Gå til innhold

Hvor mange år fikk du behandling på DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvilke diagnoser hadde du? Før du ikke fikk mer tilbud...

Anonymkode: 432be...3e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mye inn og ut av psykiatrien i 11 år, fra 2013 til 2024.

Men nå sist gikk jeg på DPS sammenhengende i 2 og et halvt år (Høst 2021 - Sommer 2024). Har tilbakevendende depressiv lidelse og PTSD. Jeg ble mye bedre etter stabiliseringskurs (20 uker), EMDR og ukentlige individuelle samtaler.

Anonymkode: 435ad...d76

AnonymBruker
Skrevet

^ Skal sies at det var jeg som avsluttet behandling. Men jeg var velkommen tilbake

Anonymkode: 435ad...d76

AnonymBruker
Skrevet

et halvt åt så fikk jeg beskjed om å finne en annen psykolog 

Anonymkode: bbf29...4d8

AnonymBruker
Skrevet

1,5 år gruppeterapi for unnvikende personlighetsforstyrrelse.  

Anonymkode: 959e4...701

AnonymBruker
Skrevet

Av og på i ca 14 år, før jeg avsluttet selv. Sliter med angst, depresjon og unnvikende pf.

Anonymkode: ed9f1...c11

AnonymBruker
Skrevet

1 år for uspesifikk angstlidelse. Jeg var enig om avslutning fordi jeg ble bra.

Anonymkode: 3c6b5...15d

AnonymBruker
Skrevet

5,5år pga kompleks ptsd, sluttet samtidig som psykologen, da hadde vi allerede hatt nedtrapping i over ett,år. Jeg kunne få,en ny psykolog, men det ville jeg ikke og hun var enig i at jeg ville klare meg på egenhånd.

Anonymkode: 388ef...74a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i dps-systemet i vel ett tiår, og har hatt samme psykolog i 7år nå. Ukentlige timer. Alvorlig C-PTSD, egen dissosiativ diagnose, samt en del annet. Ingen psykoser, bipolar eller personlighetsforstyrrelser da. 

Det har ikke vært så god behandling, og mye surr, men jeg har stått lenge som pasient. 

Jeg er i tillegg en del innlagt.

Anonymkode: 3935a...41f

AnonymBruker
Skrevet

6,5 år.

Først ble jeg utbrent og deprimert, så fikk jeg diagnosen unnvikende personlighetsforstyrrelse med to år behandling i blant annet gruppeterapi, ekspressiv behandling og 1:1. Det gjorde meg sykere så da gravde vi dypere og diagnosen ble K-PTSD. Det traff heller ikke helt så ble autisme og ADHD unnvikende type avklart og det ble jeg også og ute samt ufør var jeg. Jeg tror det stemmer men det er også litt en følelse av å være et puslespill som ble lagt og så plassert på loftet. Ingen vei videre.

Anonymkode: a0584...31c

AnonymBruker
Skrevet

To og et halvt år hos selve DPS, deretter over på privatpraktiserende med driftsavtale (altså slik at det går på frikortet). Der har jeg nå gått i 10 år, først en gang i uken og nå med flere uker mellom hver time.

Generalisert angst og OCD, den gang også depresjoner.

Falt ut av skolegangen og var virkelig i et mørke av dimensjoner, i dag er jeg godt gift og utdannet og i fulltidsjobb. Likevel godt med den lille kontakten. Aldri opplevd meg dyttet ut av systemet i det hele tatt. 

Anonymkode: c8ec6...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med dps er som en renholder som ikke bryr seg om det er rent, bare at gulvet er moppet. Eller en sykepleier som setter plaster på en beinbrudd. En blomsterforretning som sender bårebuketter til bryllupsfesten. En snekker som bygger huset halvferdig. En designer som er opptatt av estetikk men mangler forståelse for funksjon. En hacket gps. 

Anonymkode: bf08b...5ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...