AnonymBruker Skrevet 17. oktober #21 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): For de fleste går det aldri over. Flere steder der spørsmålet "Hva angrer du mest på i livet?" eller "Hva skulle du ønske at du gjorde" så er det en overraskende overflod med kvinner som sier at de skulle ønske de fikk det siste barnet. For noen vil det si barn nr to, for andre vil det si barn nr 6. Hvorfor er det så ugunstig for dere å ikke få nr 3? Samfunnet trenger flere barn, og det er godt for søsken å ha flere å spille på som voksne. Vi har fire barn, og det er selvfølgelig mindre penger og mindre tid til selvrealisering mens det står på og barna er små, men pengene kommer igjen etterhvert. Synes kvinneguiden er ganske ekstrem noen ganger på å fremstille mer enn to barn som omsorgssvikt, om det er det som påvirker deg til å tenke at to MÅ være nok Anonymkode: bc821...7fb Det har du rett i, men det blir også stadig dyrere og mer krevende med samfunnets forventninger idag å oppdra barn. Før var nok forventningene litt lavere, og da snakker jeg ikke curlingforeldre men helt vanlig oppfølging av barn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjorde det for meg. Jeg stoppet på 2, har ikke angret. De to jeg har er så utmerkede mennesker at et tredje barn ikke kunne ha tilført meg noe. Jeg velger å glede meg over det jeg har i stedet for å sørge over det som kunne ha vært. Anonymkode: 24c10...ff1 Så bra at det gikk over. Du hadde et sterkt ønske om 3 i utgangspunktet? Anonymkode: 83f54...eb8
Tvist Skrevet 17. oktober #22 Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har valgt å ta ting litt som det kommer. Trodde først at det bare ble to barn på oss, men nå fikk vi nettopp nr. 3. Ønsker enda ett. Vi har begge funnet ut at vi ønsker en liten flokk på 4 barn, om vi er så heldige å få til det. Jeg tenker at det er dette livet handler om. Og jeg vil ikke sitte å angre på å ikke ha fått alle de barna jeg ønsket meg. Så kjør på! For det går ikke over. Anonymkode: aa339...ee6 Livet handler om det man vil alt det skal handle om. Det er en innstillingssak. Du kan velge å være fornøyd med det du har, og se på de mulighetene. Så kan det hende det er litt sårt en periode, men jobb med å komme over det.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:59 #24 Skrevet torsdag kl. 11:59 Det går dessverre ikke over hos meg - jeg er nå 42 år og angrer veldig på at vi ikke fikk nr. 3. Anonymkode: 9baa1...955 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:06 #25 Skrevet torsdag kl. 12:06 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det går dessverre ikke over hos meg - jeg er nå 42 år og angrer veldig på at vi ikke fikk nr. 3. Anonymkode: 9baa1...955 Du har jo fortsatt tid🤪 kanskje ikke helt ideell alder, men… mormoren min fikk min mor da hun var 42, det var riktignok ikke helt planlagt men jeg er jo veldig glad for «uhellet»🤭 Anonymkode: e7e65...6ca
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:08 #26 Skrevet torsdag kl. 12:08 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 17.46): Hvorfor får dere ikke nummer tre? Jeg tror dessverre aldri det går helt over. Men det vil nok blekne. Anonymkode: 0f615...262 Gjør som meg med den tredje: sa jeg brukte p-piller, og spilte sjokkert når jeg ble gravid 🤯 På den fjerde laget jeg hull i kondomen. Det finnes alltids en løsning 🫶 Anonymkode: 3fe89...51c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:17 #27 Skrevet torsdag kl. 12:17 Jeg tror ønsket om flere barn aldri går over for de fleste, men det blir jo lettere å leve med jo vanskeligere det blir å "fikse". Jeg har 3 barn. Det tredje ble født ekstremprematurt og overlevde med et nødskrik. Legene sa jeg måtte ha utrolig tett oppfølging om jeg skulle finne på å bli gravid igjen. Mannen min sa nei til flere. Ikke mulighet for diskusjon. Helt forståelig. Nå er jeg snart over fruktbar alder, barna begynner å bli store. Frem til jeg var rundt 42 dagdrømte jeg om at prevensjonen skulle svikte og at jeg skulle bli helt uplanlagt gravid og oppdage det for sent for abortgrensa og bare "måtte" få barn. Aller helst tvillinger. Den dagdrømmen har jeg innsett at aldri skjer. Nå har jeg begynt å tenke på fosterbarn, sånn etter hvert. Om det blir noe av vet jeg ikke. Men jeg tror den drømmen om flere barn enn man har ikke er en som bare skrur seg av som en bryter etter en viss tid. Anonymkode: 0dd13...641 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:51 #28 Skrevet torsdag kl. 12:51 Jeg har to søsken og mannen har fem søsken. Vi stopper på to barn utelukkende grunnet økonomi til en grei levestandard utover kul boligutgifter. Bor i Oslo, og er ikke interessert i å flytte herfra da dette er begges hjemby. Men skulle gjerne hatt tre barn! Håper jeg vinner i lotto😆 Anonymkode: 7dc0a...350
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:54 #29 Skrevet torsdag kl. 12:54 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 17.52): Leste bare overskriften på forsiden, og trodde dette handlet om gruppesex 🙈 Anonymkode: c2f9e...2bb Jeg også 😂 Anonymkode: 61dee...811
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:57 #30 Skrevet torsdag kl. 12:57 Jeg stoppet på 2 barn, de er nå voksne, og jeg skulle ønske vi fikk 3 barn da vi var i siget. 1 søsken er litt lite, syns jeg. Samtidig som jeg tenker at jeg var heldig som fikk 2 friske barn, og hvor annerledes livet hadde vært hvis nr. 3 f.eks var multihandicappet. Men så er jeg en "worst case"-tenker også da Anonymkode: 61dee...811
AnonymBruker Skrevet i går, 03:20 #31 Skrevet i går, 03:20 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 17.44): Går det noen gang over? Har to små engler men ønsker så inderlig barn nummer tre. Men fornuften sier at vi bør stoppe på to. Vi er bare i begynnelsen av 30 årene, og lurer på når verpesyken går over? Tenker på barn nummer tre 24/7 og det er så utmattende fordi jeg vil så gjerne prøve å overbevise meg selv om at to er nok. Vil det gi seg når jeg slutter å ha mensen kanskje? Er det hormonene som spiller meg en puss? Hvordan slutte å tenke på barn nummer 3? Anonymkode: e9a42...d55 Vi er i midten av tredve åra og fått nr 3 nå. Hadde egentlig bestemt at 2 holdt, men den gnagende følelsen av at en til hadde vært perfekt den kom snikende tilbake. Man angrer jo aldri på et barn, og vi har to store på 6&8 som elsker den lille. Anonymkode: 2ad2b...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå