Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med å drikke et glass vin til lunsjen en hverdag. Spar drikkingen til kvelden eller en helgedag. Burde være prinsippsak å ikke drikke midt på dagen i uka når man skal hente i barnehagen etterpå. Mulig dette er en ting man gjøre i byen, men her på bygda må vi kjøre frem og tilbake med bil uansett - så høres helt absurd ut å ødelegge dagen med et glass vin dersom man skal noe senere på dagen. Jeg er glad i vin, og tar jeg meg gjerne et par glass både fredagskveld og lørdagskveld, men hadde aldri tenkt at det var ok å ta meg et glass vin for så å hente barna etterpå. Nei nei nei.. er ikke bare bilkjøring som er problemet heller, men klarer ikke folk å vente med alkoholen til middagstid/kveld så syns jeg man burde ta en runde med seg selv. 

Anonymkode: 48956...6dc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke vitsen med å drikke et glass vin til lunsjen en hverdag. Spar drikkingen til kvelden eller en helgedag. Burde være prinsippsak å ikke drikke midt på dagen i uka når man skal hente i barnehagen etterpå. Mulig dette er en ting man gjøre i byen, men her på bygda må vi kjøre frem og tilbake med bil uansett - så høres helt absurd ut å ødelegge dagen med et glass vin dersom man skal noe senere på dagen. Jeg er glad i vin, og tar jeg meg gjerne et par glass både fredagskveld og lørdagskveld, men hadde aldri tenkt at det var ok å ta meg et glass vin for så å hente barna etterpå. Nei nei nei.. er ikke bare bilkjøring som er problemet heller, men klarer ikke folk å vente med alkoholen til middagstid/kveld så syns jeg man burde ta en runde med seg selv. 

Syns det er verre med de som har et så anstrengt forhold til alkohol. Hva er galt med et glass vin til lunsjen? Prinsippsak? Midt i uka? Hvorfor er middag mer riktig? Hva gjør det mer riktig med to glass på fredag og lørdag? Og ødelegge dagen?

Anonymkode: 1f24a...a51

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har aldri sett behovet for å drikke vin til lunsj der barn er involvert etterpå. Hvis barn ikke er med i ligningen stiller det seg annerledes. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da mener du rett og slett at foreldre aldri kan drikke et glass vin med mindre de har barnevakt ut dagen/kvelden/natta? 

Anonymkode: 5a134...86e

Nei. 

Anonymkode: c55c6...7ef

AnonymBruker
Skrevet

Men det er din verden. Kan ikke andre få lov å ha et avslappet forhold til et glass vin? 

Anonymkode: 195b2...820

Ts ba om min mening, den har jeg sagt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du ikke

Anonymkode: 1e553...e13

Og det bestemmer du? 

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hvorfor? Det har ikke noe å si. En voksen normalvektig mann kan kjøre bil en halv time etterpå. En kvinne må vente en drøy time.

Fordi det er ikke nødvendig å drikke når man skal hente barn senere samme dag. Jeg har nulltoleranse for sånn så det nytter ikke hva andre argumenterer med. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi det er ikke nødvendig å drikke når man skal hente barn senere samme dag. Jeg har nulltoleranse for sånn så det nytter ikke hva andre argumenterer med. 

Så det å ha null i promille er ikke nok? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Så det å ha null i promille er ikke nok? 

nei

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og det bestemmer du? 

Nei det bestemmer reglene ! 

Anonymkode: 1e553...e13

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man lar være å drikke den dagen. Enkelt og greit. 

Jeg er ikke vant med drikking på dagtid men skjønner ikke hva som er så farlig med ett glass ved en anledning (går ut fra at det ikke er ofte)

Jeg drikker ett glass til maten på julebordet fordi vi får det påspandert. Vi pleier å spise kl. 19. Jeg tar buss og er hjemme i 11-tiden og da går barnevakten hjem. 

Kan jeg ikke være alene da med omsorg for barn mener du? Lukter bussjåføren at jeg har drukket? Skal jeg meldes til barnevernet? 

jeg trodde jeg var rimelig prippen på komboen barn og alkohol og ville ikke funnet på å drikke med barnet til stede fordi jeg blir godt fnisete og varm av ett glass. Men er jo ikke akkurat dritings i timer etterpå. Ts er jo heller ikke påvirket hvis hun ikke løper rett fra vinglasset til barnehagen. Og det er jo ikke veldig uvanlig at folk drikker vin på kvelden med barna hjemme heller...

Synes enkelte her overdriver. 

Anonymkode: 79c34...351

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannlige min er veldig nøye på at hvis han drikke så står bilen selv om det bare er et glass og det har gått mange timer 

Anonymkode: a62f9...973

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnehager skal melde til barnevern om foreldre lukter alkohol

Anonymkode: 38d2a...002

Joda. Men man oser vel ikke alkohol la oss si 3 timer etter inntak av ett glass? 

Har ikke luktet så mye på folk i garderoben, men da tenker jeg du skal ha god luktesans... 

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg gjort det, ikke f. Hva andre gjør, det kan ikke jeg gjøre noe med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

nei

Edru folk kan ikke hente i barnehagen??

Anonymkode: e3389...b6c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ser hvordan du tenker hvis ts skal ha vin både til lunsjen og så skal hun drikke 2 glass fredag og 2 glass lørdag. 

Men hva om lunsjen er en spesiell anledning hun har lyst å delta i og hun ikke sitter hjemme og drikker i helgene i tillegg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mannlige min er veldig nøye på at hvis han drikke så står bilen selv om det bare er et glass og det har gått mange timer 

Anonymkode: a62f9...973

Rigid fyr. 

Anonymkode: 04f9d...a43

• Liker 5
Skrevet

I mange andre land er det vanlig å ta et glass vin til lunch. 

Bare her på berget sånt blir "problem" 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
LilleMy_09 skrev (24 minutter siden):

Bare her på berget sånt blir "problem" 

Norsk pietisme, vet du. Nesten like ille som å spise loff til hverdags, eller TRE skiver ost på EN brødskive. 

Anonymkode: e3389...b6c

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det greit å røyke en joint før man henter barn i barnehagen? 
Det MÅ det jo være om det er lov å drikke et glass vin.

Om man MÅ ta seg et glass vin før henting i barnehagen, så har man et alkoholproblem. 

LilleMy_09 skrev (30 minutter siden):

Ja, men de har fremdeles ikke lov til å kjøre bil etterpå. 

Anonymkode: 9ec16...b4b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...