Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hara hørt at Mounjaro er enda mer effektivt enn Wegovy.

Noen med erfaring med Mounjaro eller begge deler som kan dele litt erfaringer?

Skal snart ha timen med legen og usikker på hvilken av disse jeg bør spørre om. 

Anonymkode: 2a23c...9e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🙂 ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har startet opp med Mounjaro for 4 uker siden, og har gått ned 4 kg så langt 😊 Ingen bivirkninger. 
Har ingen erfaringer med Wegovy fra før da. Mounjaro er jo dessverre en del dyrere enn Mounjaro. 

Anonymkode: 5e0b6...174

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har startet opp med Mounjaro for 4 uker siden, og har gått ned 4 kg så langt 😊 Ingen bivirkninger. 
Har ingen erfaringer med Wegovy fra før da. Mounjaro er jo dessverre en del dyrere enn Mounjaro. 

En del dyrere enn Wegovy, mente jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så bra å høre! Føler mange har bivirkninger. Har du spist på en spesiell måte for å klare det, eller har det "gått av seg selv"? Trener du?

Skrevet

Jeg bruker MJ, og har gjort det siden juni. Har jobbet meg sakte opp til nivå tre, og er på tredje måned på det nivået nå, og det fungerer godt. Har så langt gått ned 13kg.

Ingen bivirkninger jeg ikke takler så langt - men om jeg spiser for mye fet mat (fritert mat går ikke lengre), så blir jeg dårlig i magen. Det samme med godteri og alkohol. For meg gjør det ingenting, jeg har ikke lyst på slikt lengre, så savner det ikke heller. 

Appetitten er mye lavere, så jeg må passe på at jeg får i meg riktig næring når jeg spiser, så har lært mye om sammensetning av måltider, og hvor viktig protein er for at kroppen min skal fungere optimalt. Jeg angrer overhodet ikke på MJ, og er veldig takknemlig for drahjelpen jeg får! Men det er kjempeviktig å sette seg inn i hvordan spise variert og sunt, hvis ikke kan man få dårlige opplevelser og mye bivirkninger tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Spoonful skrev (20 timer siden):

Men det er kjempeviktig å sette seg inn i hvordan spise variert og sunt, hvis ikke kan man få dårlige opplevelser og mye bivirkninger tror jeg. 

….og ikke minst for å legge et godt grunnlag for livet etter medisinene.

Anonymkode: 2cf66...d60

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

….og ikke minst for å legge et godt grunnlag for livet etter medisinene.

Anonymkode: 2cf66...d60

Det håpet jeg var implisitt. Jeg har møtt en del som tror de kan fortsette å spise «som før», dvs mye hurtigmat og godis, og at det ikke er så farlig med grønnsaker og slikt, men min erfaring er at det er nettopp da det kommer mye plagsomme bivirkninger.

Jeg tenker jo også at da klarer man ikke opprettholde vektnedgangen i etterkant, og da er det dumt å ha brukt så mye penger på Mounjaro i utgangspunktet. For meg har det derimot vært en god støtte til livsstilsendring som jeg håper og planlegger skal vare livet ut. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...