Gå til innhold

Problemer med å tørke stort dynetrekk - hvordan gjør dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har fått mange svar, men sånn gjør jeg det.

Jeg knapper igjen dynen eller tar igjen glidelåsen. Da kommer ingenting annet i dynetrekket. Jeg har det i tørketrommel.

Da blir det aldri helt tørt. Så henger jeg det over en dør eller vitrinedør og tørker i 3 dager.

Jeg føler det må være knusttørt før jeg bretter det inn i skapet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke dobbeldyne, men jeg henger to dynetrekk + to putevar over et tørkestativ. Så lukker jeg vinduet på soverommet (der jeg har tørkestativet) og slår på luftavfukteren (en maskin med vanntank som samler opp all kondens og fukt i luften og har klesvask-tørkefunksjon). Deretter går jeg ut og lukker døren, da luftavfukteren jobber best om den har færre kubikk luft å måtte tørke. 

Noen timer senere er alt sengetøyet tørt. En luftavfukter er en suveren investering og jeg hadde ikke klart meg uten min. Har hatt det i tjue år, og dette er maskin nummer to (den første tok kvelden etter elleve-tolv år). Luften i rommet er helt tørr etterpå, ikke en eneste kondensdråpe på vinduene en gang. Selv ikke midtvinters.

Et dobbeltdynetrekk kan brettes i to og henges på et tørkestativ om du lar folder henge ned fra hver streng, sånn berg-og-dalbane. Slå ut vingene på stativet og tørk putevarene der.

Endret av Million
Skrevet

Jeg har dobbeldyne. Og tørketrommel. Aldri hatt det problemet. Det blir tørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...