Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

utrolig mange som bare har tatt et glass vin og blir tatt i fyllekjøring, enhver fyllik har også bare tatt et glass vin 

Anonymkode: 8efd8...e1b

I din verden, kanskje. 

Anonymkode: 5a134...86e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg stusser litt på slike holdninger. Skyldes det at dere ikke kjenner til hvordan alkohol forbrennes i kroppen? For en gjennomsnittlig person som drikker ett glass vin til lunsj er kjørbar etter 3 timer og edru etter 4 timer. Er dere ikke klar over det?

Anonymkode: e3389...b6c

Jeg driter i hva du stusser på. I min verden nyter man ikke alkohol før man henter i barnehagen. Punktum! 

Anonymkode: c55c6...7ef

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Varsler barnevernet 😅 Jeg har god tone med de ansatte og hadde ikke hatt noe problemer med å si "i dag har jeg fått spandert en god lunsj og et glass vin. Nydelig fridag".

Folk som roper ut"barnevernet varsles" som en slags trussel, framstår rimelig enkel. Tror du at vi normale og oppegående foreldre er redd for barnevernet? At det er en slags trussel som får folk til å skjelve i buksene. Haha, langt ifra.

Anonymkode: 50c25...d55

Jeg tror ikke noe, jeg varsler uansett om hva du eller andre syns. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg driter i hva du stusser på. I min verden nyter man ikke alkohol før man henter i barnehagen. Punktum! 

Det er ingen som går inn i din verden og drikker alkohol før de henter dine barn i bhg. Slapp av, Berit. Ta deg et glass vin, du høres helt forknytt ut.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da håper jeg ikke du er offentlig ansatt, for i så fall blir du straffet.

Anonymkode: 174a6...480

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen som går inn i din verden og drikker alkohol før de henter dine barn i bhg. Slapp av, Berit. Ta deg et glass vin, du høres helt forknytt ut.

Da håper jeg ikke du er offentlig ansatt, for i så fall blir du straffet.

Anonymkode: 174a6...480

Jeg blir straffet? 

Ser det er slik her at hvis man snakker mot flertallet så blir man halshogd, typisk KG. 

Ts spurte om min mening,jeg svarte. Så enkelt. 

Skrevet

Skal man liksom ikke hente da, er det bedre?

Anonymkode: c60b2...129

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skal man liksom ikke hente da, er det bedre?

Anonymkode: c60b2...129

Man lar være å drikke den dagen. Enkelt og greit. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo veldig sjeldent at et voksent menneske ‘merker’ det etter et glass vin. Og det er jo flere timer mellom lunsj og henting så jeg ser virkelig ikke problemet. 

Man er greit sirompa om man synes det er et stort problem at man en sjelden gang nyter et godt glass vin til brunsj/lunsj? Da må man arrestere halve Frankrike og en haug andre land 😅 

Anonymkode: 47f74...d01

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan gjerne drikke denne vinen, vi forteller bare hva som kan skje hvis barnehageansatte lukter alkohol av deg. Da er det en stor sjanse for at du får en telefon fra barnevernet ganske så kjapt.

Anonymkode: 903bb...b3f

Da sier man jo bare ‘ja, vi feiret en venninne sin bursdag/ny kunde på jobb/hva enn anledningen var i lunsjen med et glass vin før jeg hentet i barnehagen på ettermiddagen. Beklager at dere må bruke tid på dette’. 

Er som om folk på KG ikke forstår alkoholforbrenning? Man har jo typ 0 i promille ved henting; samme tilstand som om man drakk juice til lunsjen. 

Anonymkode: 47f74...d01

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kjent alkohol sin virkning på kroppen når jeg er i god form og virkning når psyken var noe dårligere. Og jeg ble skremt! I det siste tilfellet var det ikke mye jeg drakk før jeg ble kvalm, sjelven og uvel. Derfor sier jeg at man kan ikke alltid forutse alkoholens virkning. Og den står jeg hundre prosent for. 

• Nyttig 2
Skrevet

Barnehager skal melde til barnevern om foreldre lukter alkohol

Anonymkode: 38d2a...002

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Lukte alkohol? Det gjør man virkelig ikke etter litt vin. Tyggis er det eldste trikser i boka.

Hvis vin til lunsj skjer en sjelden gang ser jeg ikke problemet. Men om det skjer hyppig er det noe annet

Anonymkode: d75a7...bd2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis noen lukter alkohol av meg 3-5 timer etter at jeg drakk et glass, anmelder jeg de for å stikke nesa inn i munnen min, for det er eneste måten de kan lukte det på i det scenarioet.

Folk her tror tydeligvis at man både rølper og stinker alkis i flere timer etter et glass til lunsj, dere som er avholds må ikke svare utfra fantasiene deres. 

Anonymkode: 04f9d...a43

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da mener du rett og slett at foreldre aldri kan drikke et glass vin med mindre de har barnevakt ut dagen/kvelden/natta? 

Anonymkode: 5a134...86e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Men det er din verden. Kan ikke andre få lov å ha et avslappet forhold til et glass vin? 

Anonymkode: 195b2...820

• Liker 9
Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger, og spesielt om det er en stund siden glasset ble drukket. Kjører selvsagt ikke. Pleier å gå for hvitvin for å unngå røde tenner 🤪

• Liker 2
Skrevet

Det kan du ikke

Anonymkode: 1e553...e13

• Liker 3
Skrevet

Nei ikke etter en gang 

Anonymkode: 1e553...e13

• Liker 1
Skrevet

Dokumentasjon?

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor? Det har ikke noe å si. En voksen normalvektig mann kan kjøre bil en halv time etterpå. En kvinne må vente en drøy time.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...