AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Skrevet 6 timer siden Oooog enda en https://www.nrk.no/sorlandet/fikk-stotte-til-elsykkel_-ble-mer-sykling-og-mindre-bilkjoring-1.17432510 Men innbill dere gjerne at jeg kun snakker om egne behov. Anonymkode: c38f5...378
Rødvinsfilosofen Skrevet 5 timer siden #42 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.10.2025 den 12.37): Har aldri forstått hvorfor en som kjøper el. bil kjøper er fritatt for moms medan ein som kjøper el.sykkel, el. sparkesykler må betale moms. El.sprakesykler er vel forlengst blitt eit miljøproblem -og eit trafikksikkerhetsproblem i mange norske byer, og desse el.sparkesyklene ligg slengt over alt. Det å kjøpe el. sykkel har en helseforbyggende effekt både for eier-og samfunnet, og selvsagt burde det vere avgiftsfritt å kjøpe el. sykkel. Anonymkode: 0462f...e7c Enig! Mange kommuner tilbyr støtte til kjøp av el-sykkel. Mener å huske at man gjerne får 5.000 - 10.000 kroner i støtte
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #43 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Oooog enda en https://www.nrk.no/sorlandet/fikk-stotte-til-elsykkel_-ble-mer-sykling-og-mindre-bilkjoring-1.17432510 Men innbill dere gjerne at jeg kun snakker om egne behov. Anonymkode: c38f5...378 Jeg ser ingen forskning på at det er samfunnsøkonomisk og miljøvennlig med momsfrie elsykler. Heller ikke at folk selger bilen. Mindre bilkjøring, ja. Men når en dyr elsykkel koster 10% av en bil så er det likevel ikke horder av folk som gjør det. Elsykler er bra det, sykler og. Men det store regnskapet er at det er mer effekt i å ha lavere moms på elbil. Hele poenget er at ja, 1500 er spurt. Men hva er utvalget av de spurte? Voksne folk på vei til jobb? Anonymkode: 06668...bca
Misabelle Skrevet 26 minutter siden #44 Skrevet 26 minutter siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ei elsikkerhet erstatter ikke bare vanlig sykkel. Mange har det istedenfor bil nr to. Hvem orker å tråkke rundt med alle barna sine på en vanlig sykkel? Anonymkode: fd91d...788 Elsikkerhet? 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå