AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:37 #21 Skrevet onsdag kl. 15:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det bare jeg som ikke vil ha jente? Anonymkode: 65c90...6d5 Nope. Samme her. Har en gutt på 10 år og skal ikke ha flere barn. Men om jeg skulle hatt flere ville enda en gutt vært mitt ønske. Anonymkode: 61d9c...b55 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:38 #22 Skrevet onsdag kl. 15:38 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har veldig lyst på et tredje barn men jeg merker at noe av årsaken er at jeg har to jenter/gutter og håper på å få en gutt/jente dvs motsatt kjønn ift hva vi har (skriver begge deler for å ikke gjøre dette til en debatt om verste og beste kjønn egentlig) Jeg er 100 prosent sikker på at om jeg får beskjed om at tredje er samme kjønn som de to andre vil jeg absolutt bli like glad, men jeg er litt redd for at det likevel er håpet om å få lov å ha begge kjønn i søskenflokken som er del av drivet for ønsket mitt... noen tanker om dette? Samme erfaringer? Anonymkode: c6f3a...69c Hvis du er 100 prosent sikker på at du ville bli like glad uansett kjønn, så hadde du jo ikke skrevet dette innlegget? Anonymkode: a3b70...0f3 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:40 #23 Skrevet onsdag kl. 15:40 Hadde 2 jenter. Prøvde på 3. for å få en gutt. Blei nok ei jente. Men nummer 4 ble en lillebror💙 Anonymkode: cded3...d0c 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:57 #24 Skrevet onsdag kl. 15:57 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så flott. Da er du unik der. Kjenner ikke en eneste dame som ikke ønsker seg en datter eller blir skuffet av en datter, dessverre opplevd skuffende kvinner fordi dem ventet gutt. Anonymkode: c9752...21e Ingenting er som en liten gutt som er glad i mammaen sin 🥰 Har tre barn, to gutter og en jente og glad det er gutta det er to av 😅 Anonymkode: 8f781...ff1 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:59 #25 Skrevet onsdag kl. 15:59 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vel, INGEN prøver for en tredje for å få en gutt i alle fall…. Anonymkode: ee893...60e Det hadde jeg gjort sønnen min er gullklumpen min ❤️ Anonymkode: 85fbf...6ae 2
Uanonym bruker Skrevet onsdag kl. 17:06 #26 Skrevet onsdag kl. 17:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott. Da er du unik der. Kjenner ikke en eneste dame som ikke ønsker seg en datter eller blir skuffet av en datter, dessverre opplevd skuffende kvinner fordi dem ventet gutt. Anonymkode: c9752...21e For noe tull. For det første er det ikke bare kvinner som får barn, men også menn, og mange menn ønsker seg sønn over datter. For det andre er det ikke sånn at alle tenker som deg, bare fordi de har samme kjønn som deg. At du foretrekker jente, betyr ikke at alle andre kvinner gjør det. Har ellers inntrykk av at de fleste, både menn og kvinner, ikke bryr seg så veldig mye om hvilket kjønn barna har. Jeg observerer også ofte at dersom det er konflikter mellom barn og forelder i en familie, er det som oftest mor-datter eller far-sønn. Virker som om flertallet, spesielt som ungdommer og voksne, kommer best overens med forelderen av motsatt kjønn. Så egentlig bør kvinner ønske seg sønner og menn ønske seg døtre 1 3
Katteelskeren Skrevet onsdag kl. 17:09 #27 Skrevet onsdag kl. 17:09 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har veldig lyst på et tredje barn men jeg merker at noe av årsaken er at jeg har to jenter/gutter og håper på å få en gutt/jente dvs motsatt kjønn ift hva vi har (skriver begge deler for å ikke gjøre dette til en debatt om verste og beste kjønn egentlig) Jeg er 100 prosent sikker på at om jeg får beskjed om at tredje er samme kjønn som de to andre vil jeg absolutt bli like glad, men jeg er litt redd for at det likevel er håpet om å få lov å ha begge kjønn i søskenflokken som er del av drivet for ønsket mitt... noen tanker om dette? Samme erfaringer? Anonymkode: c6f3a...69c De fleste vil jo oppleve å ha begge kjønn, så det forstår jeg veldig godt! Hadde jeg hatt to av samme kjønn, hadde jeg også ønsket å fått det andre kjønnet, absolutt ingenting gale i det🥰 1 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:57 #28 Skrevet onsdag kl. 18:57 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har åpenbart to gutter. Det er eneste grunnen til at de med to satser på den tredje. Anonymkode: ee893...60e Dette er jo bare vås. De jeg kjenner med tre barn, har tre barn fordi de vil ha tre barn. De har barneflokker av alle kjønnssammensettninger. Jeg er selv fra en søskenflokk på tre. De to eldste er av begge kjønn. Anonymkode: 0ac2f...b38 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:12 #29 Skrevet onsdag kl. 19:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det bare jeg som ikke vil ha jente? Anonymkode: 65c90...6d5 Hvorfor vil du ikke ha jente? Synes det er så rart å velge å få barn når man ikke vil ha det ene kjønnet. Temmelig god sjanse for å få noe man ikke vil ha! Hva gjør dere om det blir det uønskede kjønnet da? Anonymkode: 399d4...5f9 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:20 #30 Skrevet onsdag kl. 19:20 Jeg hadde to gutter. Så ble jeg gravid igjen. Ble ei jente. Var rart å skulle få jente etter to gutter. Var veldig forberedt på enda en gutt. Det gikk fint med jente, og er veldig glad for å ha fått henne. Men jeg hadde vært akkurat like glad hadde jeg fått en gutt. Vet man skal anerkjenne andres følelser og alt er lov, men for meg er det helt sykt å skulle bli skuffet eller lei seg for å få et barn av «feil» kjønn. Sannsynligheten for å få akkurat det ene barnet som blir befruktet fra akkurat den ene sædcellen, det er jo et mirakel. Jeg er ikke religiøs. Tenker bare på alt som skal klaffe for at man får akkurat det barnet man får, og så skal man bli skuffet over at kjønnet er «feil». Man bør være glad og takknemlig over å ha fått et barn i det hele tatt. Tenk å være en skuffelse fra starten av. Det må ikke være noe godt å ha med seg i livet. Anonymkode: 8db1c...b4d 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:25 #31 Skrevet onsdag kl. 19:25 Jeg har tre barn- gutt- jente -gutt 😊 Jeg syns det er fint å få være mamma til både jente og gutter, men i det store bildet betyr det jo ingenting. Og jeg er 100% overbevist om at 3 gutter eller 3 jenter også hadde vært helt topp 😊 Anonymkode: ec4c9...786 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 02:47 #32 Skrevet torsdag kl. 02:47 Det er uansett mye bedre å ha samme kjønn (uansett hvilket kjønn) med tanke på arv av klær/ sko og deling av interesser mm Anonymkode: a4c15...18d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:08 #33 Skrevet torsdag kl. 05:08 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva mener du med motsatt kjønn? Det er jo mange forskjellige kjønn det kan bli. Anonymkode: 497b3...c50 Ja, eller så kan man jo bare forandre kjønnet på den nye, eller på en av de man allerede har. Mulighetene er mange! Neida. Synes det er veldig forståelig at man ønsker motsatt kjønn, tre av samme kjønn kan bli mye, uansett hvilket det er. Anonymkode: 7dca0...1f6 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:14 #34 Skrevet torsdag kl. 05:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er uansett mye bedre å ha samme kjønn (uansett hvilket kjønn) med tanke på arv av klær/ sko og deling av interesser mm Anonymkode: a4c15...18d Det er det da ikke. Bare å se hvordan de uten søsken av motsatt kjønn, sliter på partnermarkedet. Anonymkode: 7dca0...1f6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:36 #35 Skrevet torsdag kl. 11:36 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.50): Vel, INGEN prøver for en tredje for å få en gutt i alle fall…. Anonymkode: ee893...60e Har en av hver, skulle vi ha hatt 3 stk så hadde jeg ønsket meg en gutt. Kun på KG dette jentehysteriet finnes. Anonymkode: 62811...1a2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:41 #36 Skrevet torsdag kl. 11:41 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.44): Du har åpenbart to gutter. Det er eneste grunnen til at de med to satser på den tredje. Anonymkode: ee893...60e Ja, for jenter er mer krevende. Hadde aldri våget en tredjemann om de to eldste var jenter Anonymkode: 151db...6eb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:42 #37 Skrevet torsdag kl. 11:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en av hver, skulle vi ha hatt 3 stk så hadde jeg ønsket meg en gutt. Kun på KG dette jentehysteriet finnes. Anonymkode: 62811...1a2 Helt enig. Jeg er mamma til begge kjønn og gutter er desidert lettest. Anonymkode: 151db...6eb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:47 #38 Skrevet torsdag kl. 11:47 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.44): Du har åpenbart to gutter. Det er eneste grunnen til at de med to satser på den tredje. Anonymkode: ee893...60e Jeg har jente-jente-gutt og ønsket med absolutt gutt! Mannen min derimot ønsket seg tre jenter (men er veldig glad i gutten vår nå). Anonymkode: 65a1a...a12
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:51 #39 Skrevet torsdag kl. 11:51 AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.50): Vel, INGEN prøver for en tredje for å få en gutt i alle fall…. Anonymkode: ee893...60e Snakk for deg selv du. Hva er det med KG hvor folk skal prate for alle andre 🤣 Anonymkode: 5b19b...148 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:22 #40 Skrevet torsdag kl. 15:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en av hver, skulle vi ha hatt 3 stk så hadde jeg ønsket meg en gutt. Kun på KG dette jentehysteriet finnes. Anonymkode: 62811...1a2 Desverre så finnes dette hysteriet i økende grad i vestlige land og USA. I USA og flere andre land så er det lovlig å velge kjønn på barnet når man gjennomfører IVF. Og mange, også flere fra Skandinavia, utnytter dette. Nå har det blitt lovlig med abort fram til uke 18 i Norge, akkurat som i Sverige. Det betyr at man kan vite kjønnet på barnet før man tar abort og man er redd for at abort på grunnlag av kjønn skal øke mer og mer. I Sverige skjer dette allerede - denne moren aborterte to friske guttefostre, før hun og mannen dro til utlandet og fikk en jente med IVF. 70-80% av de som velger kjønn med IVF, vil ha jenter. Dette er reelt, og skummelt! https://www.svtplay.se/klipp/Kn44g6v/allt-fler-onskar-sig-dottrar-gor-ivf-utomlands Anonymkode: fe34e...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå