye fett i både burger og dressing. Men hvis du bestiller en burger uten bacon, uten brød og uten dressing så vil jeg ikke regne det som "middag". Er ikke noe man blir mett av. Anonymkode: 1b11a...735 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Utebursdag er bedre enn det. Anonymkode: a20d0...13b 6 5
SPOCA Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden Helt greit, tenker jeg. Det var sånn mange av oss feiret bursdag på 80- og 90-tallet. 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Hva med ute bursdag? Er en del steder det er gapahuk osv med grillplass, der kan ungene grille egene pølser og annet,og leke? Vi har gjort det mye her. En av tingene ungene her likte godt var å poppe popcorn på grill eller bål. Ser at folk frierer jo over alt leke land, burger king, peppes pizza, badeland, bowling osv Anonymkode: d029e...c78 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag. Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også. Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig. Anonymkode: 77e74...3da 2 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Hadde kanskje sett på noen andre muligheter, ikke pga maten (pølser i lompe er ikke akkurat bedre enn McDonald’s det heller), men fordi det blir litt lite opplegg for barna. Tegnesaker er jo ikke så veldig spennende i en bursdag. Slår også et slag for utebursdag om været ser ut til å holde, med diverse aktiviteter. Vet også mange skoler låner ut lokale til feiring, kan hende deres også gjør det. Anonymkode: 76b9e...49f 10
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt ærlige svar er at jeg hadde reagert negativt. Hadde nok tenkt at dere er ressurssvake og lurt på hva dere ser for dere som opplegg i en slik bursdag. Nå har mine barn aldri spist på Mc Donalds, og jeg hadde nok takket nei til invitasjonen. Jeg vet at min nevø ble invitert i en sånn bursdag, og min svigerinne og jeg snakket om det, og det vet jeg flere andre gjorde også. Ikke et politisk korrekt eller hyggelig svar, men i hvert fall ærlig. Anonymkode: 77e74...3da En ting er å reagere negativt selv (selv om jeg synes det er hysterisk), men å snakke med flere om det? Gir meg assosiasjoner til kjerringer bak blondegardiner som baksnakket alle naboene som ikke levde nøyaktig som dem selv. Heller barnebursdag på McDonald's enn omgås folk som deg. Anonymkode: 1b11a...735 25 1 7
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde kanskje sett på noen andre muligheter, ikke pga maten (pølser i lompe er ikke akkurat bedre enn McDonald’s det heller), men fordi det blir litt lite opplegg for barna. Tegnesaker er jo ikke så veldig spennende i en bursdag. Slår også et slag for utebursdag om været ser ut til å holde, med diverse aktiviteter. Vet også mange skoler låner ut lokale til feiring, kan hende deres også gjør det. Anonymkode: 76b9e...49f Vi hadde null opplegg uten om det bursdagsvertene satte igang og hvert minutt var allikevel fylt. Så dette tror jeg du ikke skal trenge å tenke på. Som vert var bursdagen på McDonalds den enkleste vi noen sinne har arrangert. Det var oversiktlige og ting gikk helt av seg selv. (Det er kun de McDonalds med lekeområde som arrangerer bursdager og har bursdagsverter.) Anonymkode: b5e00...bd2 2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er vel fortsatt mye fett i både burger og dressing. Men hvis du bestiller en burger uten bacon, uten brød og uten dressing så vil jeg ikke regne det som "middag". Er ikke noe man blir mett av. Anonymkode: 1b11a...735 Alt fett er ikke usunt. Det som er usunt er ødelagt fett (varmpresset, og umettet) og for mye omega-6. Dressingen er det mye frøoljer i (altså for mye omega-6) og den er nok også varmepresset, så den er ikke sunn. Men det rene kjøttet i burgeren er sunt. Mettet fett fra animalsk er sunt. McDonald's burgerne inneholder 100% storfekjøtt og ingenting annet. Og man blir mett av det. Behagelig mett og varig mett. Det er en annen metthet når man spiser næringsrik mat som er snill mot hormonene. Anonymkode: 3e463...17f 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Hadde ikke tenkt noe spesielt på det, annet enn at jeg lurer på hvordan en gjeng på 7-8år skal kunne leke der. Jeg hadde nok heller tatt utebursdag. fyrt opp bålpannen, grillet pølserne og lekt boksen går og gjemsel med gjengen. Anonymkode: c60b8...896 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har ingenting i mot McD og spiser det selv innimellom, men hva er det de har der som er sunt og som kan regnes som middag? Anonymkode: 1b11a...735 Kyllingburger eller en enkel hamburger for eksempel. Er bare kjøtt, ost, salat, brød og ketchup på de😊 Anonymkode: 9d456...671
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Selvfølgelig er det helt greit å feire bursdagen på Mcdonalds. Og om noen har mening om noen av foreldrene har en negativ mening om det så gir det deg en ypperlig mulighet til presisere at du ikke skal tvinge noen til å bli med å spise der.. Deretter gir du de en knehøne Anonymkode: cf1bf...997 3 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Ville heller lånt/leid en gymsal, SFO, en lokal barnehage el. Da får barna mer plass til lek og morro Anonymkode: 63bbe...282 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå