AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Fra før av er han glad i kjøttkaker, fiskeksker, fiskeboller, spagetti, pizza, laks. Gjerne noe som er ikke er ultraprossert. Han er også mest glad i myke, kokte grønnsaker. Anonymkode: b7717...030
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Min go-to middag. Ovnsbakte grønnsaker. (Hvitløk, søtpotet, gulrot,squash, aubergine) moser det sammen med en boks tomat når de er ferdige, krydrer med litt oregano/basillikum. Koker pasta og har prompeost på.(parmesan) Ungene mine elsker det, og jeg får brukt opp alle halvslappe grønnsaker fra kjøleskapet. Man kan selvsagt tilsette noe kjøtt hvis man vil, men vi pleier å ha den vegetar. Anonymkode: 244cc...b3e
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Fish and chips. Med aioli. Enkelt å lage selv også. Vi er late innimellom og kjøper ferdig. Men de elsker det. Anonymkode: cc60c...03d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Vi har alltid bare laget det vi voksne også har lyst på vi. Ikke laget egen middag til barna. Anonymkode: 5ebf8...24d 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi har alltid bare laget det vi voksne også har lyst på vi. Ikke laget egen middag til barna. Anonymkode: 5ebf8...24d Det vi egentlig gjør, men kjedelig om barnet spiser ingenting. Wok med "harde" grønnsaker er f.eks ingen høydare hos vårt barn. Retter med mye smak som thai og indisk er han heller ikke glad i. Men siden han spiser grønnsaker på andre måter, så vil jeg ikke kalle han kresen. Men vi vil gjerne lage lik middag til alle. Så kan vi voksne spise favorittene som kvelds i ny og ne. Anonymkode: b7717...030
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi har alltid bare laget det vi voksne også har lyst på vi. Ikke laget egen middag til barna. Anonymkode: 5ebf8...24d Samme her. Har stort sett matkasser, så de har vært eksponert for alskens smaker fra tidlig av. Nå er de 7 og 8, og spiser det meste. Kan selvsagt være tilfeldig, men jeg tror variasjon har bidratt til at mat er spennende. Og det viktigste har kanskje vært at de har vært med å lage mat fra tre års alderen. Anonymkode: 15a69...46c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her. Har stort sett matkasser, så de har vært eksponert for alskens smaker fra tidlig av. Nå er de 7 og 8, og spiser det meste. Kan selvsagt være tilfeldig, men jeg tror variasjon har bidratt til at mat er spennende. Og det viktigste har kanskje vært at de har vært med å lage mat fra tre års alderen. Anonymkode: 15a69...46c Oi så flinke dere er da. Vi andre, som har kresne barn, har absolutt ikke prøvd noe lignende. Vi matet med skje fra glass til toårsalderen og satte på tv i stedet for å inkludere barna i middagslaging. Anonymkode: 73554...9c4 2
Husmuse Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har alltid bare laget det vi voksne også har lyst på vi. Ikke laget egen middag til barna. Anonymkode: 5ebf8...24d Samme her. Det går i perioder barnet ikke spiser særlig. Plutselig liker ikke det og det. Også liker de det en dag. Går opp og ned. Her om dagen ble varm paprika inntatt. Det hadde jeg aldri trodd skulle skje i denne alderen. Passer på å lage en næringsrik kveldsmat som er fast hver dag. Stor porsjon.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden https://www.barebrabarnemat.no/oppskrifter/ Bla ned til middag. Vi lager mange av disse til hele familien Anonymkode: 3ad94...c7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå