densatt Skrevet 14 timer siden #21 Skrevet 14 timer siden Du har fått mange svar, men sånn gjør jeg det. Jeg knapper igjen dynen eller tar igjen glidelåsen. Da kommer ingenting annet i dynetrekket. Jeg har det i tørketrommel. Da blir det aldri helt tørt. Så henger jeg det over en dør eller vitrinedør og tørker i 3 dager. Jeg føler det må være knusttørt før jeg bretter det inn i skapet.
Million Skrevet 13 timer siden #22 Skrevet 13 timer siden (endret) Jeg har ikke dobbeldyne, men jeg henger to dynetrekk + to putevar over et tørkestativ. Så lukker jeg vinduet på soverommet (der jeg har tørkestativet) og slår på luftavfukteren (en maskin med vanntank som samler opp all kondens og fukt i luften og har klesvask-tørkefunksjon). Deretter går jeg ut og lukker døren, da luftavfukteren jobber best om den har færre kubikk luft å måtte tørke. Noen timer senere er alt sengetøyet tørt. En luftavfukter er en suveren investering og jeg hadde ikke klart meg uten min. Har hatt det i tjue år, og dette er maskin nummer to (den første tok kvelden etter elleve-tolv år). Luften i rommet er helt tørr etterpå, ikke en eneste kondensdråpe på vinduene en gang. Selv ikke midtvinters. Et dobbeltdynetrekk kan brettes i to og henges på et tørkestativ om du lar folder henge ned fra hver streng, sånn berg-og-dalbane. Slå ut vingene på stativet og tørk putevarene der. Endret 13 timer siden av Million
Crappybarbra Skrevet 4 timer siden #23 Skrevet 4 timer siden Jeg har dobbeldyne. Og tørketrommel. Aldri hatt det problemet. Det blir tørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå