Gå til innhold

Å ønske motsatt kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er jo ikke sikkert barnet ditt er det kjønnet ditt tror. Jeg har to gutter, men ene barnet er mer jente enn gutt (per egen definisjon).

Anonymkode: ee893...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en av hver, men ønsket to barn til. Hadde vært kjekt med en av hver igjen slik at alle fikk oppleve å ha både en bror og en søster, men familien blir jo komplett uansett. Man får det man får, det er skjebnen og det er perfekt.

Anonymkode: 5e458...81f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.48):

Det var et veldig lite hjelpsomt svar, og siden jeg ikke kommenterte kjønn i HI kommer jeg verken til å avkrefte eller bekrefte :)

Anonymkode: c6f3a...69c

Det trenger du ikke, da det var åpenbart.

Anonymkode: e78fd...89d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.50):

Vel, INGEN prøver for en tredje for å få en gutt i alle fall….

Hvorfor ikke? Jeg har 2 gutter og ei jente skulle det blitt nr 4 ville jeg selvfølgelig håpet på gutt.

Anonymkode: bf3c6...09f

Skrevet

Jeg har tre gutter, hvorav den siste har masse diagnoser, og livet er vanskelig. Kjønn er altså så 100% uviktig. Jeg blir så LEI av disse evige diskusjonene om kjønn (som 95% av tiden handler om at man ønsker seg jente). Det er, om jeg skal være helt ærlig, rett og slett umodent, og jeg foreslår heller at du/dere forsøker å løfte blikket litt. 
Vil du ha et tredje BARN? Det er spørsmålet du må ønske deg. Får du tre friske barn, skal du være evig takknemlig, uansett kjønn.

Anonymkode: d3571...99d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har tre gutter, hvorav den siste har masse diagnoser, og livet er vanskelig. Kjønn er altså så 100% uviktig. Jeg blir så LEI av disse evige diskusjonene om kjønn (som 95% av tiden handler om at man ønsker seg jente). Det er, om jeg skal være helt ærlig, rett og slett umodent, og jeg foreslår heller at du/dere forsøker å løfte blikket litt. 
Vil du ha et tredje BARN? Det er spørsmålet du må ønske deg. Får du tre friske barn, skal du være evig takknemlig, uansett kjønn.

Og hva tåler forholdet - det er det viktigste spørsmålet å stille seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.50):

Vel, INGEN prøver for en tredje for å få en gutt i alle fall….

Vi hadde ønsket oss en gutt nr 3 hvis vi skulle hatt en til. Samme med min kusine, og hun fikk 3 gutter. Mange fornøyde gutteforeldre også skjønner du ☺️

Anonymkode: 2ef7d...bc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva tåler forholdet - det er det viktigste spørsmålet å stille seg. 

Ja, det er et veldig viktig spørsmål! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det trenger du ikke, da det var åpenbart.

Anonymkode: e78fd...89d

Det er uansett ikke relevant, så hvorfor sløser du energi på å bry deg? 

Anonymkode: 5b19b...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 17.11):

Du har jo 2 jenter. 🤣 pipen hadde fått en annen lyd om du hadde 3 gutter?🤔

Anonymkode: c9752...21e

Jeg for min del ønsket meg kun gutter.

Anonymkode: c89b8...6ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men det er jo ikke sikkert barnet ditt er det kjønnet ditt tror. Jeg har to gutter, men ene barnet er mer jente enn gutt (per egen definisjon).

Per egen definisjon? Altså barnet mener det selv? Hvor gammel er han?

Anonymkode: 4cd6e...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.55):

Hva mener du med motsatt kjønn? Det er jo mange forskjellige kjønn det kan bli.

Anonymkode: 497b3...c50

Nei.

Anonymkode: ccc4d...e8a

Skrevet

Det kan jo skje at du kjenner på skuffelsen om du får eit barn til av samme kjønn som du har. Eg skal vere heilt ærleg og seie at eg blei skuffa på ultralyd med mi tredje jente(jepps! Jente for dei som masar). Men når du får barnet og blir kjent med det er alle tankar om kjønn vekke, fordi det er akkurat dette barnet som kom.

Det er andre ting som er vikitgare å tenke over, som om ein har tid til å følge opp tre barn på fritidstilbod, foreldremøter, fau, dugnad, vennebesøk, levering og henting, lekser, utviklingssamtaler, halloweenfestar... osv,osv,osv. Her felk eg litt sjokk når ungane blei litt større. Det er mykje å følge opp med tre store barn. Og kvardagen er mykje meir hektisk enn då dei var små. Så eg ville heller tenkt nøye gjennom om de har økonomi, tid og kapasitet til tre barn enn å tenke på kva "type" det blir.  (Også vil eg legge til at eg hadde valgt det samme igjen om eg hadde visst kor travelt det blei.  Kunne ikkje vore forutan minstejenta🥰)

Anonymkode: c1f74...15f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 17.38):

Per egen definisjon? Altså barnet mener det selv? Hvor gammel er han?

Hva i alle dager lurer du på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva i alle dager lurer du på?

Håper ikke du mener at barnet definerer seg som det andre kjønnet? 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det lov å ønske seg. 

Jeg ønsket meg en jente, min eksmann ønsket kun et barn (han hadde barn fra før) Ble glad det var en jente vi fikk. 

Fikk meg så en ny mann 13 år senere og da vi ventet barn ønsket jeg meg VELDIG en gutt. Fikk to flotte tette gutter. Helt supert. 

Anonymkode: 8dbaa...9dd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2025 den 10.47):

Det kan jo skje at du kjenner på skuffelsen om du får eit barn til av samme kjønn som du har. Eg skal vere heilt ærleg og seie at eg blei skuffa på ultralyd med mi tredje jente(jepps! Jente for dei som masar). Men når du får barnet og blir kjent med det er alle tankar om kjønn vekke, fordi det er akkurat dette barnet som kom.

Det er andre ting som er vikitgare å tenke over, som om ein har tid til å følge opp tre barn på fritidstilbod, foreldremøter, fau, dugnad, vennebesøk, levering og henting, lekser, utviklingssamtaler, halloweenfestar... osv,osv,osv. Her felk eg litt sjokk når ungane blei litt større. Det er mykje å følge opp med tre store barn. Og kvardagen er mykje meir hektisk enn då dei var små. Så eg ville heller tenkt nøye gjennom om de har økonomi, tid og kapasitet til tre barn enn å tenke på kva "type" det blir.  (Også vil eg legge til at eg hadde valgt det samme igjen om eg hadde visst kor travelt det blei.  Kunne ikkje vore forutan minstejenta🥰)

Anonymkode: c1f74...15f

Takk for nyttig tilbakemeldinger. Har tenkt mye i det siste og ser definitivt at ønsket er etter et BARN, ikke nødvendigvis en jente, og ikke bare baby men også å følge hele oppveksten 

Men veldig greit med et perspektiv på at det vil jo bli mer krevende med 3 enn med 2 når det er fotballtrening på 3 stk og 3 som skal ha nytt skiutstyr osv.

Anonymkode: c6f3a...69c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å få 2 barn og det ble 2 jenter. Hadde vært stas å få en gutt også, men ikke vært noen krise om det ble 3 jenter også. Sånn rent praktisk er det jo enklere hvis man kan arve klær osv. Men jeg kan leve fint selv om vi ikke får en gutt. Skal innrømme at om jeg hører om noen som har 3 gutter eller 4 gutter så tenker jeg litt at man kanskje forsøkte på en jente. Er liksom ikke normalen å få så mange barn. 

Anonymkode: 90ca3...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...