Gå til innhold

Nå må dere damer her inne fortelle meg hvordan i alle dager klarer dere å gå med bh en hel dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker å gå med BH framfor å gå uten. Har ikke spesielt store pupper, men de er litt slappe etter vektnedgang. Har funnet en BH som passer meg perfekt, ser pen ut og er behagelig på, så jeg har ikke noen problemer med det. Unngår alt av padded/push-up, da, den typen BH-er opplever jeg også som ubehagelig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå med BH er det minste at to onder. For meg som har store bryster som trenger mye støtte, er det mer ubehagelig å gå uten BH enn med.  Uten BH kommer brystene lett i klem, og  jeg får utslett under brystene som klør og svir  

Det viktigste for at BHen skal være god å ha på kroppen, er store nok skåler, og at den er bred over ryggen. Jeg har nesten alltid på BH når jeg er hjemme, men det hender at jeg tar den av hvis det er rett før leggetid. 

Siden TS er mann, er det muligens vanskelig å forstå hvor viktig det er med en god BH for å gi støtte til brystene. 

• Liker 2
Skrevet

Mann her. Jeg har prøvd meg i drag ved flere anledninger, og jeg må bare skamrose dere kvinner for høy smerteterskel og stamina når det gjelder diverse deler av garderoben, inkl. BH. All mulig kredd til dere!

❤️🙌❤️

Anonymkode: d932f...c22

Skrevet

Det er mye vondere å gå uten, så det gjør jeg aldri.

Anonymkode: 40836...32d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva slags bh har du gått med? 
det viktigste er jo riktig str og passform. Jeg får og vondt av billig BH-er med metall spiler. De BH-ene jeg bruker kjenner jeg ikke at jeg går med, og orker ikke og gå uten fordi jeg har hengepupper som slenger rundt om de ikke blir holdt på plass. 
antar du ikke har det problemet. 

Anonymkode: 35266...a7c

Skrevet

Man greier å gå med BH hvis den er i riktig størrelse og sitter som den skal. Jeg tar den likevel av meg når jeg kommer hjem fra jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå må dere damer her inne fortelle meg hvordan i alle dager klarer dere å gå med bh en hel dag uten å ha vondt. Det må være et tortur-redskap å bruke.....det er kanskje ikke så ille som å gå med korsett, for det  må være det verste av alt....

Jeg har prøvd å gå med dette undertøyet snart en hel dag nå, men kjenner er stramt både her og der...så derfor jeg spør.....

Jeg har lest meg opp på hvordan undertøyet skal sitte på kroppen, men likevell da...

Hilsen en mann som måtte prøve undertøy som dere kvinner bruker.. om jeg kommer til å bruke det senere kan sikkert diskuteres

(svar ærlig og seriøst på dette vær så snill)

Anonymkode: 0db84...b92

Svaret er at man ikke gjør det. Kvinner flest begynner alt i tidlig tenner å venne seg til smerte og ubehag. BH. Bukser som er altfor trange. Sko som på ingen måte har plass til alle tærne. Mensen i møte med et helsevesen som gir blanke i smertehåndtering. 

Så det korte svaret er «nei». Det lange er at om du spør en jente over 12 om å skalere den samme smerte/ubehag som en gutt så ville de to skalaene sett ulike ut. BH hele dagen? Betydelig mindre ubehagelig enn høyhælte sko. Som igjen er betydelig mindre smertefullt enn mensen. Og sånn ruller verden rundt.

Og jeg vil tro og håpe kvinnelige designere tar seg sammen og designer noe brukende tøy og sko for kvinner snart. Men det håpet har jeg hatt siden 1990-tallet, og det har til nå ikke vist tegn til å innfri.

Anonymkode: b5dfe...469

• Liker 1
Skrevet

Hva slags BH har du prøvd TS? Og hvor er den kjøpt? Har du for eksempel prøvd en billig BH fra H&M, eller en kvalitets-BH fra en undertøybutikk? 

Nå aner jeg ingen ting om deg TS, men jeg har inntrykk av at menn som skal prøve klær og sko for kvinner, ofte velger det som er ubehagelig og upraktisk, men kanskje ser sexy ut. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som får vondt, er dere overvektige og eller utrent?

For jeg liker stramme bher med spile, og det er absolutt ikke ubehagelig.

Har også treningstopper som er så stramme at de er vanskelige å få av og på, men de er jo behahelige så fort de sitter på. 

Tenker hvertfall aldri over undertøyet mitt. Det skal bare være praktisk.

Anonymkode: b0a81...52a

Jeg er både overvektig og utrent. Med valker også. Og jeg går med stramme spileBH'er hver dag. Mye mer behagelig enn å gå uten å bli svett under puppene. Men holder meg langt unna Bh med padding eller push-up, det er aldri behagelig. Og velger modeller som passer min kropp, i riktig størrelse. Det handler jo ikke bare om hvor mye volum hver pupp har, det handler om formen, avstanden i mellom og mange andre ting.

Men sånne stramme treningsbher som er umulige å ta av når man er svett. Usj!

• Nyttig 1
Skrevet

Altså plagget har en funksjon for kvinner. Når en kvinne velger en BH så velger hun basert på flere kriterier. Hvor mye støtte trenger er det viktig å gå ut i fra. 

Å bruke en BH uten behovet det er ment for vil jo aldri gi den samme følsen som en kvinne har når hun bruker plagget. 

Jeg finner ikke alle BHer ubehagelige, men jeg har også funnet de som fungerer for min kropp og mitt behov. Jeg trenger ikke spiler så det har jeg droppet for lenge siden. 

Anonymkode: 09df6...039

Skrevet

Jeg bruker bh uten spiler, men med brede stropper. Mer ubehagelig å gå uten, for da blir det ingen støtte.

Anonymkode: 03c81...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er sikkert overvektige også sånn at den blir liggende inni valkene og gnage.

Anonymkode: 40836...32d

Nei, er vel heller motsatt...tynne, damer med små pupper (som meg) trenger ikke bh bortsett fra å skjule brystvortene. Det er ingenting som henger og dingler. Derfor er det mest behagelig å gå uten bh.

Anonymkode: acfe4...60b

Skrevet

Hater bh, har «store» pupper, men er slank. 50kg, bmi 18,5. 70e i størrelse, men bruker det så og si aldri.

Anonymkode: b64ec...213

Skrevet

Det er ikke enkelt. Tror jeg må be om tilrettelegging på jobben snart. Kunne vært fint hvis sjefen tok fem minutter av avdelingsmøtet til å forklare at kollegene bare må tåle angrepet på den alminnelige bluferdighet.

Anonymkode: 41d9a...ad8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå må dere damer her inne fortelle meg hvordan i alle dager klarer dere å gå med bh en hel dag uten å ha vondt. Det må være et tortur-redskap å bruke.....det er kanskje ikke så ille som å gå med korsett, for det  må være det verste av alt....

Jeg har prøvd å gå med dette undertøyet snart en hel dag nå, men kjenner er stramt både her og der...så derfor jeg spør.....

Jeg har lest meg opp på hvordan undertøyet skal sitte på kroppen, men likevell da...

Hilsen en mann som måtte prøve undertøy som dere kvinner bruker.. om jeg kommer til å bruke det senere kan sikkert diskuteres

Enig i bh... ubehagelig og svindyrt. Går i sportstopp her eller uten. 

Skrevet

Det er mer ubehagelig å gå uten, for da dingler jo brystene både hit og dit. Jeg har store bryster.

Anonymkode: 7e908...450

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enkelt, korsett er enkelt men en må ha noe som er tilpasset ens kropp

Skrevet

Jeg bruker bh fordi jeg synes det er behagelig. Både push-up med spiler, og sportsbh. Går stort sett alltid kun i bukse/shorts, og sportsbh hjemme. Hater gå uten bh, og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å ta på sportsbh og gå uten skjorte/singlet. 

Anonymkode: cf260...3dc

Skrevet

Ts her:
Takk til alle som ville svare på dette.

Jeg ser at noen lurer på hva slags bh jeg hadde kjøpt. Det er fra Change. Den som du ser på bildet. 

Det er mange som forteller at de heller bruker spilløs bher. Kanskje det er jeg skulle ha prøvd. Spørsmålet mitt er hvem har de beste spilløse bhene?

251017104042.jpg

Skrevet

Svaret for min del er at løsthengende pupper er ubehagelig. En mann eller kvinner med små bryst har antagelig ikke samme utfordringen

Anonymkode: e06b2...211

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...