Trehundreogseksti Skrevet i går, 05:47 #41 Skrevet i går, 05:47 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det høres så fint ut. Hadde heller ingenting mot spilling hvis han kunne avslutte i fornuftig tid. 23 er fornuftig. Men det blir stor krangel hver gang jeg begynner å prate om at han må legge seg... Der klikker han helt. At jeg må ikke blande meg inn på noen måte. Han er voksen og skal bestemme selv. Det at han er konstant sliten og irritert er ikke noe argument. Heller ikke er det, hvorfor har han 4-6 timer med fritid når jeg har 30 min (hvis jeg er heldig). Svaret er alltid at jeg ikke er effektiv, og han er det. Derfor. Anonymkode: cc4dd...31a Hvis han er så himla effektiv så la han bevise det ved at dere laster ned samboerappen, som er nevnt tidligere. Da skal absolutt alle arbeidsoppgaver legges inn, helt ned i skifte bleie på barn, og så får dere jo se da.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #42 Skrevet i går, 06:16 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det høres så fint ut. Hadde heller ingenting mot spilling hvis han kunne avslutte i fornuftig tid. 23 er fornuftig. Men det blir stor krangel hver gang jeg begynner å prate om at han må legge seg... Der klikker han helt. At jeg må ikke blande meg inn på noen måte. Han er voksen og skal bestemme selv. Det at han er konstant sliten og irritert er ikke noe argument. Heller ikke er det, hvorfor har han 4-6 timer med fritid når jeg har 30 min (hvis jeg er heldig). Svaret er alltid at jeg ikke er effektiv, og han er det. Derfor. Anonymkode: cc4dd...31a Klikker? Dette er spilleavhengighet. Og jeg hadde behandlet deretter. Helt oppriktig hadde jeg vært bekymret for hvordan dagene hans med barnet så ut. Settes barnet i vippestol mens han spiller? Eller settes foran en skjerm? Det høres jo ut som han ikke har noen ansvarsfølelse. Anonymkode: c28e4...80c
AnonymBruker Skrevet i går, 07:09 #43 Skrevet i går, 07:09 Sikkert mange som synes din situasjon høres ekstrem ut, men jeg har hatt det på nøyaktig samme måte i mitt forhold. To små barn og en mann som ligger på sofaen hver kveld. Han deltok ikke i noe med barna med mindre jeg tvang han. Tok heller ikke ansvar for de klassiske "manneoppgavene", som bil, klippe gress, fikse ting i huset, etc. Som et resultat forsvant selvfølgelig også all tiltrekning til mannen, fordi han oppførte seg som en sutrete tenåring. Ikke akkurat noen man har lyst til å ha sex med... Jeg ble til slutt så sliten at jeg tok kontakt med familievernkontoret i kommunen vår (selvfølgelig etter mange forsøk på å snakke med han hjemme). Der fikk vi hjelp av en parterapeut som fikk han til å faktisk SE alt jeg gjør. Jeg klarte også å se mer av hans perspektiv, at han blir mer sliten av familielivet enn jeg gjør. Så nå er vi rausere med hverandre, og han gjør mer hjemme og med barna. Det er fortsatt ikke helt 50/50, men det er til å leve med. Innimellom sklir det litt ut igjen, og han faller tilbake i gamle vaner, men nå klarer vi å kommunisere bedre om det. Jeg har sagt tydelig ifra om at forholdet ikke kommer til å vare hvis han ikke respekter mitt behov for egentid, på lik linje med hans behov. Tror som sagt det er veldig mange som har det sånn. Det er virkelig ikke rart at de fleste samlivsbrudd initieres av kvinner... Anonymkode: 9dbc9...baf
Bestebesta Skrevet i går, 11:33 #44 Skrevet i går, 11:33 AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 10.10): Livet mitt. På kvelden når barna er lagt, rydder jeg litt, lager matpakker og kanskje har 20-30 min til å lese en bok. Så må jeg bare runde av og dusje meg... Min mann etter barna er lagt spiller Pc-spill nesten hver kveld. Men siden det er jeg som oftest legger barna, går han og setter seg ved pc fra kl 19. Jeg ser ham sjeldent etter middag. Men siden jeg sover med minste på 1 år som er fortsatt mye våken på natta , så er min søvn veldig overfladisk og jeg hører at han er ferdig på rommet sitt mellom 12 og kl 1. En sjelden gang kl 2. Jeg må legge meg kl 21 eller 22, for jeg står opp kl 5. Jobber 100%. Han er i pappaperm og tar minste når jeg må på jobb, kl 6:30. Han tar begge barna på morgen og leverer eldste i barnehage. Jeg henter eldste og vi skynder oss hjem for å ta over minste. Og så lager jeg middag. Hvordan høres det ut for dere? Jeg ønsker ikke å si noe om hvordan jeg eller mannen min har det, og hvordan er forholdet. Bare ønsker å oppgi forutsetninger. For jeg ønsker å høre deres meninger ang hvordan livet mitt er. Fordi jeg sliter med å være objektiv i vurderingene når det gjelder hvordan livet mitt er. Anonymkode: cc4dd...31a Og han er i permisjon? Nei, da burde han sørge for at huset er ryddet til du kommer hjem. Og ta største lasten, på samme måten som du sikkert gjorde i din permisjon. Gaming er siste prioritet med så små! Og han kan vel lage maten, hvis du har minste? Makan til mannfolk… er det rart mange ikke orker menn lenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå