Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er jo langt fra normal. Færreste hadde turt å ha en så opplagt bedriten oppførsel, så at hun tørr å dra den så langt sier bare at hun er helt virkelighetsfjern eller mangler noen sosiale antenner. Ville holdt meg unna hun en periode, så tatt en prat når ting har roet seg. Hvis hun da fortsatt behandler deg dårlig så dropp dama. Det er bare starten. 

Anonymkode: e36ce...fe6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg åpnet tråden og kun leste overskriften tenkte jeg at ingen har fortrinnsrett til et navn eller eier det. Men etter å ha lest innlegget til ts, synes jeg bare venninnen er sinnsykt teit. Jeg hadde ikke giddet å være venn med ei sånn fjern kjerring, ts.

Anonymkode: 8428a...e4f

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Venninna di høres spikspenna gær`n ut! Hun navngir barnet Anna-Cornelia og kaller henne i åresvis bare for Anna. Så skal plutselig barnet kalles noe annet. Og attpåtil sier hun at barnet har blitt kalt dette i åresvis, noe både barnet og barnets mormor benekter.

Stakkars unge! Hun må jo bli helt forvirret. Tenkt å hete Anna i 8 år og plutselig skal du hete noe annet, fordi mor har fått en fiks idè. Det er bare sinnsvakt.

Anonymkode: a6782...081

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Går ikke ann å stjele et navn... du har ikke kronisk eierskap til det bare du "fant" det.

Snu på det og være positiv, er det ikke bare hyggelig at navnet smigrer så mye!😃

Anonymkode: 5dd1c...f7a

Nei, dette er ikke positivt. Aller minst for barnet som nå plutselig blir kalt noe helt annet enn hva hun faktisk heter. Det høres nærmest ut som at det har klikket litt for venninna. 

Anonymkode: a4f91...2e8

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er jo tåpelig, men ikke noe å bli sint for. Det er latterlig at hun lager ett nytt kodenavn pga ditt barns navn. Virker jo ikke som datteren er noe fan av det heller. 

Anonymkode: 9367b...8d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bare kuttet all kontakt. Hvis du møter på henne (uten datteren hennes selvsagt) så ville jeg sagt at jeg tør ikke henge med henne lenger fordi jeg er redd for hva slags psyke ting hun kan finne på å si denne gangen. "Jeg skammer meg over deg og det orker jeg ikke lenger, så bare hold deg unna meg og familien min."

Anonymkode: 31569...e13

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Familienavn er etternavnet.

Anonymkode: bd6c8...218

Ikke i denne sammenheng. Ikke på norsk.

Anonymkode: 2ec5e...588

• Liker 5
Skrevet

Ja, hva skal man si? Jeg for min del hadde nok ikke turt å være i nærheten av en såpass ustabil og "mental" person som din venninne.

Anonymkode: 0250e...868

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke orket en såpass sprø person. Hun har et oppheng i navnet som går over alle grenser. 

Anonymkode: 42829...559

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er jo gærn! 

Ville nok kuttet betraktelig ned på tiden jeg brukte med henne. Og jeg ville faktisk startet å si henne i mot. Hun trenger at noen ikke bare jatter med.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner det hadde vært intetessant å høre venninnens versjon. Dere høres litt smågærne ut begge to. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hun har ikke endret navnet, det er et kose navn. Har du lest det skikkelig? Prøv som sagt å være positiv, fins verre ting der ute 

Anonymkode: 5dd1c...f7a

Hun begynte å bruke kosenavnet etter at ts sin datter ble født, og på toppen av alt framstiller hun det ovenfor andre som at ts har "stjålet" navnet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Legger denne tråden under «vennskap» og ikke under «navn» da jeg føler dette handler mer om relasjonen enn om navnet. 

jeg fikk barn for ca ett år siden. Min nære venninne har et barn av samme kjønn på åtte år. Mitt barn fikk et veldig unikt navn som kan høres litt hjemmesnekret ut. Navnet fant jeg på min samboers slektstre mange generasjoner tilbake, og i følge ssb er det fire eller færre som heter dette i Norge. Vi har fått masse positiv oppmerksomhet for navnet, nesten litt for mye. 

la oss si at min ettåring heter Aniko (totalt oppfunnet av meg nå), og min venninnes åtteåring hetter Anna Cornelia, der kun Anna har blitt brukt til vanlig. 

min venninne har nå begynt å kalle sitt barn for Aniko og insisterer på at alle andre skal kalle barnet for det samme. Det er tydelig at barnet synes det er rart. Venninnen påstår nå at de alltid  har brukt Aniko som kosenavn, og introduserer datteren som Aniko til andre. Jeg er fadder og vet at dette oppstod like etter mitt barn ble født, og det irriterer meg sinnsykt!

da min venninne sa i en sammenheng at de alltid har kalt datteren for Aniko, korrigerte datteren henne og sa «nei mamma, det er bare du som begynte med det for litt siden».

Det har vært flere episoder der min venninne rett og slett driter seg ut i sin påstand om at Aniko alltid har vært datterens kosenavn. Eks:

Anna Cornelia registreres inn på en aktivitet der jeg og mormor er med. Venninne sier «hun heter Aniko». Mormor ser rart på min venninne. Hun som registrerer sier «jeg finner ingen Aniko på listen». Min venninne sier så « åh, hun heter Anna Cornelia, men alle sier Aniko. Mormor er sjokkert og utbryter «nei, nå må du gi deg! Det navnet har jeg aldri hørt du har brukt før, alle sier da bare Anna!». 

for litt siden var jeg vi på café, og vi kom i snakk med noen på nabobordet. De legger merke til smokkesnoren til mitt barn og bemerker navnet til mitt barn og kommer med de vanlige frasene om at det er uvanlig og vakkert. Jeg takker. Min venninne sier da til sitt barn «Aniko, skal du ikke spise opp bollen din?». De på nabobordet sier noe slikt som «oi, heter hun også Aniko? Det var spesielt at to stykker med så uvanlig navn kjenner hverandre». Min venninne smiler og sier til de «ja, men hva kan man gjøre? Jeg eier jo ikke navnet, så selvom mitt barn het det først kan jeg ikke hindre andre i å bruke det».

jeg kjente det kokte inni meg, så jeg pakket sakene mine, sa «ha det Anna Cornelia, kos deg med bollen din», og dro. Min venninne har sendt meg flere meldinger jeg ikke har svart på der hun sier hun ikke skjønner hvorfor jeg dro i sinne (klarte tydeligvis ikke skjule at jeg var sint). Hun sier hun sier skjønner at det handler om navnet, men at det ikke er hennes feil at jeg valgte et navn som er så likt hennes datters navn. 

poenget mitt er at jeg VET at INGEN NOENGANG har kalt hennes datter for Aniko, slik mitt barn heter, og det gjør meg så sint når hun forsøker å fremstille det som om jeg stjal navnet fra henne! Jeg er gravid og er kanskje hormonell, men jeg klarer ikke å godta det hun gjør! Hun er en av mine nærmeste venner, og jeg har forsøkt å prate med henne om det, men hun påstår virkelig at Aniko alltid har vært brukt for Anne Cornelia! Selv mannen hennes og Anne Cornelia bekrefter det!

Samboer sier jeg ikke skal bry meg, men jeg klarer ikke! 

så da spør jeg: er jeg helt teit som ønsker å brukte kontakten til min venninne og dermed også mitt fadderbarn fordi jeg ikke orker å forholde meg til hennes beskyldning,  Eller har jeg et poeng?

Anonymkode: d4715...9c1

Til info: Anikó er et ungarsk jentenavn❤️

Anonymkode: 101f6...a90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På caféen fikk jeg bare nok når hun direkte trakk på skuldrene og sa at jeg hadde hermet etter henne

Hm, jeg tenker hun er mentalt ustabil. 

Anonymkode: 49f2d...2ae

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nekter å tro at noen som ikke bor på institusjon kan drive på sånn som beskrevet i HI 

Anonymkode: e209b...f98

Du er veldig naiv. Det er veldig mange mennesker blant oss som finner på langt mer sprø ting enn dette altså. Terskelen for institusjon er veldig høy. 

Jeg har en "venninne" som er enda rarere enn det ts beskriver. Det eskalerte etter hun fikk barn. Jeg orker ikke ha kontakt, men er faktisk bekymret for familien hennes. Så jeg har null problem med å tro på dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (Akkurat nå):

Du er veldig naiv. Det er veldig mange mennesker blant oss som finner på langt mer sprø ting enn dette altså. Terskelen for institusjon er veldig høy. 

Jeg har en "venninne" som er enda rarere enn det ts beskriver. Det eskalerte etter hun fikk barn. Jeg orker ikke ha kontakt, men er faktisk bekymret for familien hennes. Så jeg har null problem med å tro på dette. 

Hvis grensa for institusjoner går ved venninnen til ts så hadde glatt 1/4 del av befolkningen vært innesperret bare i morgen, med flere de påfølgende uker 😂

Anonymkode: 49f2d...2ae

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Å så irriterende! Din venninne er jo helt på bærtur! Skjønner godt at du reagerer, uavhengig av om du er hormonell eller ikke. Ville holdt meg unna denne venninnen til hun klarer å se hvor teit hun er selv. Alle andre ser det jo, bortsett fra henne! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde nok tatt avstand fra denne venninnen. Jeg ville nok reagert selv og lurt på årsaken til denne oppførselen. Veldig trist og forvirrende for barnet hennes og flaut for moren når hun blir korrigert av sitt eget barn foran andre.

Anonymkode: 7bbde...550

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Be henne slutte å stjele datteren din sitt navn… kjære vene for en oppførsel. Hun må da ha en lidelse 

Anonymkode: 8a321...79e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kallenavn når barnet er 8 år? Det er vel sånn en starter med tidligere enn 8 år. Dama er jo klin gær’n.

Anonymkode: d9cf7...0ac

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...