AnonymBruker Skrevet 16. oktober #21 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok. Jeg har et for stort angstproblem. Klarer ikke jobbe med noe ut i hagen eller ved huset når det er folk tett oppi meg. Da vil de se at jeg knoter og ikke får det til. Anonymkode: 38ad1...692 Da burde du kanskje vurdere å flytte til leilighet uten hage... Anonymkode: 8646b...1ee 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #22 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): I tillegg er jeg svært upraktisk anlagt og knoter med de minste tingene du kan tenke deg. Har angst for motoriserte ting og verktøy. Mest sannsynlig kommer jeg ikke til å få det til. Må bruke en gressklipper med ledning. Hvordan kapper jeg ikke av ledningen? Hvordan starter jeg den? Hvordan stopper jeg den? Hvordan havner jeg ikke under knivbladene? Hvordan kommer jeg unna med dette? Anonymkode: 38ad1...692 Klarer du å tørke egen stump? Noen er så hjelpeløse at det er utrolig. Anonymkode: 1c86a...e56 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #23 Skrevet 16. oktober Skaff deg en geit om du er så hjelpesløs. Anonymkode: df7c4...20b 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #24 Skrevet 16. oktober herre min kanskje flytte hjem til foreldrene dine igjen når du ikke klarer deg selv Anonymkode: ba19f...017 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #25 Skrevet 16. oktober Skjønner at noen er vokst opp i blokk altså, men synes det er trist at foreldre ikke har lært barna sine slike ting som dette slik at man er i alle fall LITT selvstendig som voksen. Uansett; har selv en slik elektrisk klipper med ledning. Den har en rød knapp som jeg trykker ned og en spak på håndtaket som jeg drar i mot meg. Da starter klipperen og så lenge jeg holder spaken så går den. Slipper jeg spaken, stopper motoren. Så er det bare å dytte den rundt på plenen. Ledningen passer jeg på at den ikke havner under klipperen, og så er det bare å gå frem og tilbake. Og voila så har du en klippet plen. Superenkelt! God eksponeringsterapi hvis man har angst. Anonymkode: 97214...93d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #26 Skrevet 16. oktober Regner med at dette er en ting som går på rundgang og nå er det din tur. Da har du to valg. Hoppe i det og gjøre det, gjerne spørre en om å vise deg hvordan klipperen fungerer, det er inget nederlag. Eller du kan spørre noen om vil gjøre det for deg for en bestemt sum. F.eks kan du legge ut på den lokale Facebook gruppa: "Da er det min tur til å klippe plenen i sameiet. Men av ulike grunner er dette noe jeg ikke kan gjøre nå. Er det noen der ute som selv, eller har en ungdom, som ønsker å gjøre dette for meg. Betaler selvfølgelig, tenkte 500,- eller en pris vi blir enige om". Anonymkode: 75341...ccc
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #27 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Jeg har et for stort angstproblem. Klarer ikke jobbe med noe ut i hagen eller ved huset når det er folk tett oppi meg. Da vil de se at jeg knoter og ikke får det til. Anonymkode: 38ad1...692 Skjønner deg så godt! Jeg blir også ekstremt klein og klumsete når jeg vet at folk kan se meg, senest i går når jeg skulle høytrykksspyle trappen. Vil du dele bilde av gressklipperen, kanskje vi kan snakke ned angsten din litt? Gressklipping er ganske rett frem. Jeg unngår flymo, bare fordi jeg ikke har brukt det før, men vanlige klippere er som regel veldig greie å håndtere. Anonymkode: 2d88b...d9e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #28 Skrevet 16. oktober Hvorfor må du klippe plenen? Er det din private gressflekk gjør du som du selv vil, og arbeid i sameiet (dugnad) skal være frivillig. Anonymkode: 5ad08...b17
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #29 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den hadde nok vært tryggest for ts. Hvis ts er veldig usikker på det å håndtere en motorisert gressklipper så er det kanskje tryggest å holde seg unna den. En motorisert gressklipper har skarpe knivblad som går rundt med stor kraft. Kjenner selv til en som fikk foten under gressklipperen og alle tærne kappet av.. Anonymkode: bfe12...853 TS skal bruke en elektrisk klipper, og det blir som å bruke en på batteri (bortsett fra ledningen). De fleste klippere har kniver, men man putter jo ikke føttene borti de, - veldig enkelt å unngå. Anonymkode: d4456...28a 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #30 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner deg så godt! Jeg blir også ekstremt klein og klumsete når jeg vet at folk kan se meg, senest i går når jeg skulle høytrykksspyle trappen. Vil du dele bilde av gressklipperen, kanskje vi kan snakke ned angsten din litt? Gressklipping er ganske rett frem. Jeg unngår flymo, bare fordi jeg ikke har brukt det før, men vanlige klippere er som regel veldig greie å håndtere. Anonymkode: 2d88b...d9e Etter mye om og men bare hoppet jeg i det. Veldig knotete med den ledningen, men jeg ventet til naboen var ferdig å rydde i hagen slik at jeg ikke ble sett. Kjørte jo biler forbi, men jeg dekket meg godt til meg hodeplagg og briller slik at jeg følte meg trygg for blikking. Anonymkode: 38ad1...692 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #31 Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Etter mye om og men bare hoppet jeg i det. Veldig knotete med den ledningen, men jeg ventet til naboen var ferdig å rydde i hagen slik at jeg ikke ble sett. Kjørte jo biler forbi, men jeg dekket meg godt til meg hodeplagg og briller slik at jeg følte meg trygg for blikking. Anonymkode: 38ad1...692 Gratulerer, så kjekt!! ☺️ jeg henger ofte ledningen over skulderen, men den faller ned til stadighet. Kanskje om man fester et belte eller tau eller noe, slik at det henger som en crossbody-veske, at man kan hempe ledningen inni der? Uansett, kjempebra jobbet! Anonymkode: 2d88b...d9e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #32 Skrevet 16. oktober Her har nå ungdommen klippet plen fra de var 10 år, egentlig tidligere og. Er noe alle foreldre burde lære sine barn til, samme som jeg mener barn og ungdom burde lære bruk av: sagt, brøytet snø hvis de bor et sted med snø, bruk av øks, bruk av kniv, hammer, verktøy sjenerelt Anonymkode: bed8a...752
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå