AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #121 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kan og variere hvordan du reagerer på alkohol. Er det verdt det glasset hvis bhg-personellet varsler barnevernet? Jeg hadde varslet ved mistanke. Anonymkode: c55c6...7ef Du hadde varslet barnevernet hvis du mistenkte at en forelder i barnehagen hadde drukket et glass vin til lunch??? Det er jo helt vanlig å ta seg et glass vin hvis man f.eks. har fri en dag og spiser lunch ute med mannen sin eller en venninne, eller hvis man er på jobblunch på restaurant? Anonymkode: 2a581...95d 4 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #122 Skrevet 12 timer siden LilleMy_09 skrev (43 minutter siden): I mange andre land er det vanlig å ta et glass vin til lunch. Bare her på berget sånt blir "problem" Drikkekulturen i Norge er helt bak mål. Veldig mange er fryktelig enten-eller; det er enten «drikking» der man drikker for å bli full, eller nulltoleranse og hysteri. Skulle ønske vi hadde samme kultur som f.eks. Italia eller Frankrike, der folk er mer avslappet. Anonymkode: 2a581...95d 6 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #123 Skrevet 12 timer siden Her jeg bor er det helt vanlig å ta en lengre lunsj med alkohol sammen med kollegaer hver dag. Drikkekulturen til mange i Norge er rimelig spesiell, man må liksom bli full. Anonymkode: 30761...2a8 6 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #124 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Synes dere det er greit å hente i barnehagen etter å ha tatt et glass vin til lunsj? Anonymkode: 50c25...d55 Ett eller to glass, selvfølgelig ok om en går og ikke kjører eller sykler. Komme tydelig beruset- ikke ok. Anonymkode: 988a4...b91
LilleMy_09 Skrevet 11 timer siden #125 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Drikkekulturen i Norge er helt bak mål. Veldig mange er fryktelig enten-eller; det er enten «drikking» der man drikker for å bli full, eller nulltoleranse og hysteri. Skulle ønske vi hadde samme kultur som f.eks. Italia eller Frankrike, der folk er mer avslappet. Anonymkode: 2a581...95d Enig 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #126 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Å herregud da folk. Man blir ikke beruset av å drikke ett glass vin til lunsj. Man er kjørbar hele tiden med mindre man pælmer ned glasset. Noen timer senere er det flere timer siden alkoholen var ute av kroppen. Anonymkode: 43b74...c72 Hvor svak vin drikker du? Et glass vin kan selvfølgelig slå ut på promille test, og er dermed ikke kjørbar. Anonymkode: 8119a...a7c
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #127 Skrevet 11 timer siden Hadde nok varslet bv om jeg trodde nabobarnet ble hentet av forelder som drakk på dagtid. Anonymkode: 7ab28...acf 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #128 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde nok varslet bv om jeg trodde nabobarnet ble hentet av forelder som drakk på dagtid. Anonymkode: 7ab28...acf Det syke er denne «hvis foreldre drikker på dagen» kategorien, når man har tatt seg et glass vin. Anonymkode: 1f24a...a51 4 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #129 Skrevet 6 timer siden Tenk at så mange her er mer opptatt av å forsvare sin rett til å drikke et glass vin til lunsj før henting i barnehagen, enn de er til å jobbe for at barna deres føler seg trygge… Som barn hatet jeg alkoholen. Den gjorde verden ekstremt mye mer utrygg, og den stod på bordet til enhver anledning. Dåp, barnebursdag, en helt vanlig tirsdag, til lunsj, hver helg, på stranden hver dag i sommerferien. Og der, foran alle i hele verden, var min mor ekstremt opptatt av å forsvare sin rett til å drikke alkohol. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass til lunsj. Og absolutt ikke noe opptatt av å sørge for at barna sine hadde det trygt og godt. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass vin til lunsj - IKKE sin rett til å "bøtte nedpå rødvin". Og JA - det finnes mange som drikker ett glass til lunsjen og som absolutt ikke har alkoholproblemer. I utgangspunktet så er det helt problemfritt! You do you! Men så vet vi også at i samfunnet er alkoholisme et enormt problem. Vi vet ikke hvor mange enheter det barnet går hjem til. Vi vet ikke hvor mange enheter det ble i forrige uke, eller helgen som kommer. Vi ser bare denne enheten før lunsj. Og akkurat den er ikke problematisk. For drikkeren. Men vi vet, ja vi voksne VET, at det som regel ikke bare er én enhet. Det er løgner, det er sprit i termokoppen. Voksne kvinner kjører bil til barnehagen beruset hver dag for å levere på morgenen. Det er utømmelig hjemme, og mange barn (flere enn du tror, eller vil se) lever et liv i alkoholens klør. Den ene enheten til lunsj er ikke problematisk for drikkeren. Men den ene enheten til lunsj kan være dypt problematisk for barnet ditt. Alkoholikere er ikke viden kjent for å si nei, stopp, unnskyld eller reparere. De er mest opptatt av sin rett til å drikke. Ett glass vin til lunsjen er sikkert uproblematisk for deg - mens spørsmålet gjelder ikke DEG når det er barn til stede. Det er ikke du som avgjør problematikken. Det er barnet. Og du har ikke et barn som kan si "mamma, jeg vil ikke at du skal drikke", for barn er lojale og tar i mot dritt fra sine foreldre. Det er slik de er programmert. Default mode er å være lojal, så hvis du tror at du har et barn (I BARNEHAGEALDER som er det vi diskuterer her) som sier "mamma, vær så snill ikke drikk noe mer jeg blir redd" så forventer du for mye av ditt barn, og at du på den måten lar barnet ditt være den som justerer alkoholinntaket ditt. Så lenge du ikke hører noe er allting greit? "Nei men barnet mitt føler seg helt trygg på meg etter ett glass vin", unnskylder du deg med, og gatekeeper barnet ditt til å holde et ansvar ingen barn under 18 år skal måtte ha ansvar for. Fy, fy faen jeg gremmes av å lese de ekle unnskyldningene deres. Her går alkohol foran barns ve og vel! Jeg har sett det før, jeg ser det igjen - intet er nytt under solen. Og ikke tro et jævla sekund at barna deres ikke lider under retten deres til å forsvare seg for ett glass til lunsj. Anonymkode: b1b18...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #130 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Henter du i barnehagen i beruset tilstand er det strenge beredskapsplaner som som dekker det. Anonymkode: 8efd8...e1b Ja, i beruset tilstand ja, men er man beruset etter ett glass vin til lunsj, flere timer i forveien? Nei! Anonymkode: db0e8...279 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #131 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tenk at så mange her er mer opptatt av å forsvare sin rett til å drikke et glass vin til lunsj før henting i barnehagen, enn de er til å jobbe for at barna deres føler seg trygge… Som barn hatet jeg alkoholen. Den gjorde verden ekstremt mye mer utrygg, og den stod på bordet til enhver anledning. Dåp, barnebursdag, en helt vanlig tirsdag, til lunsj, hver helg, på stranden hver dag i sommerferien. Og der, foran alle i hele verden, var min mor ekstremt opptatt av å forsvare sin rett til å drikke alkohol. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass til lunsj. Og absolutt ikke noe opptatt av å sørge for at barna sine hadde det trygt og godt. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass vin til lunsj - IKKE sin rett til å "bøtte nedpå rødvin". Og JA - det finnes mange som drikker ett glass til lunsjen og som absolutt ikke har alkoholproblemer. I utgangspunktet så er det helt problemfritt! You do you! Men så vet vi også at i samfunnet er alkoholisme et enormt problem. Vi vet ikke hvor mange enheter det barnet går hjem til. Vi vet ikke hvor mange enheter det ble i forrige uke, eller helgen som kommer. Vi ser bare denne enheten før lunsj. Og akkurat den er ikke problematisk. For drikkeren. Men vi vet, ja vi voksne VET, at det som regel ikke bare er én enhet. Det er løgner, det er sprit i termokoppen. Voksne kvinner kjører bil til barnehagen beruset hver dag for å levere på morgenen. Det er utømmelig hjemme, og mange barn (flere enn du tror, eller vil se) lever et liv i alkoholens klør. Den ene enheten til lunsj er ikke problematisk for drikkeren. Men den ene enheten til lunsj kan være dypt problematisk for barnet ditt. Alkoholikere er ikke viden kjent for å si nei, stopp, unnskyld eller reparere. De er mest opptatt av sin rett til å drikke. Ett glass vin til lunsjen er sikkert uproblematisk for deg - mens spørsmålet gjelder ikke DEG når det er barn til stede. Det er ikke du som avgjør problematikken. Det er barnet. Og du har ikke et barn som kan si "mamma, jeg vil ikke at du skal drikke", for barn er lojale og tar i mot dritt fra sine foreldre. Det er slik de er programmert. Default mode er å være lojal, så hvis du tror at du har et barn (I BARNEHAGEALDER som er det vi diskuterer her) som sier "mamma, vær så snill ikke drikk noe mer jeg blir redd" så forventer du for mye av ditt barn, og at du på den måten lar barnet ditt være den som justerer alkoholinntaket ditt. Så lenge du ikke hører noe er allting greit? "Nei men barnet mitt føler seg helt trygg på meg etter ett glass vin", unnskylder du deg med, og gatekeeper barnet ditt til å holde et ansvar ingen barn under 18 år skal måtte ha ansvar for. Fy, fy faen jeg gremmes av å lese de ekle unnskyldningene deres. Her går alkohol foran barns ve og vel! Jeg har sett det før, jeg ser det igjen - intet er nytt under solen. Og ikke tro et jævla sekund at barna deres ikke lider under retten deres til å forsvare seg for ett glass til lunsj. Anonymkode: b1b18...5cc Blander du ett glass vin til lunsj her med det å være beruset og misbruke alkohol? Ett glass vin til lunsj, hvordan kan det skade barnet, sånn helt oppriktig? Jeg har vokst opp med foreldre som var synlige alkoholikere, og det er stor forskjell på det, og om de hadde tatt seg ett glass vin til lunsj sammen med mat…. Det merkes jo knapt, og er ute av kroppen til du skal hente barnet. Regnet også med at de fleste som tar ett glass vin til lunsj, ikke gjør dette hver dag… Rt barn vil aldri merke at mor eller far har tatt ett glass vin flere timer før…. Man skal beskytte barn mot berusede foreldre, med det har da ingenting med dette glasset med vin å gjøre til lunsj! Her lager du et stort problem og tilegner folk nesten rusmisbruksoroblemer fordi de tar ett glass vin til lunsj uten barna tilstede…. Kan love det er stor forskjell på det jeg har opplev i min oppvekst og dette ene glasset med vin som ingen noensinne hadde oppdaget at foreldrene hadde tatt seg! Anonymkode: db0e8...279 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #132 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Drikkekulturen i Norge er helt bak mål. Veldig mange er fryktelig enten-eller; det er enten «drikking» der man drikker for å bli full, eller nulltoleranse og hysteri. Skulle ønske vi hadde samme kultur som f.eks. Italia eller Frankrike, der folk er mer avslappet. Anonymkode: 2a581...95d Jepp. I andre land, serverer de prosecco i barnebursdager kl 11 en lørdag formiddag Anonymkode: 9370e...69c 3 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 5 timer siden #133 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tenk at så mange her er mer opptatt av å forsvare sin rett til å drikke et glass vin til lunsj før henting i barnehagen, enn de er til å jobbe for at barna deres føler seg trygge… Som barn hatet jeg alkoholen. Den gjorde verden ekstremt mye mer utrygg, og den stod på bordet til enhver anledning. Dåp, barnebursdag, en helt vanlig tirsdag, til lunsj, hver helg, på stranden hver dag i sommerferien. Og der, foran alle i hele verden, var min mor ekstremt opptatt av å forsvare sin rett til å drikke alkohol. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass til lunsj. Og absolutt ikke noe opptatt av å sørge for at barna sine hadde det trygt og godt. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass vin til lunsj - IKKE sin rett til å "bøtte nedpå rødvin". Og JA - det finnes mange som drikker ett glass til lunsjen og som absolutt ikke har alkoholproblemer. I utgangspunktet så er det helt problemfritt! You do you! Men så vet vi også at i samfunnet er alkoholisme et enormt problem. Vi vet ikke hvor mange enheter det barnet går hjem til. Vi vet ikke hvor mange enheter det ble i forrige uke, eller helgen som kommer. Vi ser bare denne enheten før lunsj. Og akkurat den er ikke problematisk. For drikkeren. Men vi vet, ja vi voksne VET, at det som regel ikke bare er én enhet. Det er løgner, det er sprit i termokoppen. Voksne kvinner kjører bil til barnehagen beruset hver dag for å levere på morgenen. Det er utømmelig hjemme, og mange barn (flere enn du tror, eller vil se) lever et liv i alkoholens klør. Den ene enheten til lunsj er ikke problematisk for drikkeren. Men den ene enheten til lunsj kan være dypt problematisk for barnet ditt. Alkoholikere er ikke viden kjent for å si nei, stopp, unnskyld eller reparere. De er mest opptatt av sin rett til å drikke. Ett glass vin til lunsjen er sikkert uproblematisk for deg - mens spørsmålet gjelder ikke DEG når det er barn til stede. Det er ikke du som avgjør problematikken. Det er barnet. Og du har ikke et barn som kan si "mamma, jeg vil ikke at du skal drikke", for barn er lojale og tar i mot dritt fra sine foreldre. Det er slik de er programmert. Default mode er å være lojal, så hvis du tror at du har et barn (I BARNEHAGEALDER som er det vi diskuterer her) som sier "mamma, vær så snill ikke drikk noe mer jeg blir redd" så forventer du for mye av ditt barn, og at du på den måten lar barnet ditt være den som justerer alkoholinntaket ditt. Så lenge du ikke hører noe er allting greit? "Nei men barnet mitt føler seg helt trygg på meg etter ett glass vin", unnskylder du deg med, og gatekeeper barnet ditt til å holde et ansvar ingen barn under 18 år skal måtte ha ansvar for. Fy, fy faen jeg gremmes av å lese de ekle unnskyldningene deres. Her går alkohol foran barns ve og vel! Jeg har sett det før, jeg ser det igjen - intet er nytt under solen. Og ikke tro et jævla sekund at barna deres ikke lider under retten deres til å forsvare seg for ett glass til lunsj. Anonymkode: b1b18...5cc Kanskje du bør få hjelpe til å bearbeide traumene dine? 2 8
Boetica Skrevet 5 timer siden #134 Skrevet 5 timer siden Så lenge du ikke er påvirket og ikke kjører bil, er det helt ok. Det får være måte på pietisme. 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #135 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det greit å røyke en joint før man henter barn i barnehagen? Det MÅ det jo være om det er lov å drikke et glass vin. Om man MÅ ta seg et glass vin før henting i barnehagen, så har man et alkoholproblem. Ja, men de har fremdeles ikke lov til å kjøre bil etterpå. Anonymkode: 9ec16...b4b Du likestiller narkotika med et vinglass, faktisk. Det sier jo sitt. (Rett) "før henting" og "til lunsj" er også forskjellige ting da man (i snitt) er kjørbar 3 timer etter et glass vin. Anonymkode: e3389...b6c 6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #136 Skrevet 5 timer siden Jeg føler meg småberuset etter et glass vin, og dessuten lukter man jo alkohol, og hadde nok ikke møtt opp i barnehagen etter inntak av alkohol uansett begrenset mengde. Jeg hadde også reagert negativt dersom en annen forelder luktet alkohol ved henting. Jeg vet det er litt snerpete, og jeg innrømmer glatt at jeg er for fordomsfull og opptatt av hva andre mener. Anonymkode: 1fa63...922 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #137 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenk at så mange her er mer opptatt av å forsvare sin rett til å drikke et glass vin til lunsj før henting i barnehagen, enn de er til å jobbe for at barna deres føler seg trygge… Som barn hatet jeg alkoholen. Den gjorde verden ekstremt mye mer utrygg, og den stod på bordet til enhver anledning. Dåp, barnebursdag, en helt vanlig tirsdag, til lunsj, hver helg, på stranden hver dag i sommerferien. Og der, foran alle i hele verden, var min mor ekstremt opptatt av å forsvare sin rett til å drikke alkohol. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass til lunsj. Og absolutt ikke noe opptatt av å sørge for at barna sine hadde det trygt og godt. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass vin til lunsj - IKKE sin rett til å "bøtte nedpå rødvin". Og JA - det finnes mange som drikker ett glass til lunsjen og som absolutt ikke har alkoholproblemer. I utgangspunktet så er det helt problemfritt! You do you! Men så vet vi også at i samfunnet er alkoholisme et enormt problem. Vi vet ikke hvor mange enheter det barnet går hjem til. Vi vet ikke hvor mange enheter det ble i forrige uke, eller helgen som kommer. Vi ser bare denne enheten før lunsj. Og akkurat den er ikke problematisk. For drikkeren. Men vi vet, ja vi voksne VET, at det som regel ikke bare er én enhet. Det er løgner, det er sprit i termokoppen. Voksne kvinner kjører bil til barnehagen beruset hver dag for å levere på morgenen. Det er utømmelig hjemme, og mange barn (flere enn du tror, eller vil se) lever et liv i alkoholens klør. Den ene enheten til lunsj er ikke problematisk for drikkeren. Men den ene enheten til lunsj kan være dypt problematisk for barnet ditt. Alkoholikere er ikke viden kjent for å si nei, stopp, unnskyld eller reparere. De er mest opptatt av sin rett til å drikke. Ett glass vin til lunsjen er sikkert uproblematisk for deg - mens spørsmålet gjelder ikke DEG når det er barn til stede. Det er ikke du som avgjør problematikken. Det er barnet. Og du har ikke et barn som kan si "mamma, jeg vil ikke at du skal drikke", for barn er lojale og tar i mot dritt fra sine foreldre. Det er slik de er programmert. Default mode er å være lojal, så hvis du tror at du har et barn (I BARNEHAGEALDER som er det vi diskuterer her) som sier "mamma, vær så snill ikke drikk noe mer jeg blir redd" så forventer du for mye av ditt barn, og at du på den måten lar barnet ditt være den som justerer alkoholinntaket ditt. Så lenge du ikke hører noe er allting greit? "Nei men barnet mitt føler seg helt trygg på meg etter ett glass vin", unnskylder du deg med, og gatekeeper barnet ditt til å holde et ansvar ingen barn under 18 år skal måtte ha ansvar for. Fy, fy faen jeg gremmes av å lese de ekle unnskyldningene deres. Her går alkohol foran barns ve og vel! Jeg har sett det før, jeg ser det igjen - intet er nytt under solen. Og ikke tro et jævla sekund at barna deres ikke lider under retten deres til å forsvare seg for ett glass til lunsj. Anonymkode: b1b18...5cc Siterer meg selv og uthever avsnitt som dere tydeligvis glemte å ta med i beregningen da dere fortsatte å hardt unnskylde deres rett til å drikke ett glass vin til lunsj Anonymkode: b1b18...5cc
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #138 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg blir straffet? Ser det er slik her at hvis man snakker mot flertallet så blir man halshogd, typisk KG. Ts spurte om min mening,jeg svarte. Så enkelt. Anonymkode: c55c6...7ef Ja, om du som offentlig melder (som er barnehageansatt er) så vil du fort bli straffet for brudd på taushetsplikten og meldeplikten dersom du melder til barnevernet på bakgrunn av at du angivelig har luktet alkohol av en forelder ved et eneste tilfelle, som i tillegg er på ettermiddagen. Anonymkode: 174a6...480 4 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #139 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenk at så mange her er mer opptatt av å forsvare sin rett til å drikke et glass vin til lunsj før henting i barnehagen, enn de er til å jobbe for at barna deres føler seg trygge… Som barn hatet jeg alkoholen. Den gjorde verden ekstremt mye mer utrygg, og den stod på bordet til enhver anledning. Dåp, barnebursdag, en helt vanlig tirsdag, til lunsj, hver helg, på stranden hver dag i sommerferien. Og der, foran alle i hele verden, var min mor ekstremt opptatt av å forsvare sin rett til å drikke alkohol. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass til lunsj. Og absolutt ikke noe opptatt av å sørge for at barna sine hadde det trygt og godt. Og ja, hun forsvarte sin rett til å drikke ett glass vin til lunsj - IKKE sin rett til å "bøtte nedpå rødvin". Og JA - det finnes mange som drikker ett glass til lunsjen og som absolutt ikke har alkoholproblemer. I utgangspunktet så er det helt problemfritt! You do you! Men så vet vi også at i samfunnet er alkoholisme et enormt problem. Vi vet ikke hvor mange enheter det barnet går hjem til. Vi vet ikke hvor mange enheter det ble i forrige uke, eller helgen som kommer. Vi ser bare denne enheten før lunsj. Og akkurat den er ikke problematisk. For drikkeren. Men vi vet, ja vi voksne VET, at det som regel ikke bare er én enhet. Det er løgner, det er sprit i termokoppen. Voksne kvinner kjører bil til barnehagen beruset hver dag for å levere på morgenen. Det er utømmelig hjemme, og mange barn (flere enn du tror, eller vil se) lever et liv i alkoholens klør. Den ene enheten til lunsj er ikke problematisk for drikkeren. Men den ene enheten til lunsj kan være dypt problematisk for barnet ditt. Alkoholikere er ikke viden kjent for å si nei, stopp, unnskyld eller reparere. De er mest opptatt av sin rett til å drikke. Ett glass vin til lunsjen er sikkert uproblematisk for deg - mens spørsmålet gjelder ikke DEG når det er barn til stede. Det er ikke du som avgjør problematikken. Det er barnet. Og du har ikke et barn som kan si "mamma, jeg vil ikke at du skal drikke", for barn er lojale og tar i mot dritt fra sine foreldre. Det er slik de er programmert. Default mode er å være lojal, så hvis du tror at du har et barn (I BARNEHAGEALDER som er det vi diskuterer her) som sier "mamma, vær så snill ikke drikk noe mer jeg blir redd" så forventer du for mye av ditt barn, og at du på den måten lar barnet ditt være den som justerer alkoholinntaket ditt. Så lenge du ikke hører noe er allting greit? "Nei men barnet mitt føler seg helt trygg på meg etter ett glass vin", unnskylder du deg med, og gatekeeper barnet ditt til å holde et ansvar ingen barn under 18 år skal måtte ha ansvar for. Fy, fy faen jeg gremmes av å lese de ekle unnskyldningene deres. Her går alkohol foran barns ve og vel! Jeg har sett det før, jeg ser det igjen - intet er nytt under solen. Og ikke tro et jævla sekund at barna deres ikke lider under retten deres til å forsvare seg for ett glass til lunsj. Anonymkode: b1b18...5cc Wow, du har noen store traumer du burde jobbe med. Anonymkode: 50c25...d55 4 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #140 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor svak vin drikker du? Et glass vin kan selvfølgelig slå ut på promille test, og er dermed ikke kjørbar. Anonymkode: 8119a...a7c Det er ikke slik at hvis det slår ut på promilletest så er man ikke kjørbar. Promillegrensa er 0,2 i Norge, ikke 0,0. Sjekk en promillekalkulator. For eksempel av-og-til sin. Kvinne, 70 kg som drakk 1 glass 12% vin (1,25 dl) mellom kl 11 og 12. "Rundt klokka 12:30 nådde du maksnivået i promille, som var mellom 0.1 ‰ og 0.2 ‰." Kl 13:42 var alkoholen helt ute av systemet. Maksen var altså ikke over 0.2 promille, så man var kjørbar hele tiden og alkoholen var for lengst ute av systemet da barnet ble hentet i barnehagen. Ja, det er individuelle forskjeller, men sannsynligvis så er TS edru når barnet skal hentes. Var vinglasset 1,5 dl (de fleste utesteder serverer 1,25 dl, men noen serverer 1,5 dl) så bikket det rett over 0.2 promille. Anonymkode: 43b74...c72 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå