Gå til innhold

Prikking, brennende følelse osv i beina?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det virkelig bare være  symptom på stress / angst? 

jeg har i de siste snart 2 ukene hatt merkelig følelser i beina. Det er alltid vondt å tråkke på føttene på morgenen. Da får jeg støt følelse under beina. Men nå har jeg fått kulde følelse, brennende følelse og kribling?! I dag var jeg iskald under beina og ingenting hjalp. Så gikk det over og så begynte det å krible, og nå brennnede følelse. 

jeg hadde lignende for 2 år siden, og var hos nevrolog og fant ingenting, så fant aldri ut hva som gjorde det. Har heller ingen vitamin mangel.

er det andre her som får sånne symptomer etter periode med mye stress og angst? Syns det er skummelt å kjenne på det..

Anonymkode: a8c1a...4ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha b12 mangel selv om man er innenfor området. Gjør noen søk og les om det. Evt b12 foreningen.

Anonymkode: c094e...50d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye av dette en periode. Kom over natten og det er mye som tilsier at det kom av utbrenthet, men ikke 100% sikkert.

Anonymkode: 3de28...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har borreliose og har mye av dette . Veldig typisk 

Anonymkode: c3337...ee7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde mye av dette en periode. Kom over natten og det er mye som tilsier at det kom av utbrenthet, men ikke 100% sikkert.

Har du vært hos legen med det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I begge beina eller bare ene siden? 

AnonymBruker
Skrevet

Nevropati kanskje? Har du diabetes?

Anonymkode: 64dfe...605

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nevropati kanskje? Har du diabetes?

Anonymkode: 64dfe...605

Nei ikke diabetes.

AnonymBruker
Skrevet

Dette sliter jeg også med… har jobbet ekstremt mye overtid så kroppen så vil tro utbrenthet. 

Anonymkode: a4806...34f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Endret av Aanonym1
Skrevet

Har du prøvd kiropraktor? 

Jeg hadde det du beskriver. Jeg har det ikke lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Amantha skrev (Akkurat nå):

Har du prøvd kiropraktor? 

Jeg hadde det du beskriver. Jeg har det ikke lenger.

Har tenkt på det. Jeg føler meg også stiv i korsryggen. Merkelig følelse, når jeg står så føles det helt stivt ut fra korsryggen og nedover begge beina. Kanskje jeg må  prøve det da.

hva gjorde kiropraktoren? Og fant han ut hvorfor du hadde det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kan det virkelig bare være  symptom på stress / angst? 

jeg har i de siste snart 2 ukene hatt merkelig følelser i beina. Det er alltid vondt å tråkke på føttene på morgenen. Da får jeg støt følelse under beina. Men nå har jeg fått kulde følelse, brennende følelse og kribling?! I dag var jeg iskald under beina og ingenting hjalp. Så gikk det over og så begynte det å krible, og nå brennnede følelse. 

jeg hadde lignende for 2 år siden, og var hos nevrolog og fant ingenting, så fant aldri ut hva som gjorde det. Har heller ingen vitamin mangel.

er det andre her som får sånne symptomer etter periode med mye stress og angst? Syns det er skummelt å kjenne på det..

Høres ut som nevropati 

Anonymkode: 605ca...360

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Samme symptomer hadde han her: https://www.tv2.no/sport/jens-visste-ikke-at-han-var-alvorlig-syk/16003250

https://www.bladet.no/nyheter/i/QxkmBQ/det-tok-jens-flere-ar-a-komme-tilbake-etter-sykdommen-jeg-hadde-ikke-klart-dette-alene

Han ble frisk etter behandling i utlandet.

Anonymkode: 48360...ac8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har tenkt på det. Jeg føler meg også stiv i korsryggen. Merkelig følelse, når jeg står så føles det helt stivt ut fra korsryggen og nedover begge beina. Kanskje jeg må  prøve det da.

hva gjorde kiropraktoren? Og fant han ut hvorfor du hadde det? 

For meg var det både stillesitting og ekstremt stress.
Han tok en blanding av massasje og «knekking». Jeg måtte gå dit et par ganger, men nå har jeg ikke hatt slike problemer på åresvis. Han jeg hadde, hjalp meg til å lytte mer til kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

I begge beina eller bare ene siden? 

Av og til ene men mest begge

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har du vært hos legen med det?

Ja og nevrolog. Alt var bra. Fibromyalgi har vært et tema, men ikke landet på noe ennå. Det som er helt sikkert er at kroppen min hadde svært mange tegn på utbrenthet.

AnonymBruker
Skrevet

Magnesium hjelper for urolige bein. Men ta en legetur om det ikke gir seg.

Anonymkode: 3caf3...714

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en rar slags prikkende brennende følelse inni hender og under føtter når jeg er sliten. Jeg har vært utbrent en stund, og det var da det kom sammen med mye annet. Nå har jeg det skjeldnere, men har f.eks. hatt det i dag ( har fått mensen og er mye trøttere enn vanlig så da reagerer jeg sånn ) 

Men dobbeltsjekk med legen om du ikke tenker at du er ekstremt sliten, har angst eller mye stress 

Anonymkode: efb72...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Her var det ett symptom på overgangsalderen. Forsvant når jeg begynte på hormonspray.

Anonymkode: ec072...e70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...