Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #1 Skrevet 29. mars 2006 Etter at jeg prøvde en deo i en ukes tid fikk jeg voldsomme hudirritasjoner i armhulene. Huden er rød og tørr, og den flasser. Det er veldig rart. Jeg har aldri opplevd det før. Har noen erfarnger med dette? Hva blr jeg gjøre?? Heldigvis svetter jeg ikke så mye, så jeg har kunnet kutte ut deo etter at jeg oppdaget dette.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. mars 2006 #2 Skrevet 29. mars 2006 Jeg reagerer på enkelte typer. Det blir verre jo sterkere de er. Tror det er aluminiumkloriden som gjør det. Kanskje du burde prøve en annen?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #3 Skrevet 29. mars 2006 Hvilken er dette? Jeg har reagert utrolig mye på den grønne til Palmolive, tror jeg det er.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2006 #4 Skrevet 29. mars 2006 Jeg reagerte på en eller annen deo tidlig i høst, og fortsatt tåler jeg knapt noen deodoranter. Tror det var LdB jeg ikke tålte; nå tåler jeg knapt Biotherm og Vichy, som jeg har brukt før. Jeg tåler ikke Dermalogica sin, heller, og den er uten aluminiumsklorid. Det merkelige er at jeg kun får eksem og kløe under høyre arm. :klø: Litt hydrokortison innimellom holder det i sjakk, men jeg skulle likt å vite hva som foregår.
Gjest Fruktfat Skrevet 29. mars 2006 #5 Skrevet 29. mars 2006 er det nivea dry du brukte? den fikk jeg utskett og kløe av, noen dager senere leste jeg i dagbladet at nivea er en av verstingene når det gjelder deo til sensitiv hus. nå bruker jeg sterilan oxygen fresh, den tåler jeg da, foreløpig.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 30. mars 2006 #6 Skrevet 30. mars 2006 Hvilken er dette? Jeg har reagert utrolig mye på den grønne til Palmolive, tror jeg det er. ← er det nivea dry du brukte? den fikk jeg utskett og kløe av, noen dager senere leste jeg i dagbladet at nivea er en av verstingene når det gjelder deo til sensitiv hus. nå bruker jeg sterilan oxygen fresh, den tåler jeg da, foreløpig. ← Takk for svar fra alle sammen! Ja, vet dere hva??? Først brukte jeg den nye til nivea som er gjennomsiktig og ikke skal gi hvite flekker på klærne. Denne ga ikke irritasjon med det første. Det var da jeg gikk over til, nettopp, den GRØNNE FRA PALMOLIVE at jeg fikk utslaget! Jeg er veldig fornøyd med palmolives dusjsåper, så jeg tenkte at deoen måtte være ok den og. Jeg sluttet med den da jeg fikk svie, og gikk over til niveaen igjen. Deretter brukte jeg palmoliven 3-4 ganger etter trening (lå i treningsbaggen), og det var da det sa PANG og huden ble rød, litt opphovnet, tørr og sved voldsomt. Etter dette gikk jeg over til nivea igjen, men den sved veldig og så ut til å i alle fall ikke hjelp! Nå bruker jeg fuktighetsgivning bodylotion under armene (har ikke hydrokortison) og bruker ikke deo. Går fint å ikke bruke deo, da, for jeg svetter jo egentlig ingenting! Har fortsatt niveaen i veska i tilfelle jeg får en svettetokt. Jeg er nemlig litt gnien og liker ikke å kaste ting før det er oppbrukt.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2006 #8 Skrevet 30. mars 2006 På apoteket får du kjøpt deodoranter uten alkohol og parfyme (men som likevel er bra). Jeg har ihvertfall opplevd at det har fjernet problemet.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #9 Skrevet 1. april 2006 Jeg tåler hverken parfyme eller alkohol i deodoranter. Brukt Neutral sin i lengre tid nå,og den funker kjempebra. Og siden den er parfymefri,kræsjer den ikke med eventuell parfyme jeg bruker ellers på huden. Det tåler jeg nemlig...
Gjest Gjest_Kari-Anne_* Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har opplevd dette og jeg gikk til legen å fikk en krem til å smøre på morgen og kveld.Den heter apolar og skal smøres tynt på.Når du har vaska deg om morgenen og tatt på kremen og den har tørka inn i huden kan du ta på deo utapå.Jeg skifta også deo så nå bruker jeg en som jeg kjøpte på apoteket som er uten parfyme og alkohol.Kanksje du reagerer på den av de indigrensene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå