AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Når starter dine symptomer? Dine fysiske og psykiske symptomer. Og når går det over? Første mens dag eller varer det til mensen er ferdig? Og hva hjelper for deg? jeg har fått diagnosen, og bare lurer på hvordan andre har det. Føler alt forsvinner hos andre samme dag ved mensen, hos meg varer de til siste mensdag🤯 Anonymkode: 8003f...dbb
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Jeg begynner å lure på om jeg har fått det etter fødsel. Tiden fra eggløsning til siste mensdag er et helvette. Er bare sur og har kort lunte. Blir sint og griner for ingenting. Og jeg veit så godt at jeg er urasjonell. Men fyflate så slitsomt 😣 Anonymkode: a0451...120 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Fra tiden rundt eggløsning til noen dager ut i mensen er det verst.. Anonymkode: f003f...189
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når starter dine symptomer? Dine fysiske og psykiske symptomer. Og når går det over? Første mens dag eller varer det til mensen er ferdig? Og hva hjelper for deg? jeg har fått diagnosen, og bare lurer på hvordan andre har det. Føler alt forsvinner hos andre samme dag ved mensen, hos meg varer de til siste mensdag🤯 Anonymkode: 8003f...dbb Samme her, dvs jeg blir ikke normal før noen dager med mensen, og det starter bare ca ei uke etter mensen eller noe. Jeg føler at jeg har flere fucka dager enn gode dager i en måned. Jeg har noen gode dager, veldig gode, som jeg har skrevet ned og beskrevet, som viser meg som jeg tenker og er. De må jeg ta frem og lese når det verste kommer over meg, det er som om en bryter blir snudd og jeg vet at nå blir alt ille. Psykisk, og også fysisk, noen dager før mensen kan jeg ikke trene som normalt eller er like utholden, hele kroppen er kjørt. Anonymkode: e4a1c...4ca
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg begynner å lure på om jeg har fått det etter fødsel. Tiden fra eggløsning til siste mensdag er et helvette. Er bare sur og har kort lunte. Blir sint og griner for ingenting. Og jeg veit så godt at jeg er urasjonell. Men fyflate så slitsomt 😣 Anonymkode: a0451...120 Føler med deg, er en kamp å enten ikke drepe noe eller seg selv.. spøk altså, men ja. Anonymkode: e4a1c...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her, dvs jeg blir ikke normal før noen dager med mensen, og det starter bare ca ei uke etter mensen eller noe. Jeg føler at jeg har flere fucka dager enn gode dager i en måned. Jeg har noen gode dager, veldig gode, som jeg har skrevet ned og beskrevet, som viser meg som jeg tenker og er. De må jeg ta frem og lese når det verste kommer over meg, det er som om en bryter blir snudd og jeg vet at nå blir alt ille. Psykisk, og også fysisk, noen dager før mensen kan jeg ikke trene som normalt eller er like utholden, hele kroppen er kjørt. Anonymkode: e4a1c...4ca Samme her. Er bare 1.5 uke der jeg har det ganske greit. Gruer meg hver gang til det kommer 🥺 hvilke fysiske symptomer har du? Jeg blir så svimmel og får mye hjertebank, og vondt i kroppen.. psykisk er helt forferdelig. Fra å være glad og veldig fornøyd med alle rundt meg til å finne feil med alt og alle, alt er feil med meg selv , selvmordstanker osv. veldig slitsomt. Anonymkode: 8003f...dbb
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg begynner å lure på om jeg har fått det etter fødsel. Tiden fra eggløsning til siste mensdag er et helvette. Er bare sur og har kort lunte. Blir sint og griner for ingenting. Og jeg veit så godt at jeg er urasjonell. Men fyflate så slitsomt 😣 Anonymkode: a0451...120 Ja det er forferdelig ! Hos meg ble det verre etter fødselen. Så det kan jo være at du har det også? Anonymkode: 8003f...dbb
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her. Er bare 1.5 uke der jeg har det ganske greit. Gruer meg hver gang til det kommer 🥺 hvilke fysiske symptomer har du? Jeg blir så svimmel og får mye hjertebank, og vondt i kroppen.. psykisk er helt forferdelig. Fra å være glad og veldig fornøyd med alle rundt meg til å finne feil med alt og alle, alt er feil med meg selv , selvmordstanker osv. veldig slitsomt. Anonymkode: 8003f...dbb Omtrent som deg, pluss at jeg går vel opp 10kg bare i trynet, hovner opp og blir ekstremt puffy over hele kroppen Kan jeg spørre deg om du har traumer eller noe? Jeg har også cptsd og på Pmdd reddit er det flere som har fæle oppvekster eller opplevelser i livet, pmdd er ofte linket til traumer. Jeg merket en periode at når jeg hadde fått fortiden min mer på avstand så var pmdd litt lettere og, men så skjedde noe traumatisk for en stund siden som førte det tilbake på steroider. Anonymkode: e4a1c...4ca
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Begynner å mistenke eg har det. Men hvordan får man diagnose på det? Er det via fastlege? Under pms begynner det, eg svetter helt villt når eg sover. Gjennomvåt i håret og truse. Eg får migrene, den varer hele pms og mensen. Får løs mage, blir kvalm, noen ganger kaster eg opp. Noen ganger får eg så vondt i nedre del av magen, kramper, så eg har trudde blindtarmen sprekker. Kan og få en intens stikkende smerte. og det psykiske har det ikke akkurat veldig bra heller. Prøver bare å overleve, har ingen energi, er helt forferdelig å ha det sånn halvparten av tiden. Dere som har det, er dette tegn pmdd? Merket omtrent ikke at hadde mensen før graviditeten, hadde svangerskapsforgiftning og har fått nedsunken livmor. Vet ikke om det er noe sammenheng. Skjønner ikke helt hvordan eg skal klare arbeidslivet slik det er nå. Anonymkode: 9e66e...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Symptomene begynner som regel rundt eggløsning, så blir de verre og verre frem til mensen starter og plagene plutselig forsvinner. Har ikke diagnosen da legen min mente at pmdd kun oppstår to-tre dager før mens. Jeg har logget syklus og symptomer i så mange år at jeg ikke er i tvil selv. Det verste er depresjonen og selvmordstankene som kommer. Det er som et endeløst mørke. Det er ikke noe lys i enden av tunnelen, for det er ikke noen ende i tunnelen. Alt er håpløst og ingenting har verdi. Noe irritabilitet og irrasjonelt sinne, men det er mer knyttet til smerter i forbindelse med eggløsning og menssmerter. Jeg synes det er lettere å gjenkjenne og dermed kontrollere irritabilitet enn det mørke som bare kommer snikende. Energien er helt borte. Mer smerter i ledd og muskler. Det hjelper jo å være bevisst på hvor jeg er i syklusen. Det er lettere å holde ut når jeg vet det går over. Anonymkode: 9ec7d...74b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er forferdelig ! Hos meg ble det verre etter fødselen. Så det kan jo være at du har det også? Anonymkode: 8003f...dbb Om ikke det er pmdd sliter jeg isåfall myyye mer med pms enn jeg noensinne har gjort. Er sykmeldt for fødselsdepresjon, men jeg tror egentlig det ikke er riktig.. stemmer det at det hjelper med prevensjon? Går foreløpig ikke på noenting, men legen vil jeg skal vurdere spiral igjen (som jeg har vært ganske fornøyd med før). Anonymkode: a0451...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå