Gå til innhold

Hente i barnehagen etter et glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt fjern problemstilling for meg som er typisk tørrpinn nordmann å drikke til lunsj..

Tenker at hvis man synes det er innafor med vin til lunsj (er jo det i mange land), så har man vel ikke betenkeligheter med å leve resten av dagen som vanlig? Går ut fra at du ikke blir synlig beruset av ett glass. 

Anonymkode: 79c34...351

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt avhengig av hvor lenge er det mellom lunsj og henting, og hvor preget blir DU av et glass alkohol.

Det er ingenting i veien for å bli med på en champagnelunsj eller avslutningslunsj med 1 enhet osv hvis du ikke kjører med ulovlig promille og ikke er påvirket når du henter barnet. Har jobbet i både Tyskland, Danmark, Belgia og England og en øl til lunsj var helt vanlig. Det hadde ingenting med fyll å gjøre, problemet oppstår jo når man MÅ ha seg det glasset til lunsj. Ikke når du velger det iblant fordi det passer med omstendighetene.

Jeg har et ganske liberalt forhold til alkohol, tar meg stort sett et glass eller to i helgene helt uavhengig om jeg har barn i hus eller ikke. Det er sjelden jeg drikker på dagtid hverdag, men er det en festlig anledning er ikke det noe jeg rynker på nesa over. Hindringen er stort sett at jeg trenger å være kjørbar, ikke at det er noe feil med et glass på dagtid i ny og ne.

Anonymkode: bb459...4a7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

utrolig mange som bare har tatt et glass vin og blir tatt i fyllekjøring, enhver fyllik har også bare tatt et glass vin 

Anonymkode: 8efd8...e1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan og variere hvordan du reagerer på alkohol. Er det verdt det glasset hvis bhg-personellet varsler barnevernet? Jeg hadde varslet ved mistanke. 

Anonymkode: c55c6...7ef

Du bryter taushetsplikten hvis du som ansatt i barnehage melder en forelder som har drukket ett glass vin ved ett tilfelle. 

Hyppig inntak av alkohol, og beruset oppførsel, blir noe annet. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, man drikker ikke når man skal være sammen med små barn! Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor man på død og liv må ha den alkoholen når man har små barn. 
Alkohol er ut.

Anonymkode: a5e45...099

Forstår det sånn at barnet befinner seg i barnehagen.

• Liker 5
Skrevet

Men det vet jo ikke barnehageansatte. De lukter alkohol fra forelderen, og varsler ofte barnevernet. 

Anonymkode: 903bb...b3f

Det lukter ikke alkohol av en person som har tatt et normal glass vin (ca 1.5 dl) sammen med mat før kl 12, dersom man henter i 15-tiden. Ærlig talt.

Anonymkode: 174a6...480

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er jo spennende at man tenker at barnehageansatte skal true med å melde til barnevernet, når det er helt stuerent å ta med barn på restaurant og drikke alkohol.

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo spennende at man tenker at barnehageansatte skal true med å melde til barnevernet, når det er helt stuerent å ta med barn på restaurant og drikke alkohol.

Jepp. Trist at så mange er så redde for barnevernet. 

• Liker 7
Skrevet

Det synest eg er litt rart. Drikke midt på dagen er litt fjernt. 

Anonymkode: 3cc7b...9de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det synest eg er litt rart. Drikke midt på dagen er litt fjernt. 

Anonymkode: 3cc7b...9de

Ja det serveres vel ikke alkohol på kirkelydhus på bygda akkurat, så skjønner du synest det. 

Anonymkode: 04f9d...a43

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det serveres vel ikke alkohol på kirkelydhus på bygda akkurat, så skjønner du synest det. 

Du er rar.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er rar.

Takk. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hver dag? Nei, ikke greit. En sjelden gang og til fots? Ja

Anonymkode: 2df85...abd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan og variere hvordan du reagerer på alkohol. Er det verdt det glasset hvis bhg-personellet varsler barnevernet? Jeg hadde varslet ved mistanke. 

Anonymkode: c55c6...7ef

Men hadde du varslet om du kun opplever lukt en gang? Og foreldren oppfører seg helt normalt? 

Sykt hvis barnehageansatte dømmer så raskt. Forstår hvis det lukter alkohol ofte, oppførselen er endret og hvis det er andre røde flagg med forelderen i tillegg.

Anonymkode: 195b2...820

• Liker 8
Skrevet

Hente i barnehage til fots: Ja
Hente i barnehage med kjøretøy: Absolutt ikke

Anonymkode: 2cc9f...942

Hvorfor kan hun ikke kjøre når hun har null i promille (forutsatt lunsj og henting til normal tid).

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så der kunne uskyldige barn oppleve barnehageansatte beruset på jobb ?!

Anonymkode: 4b76f...dcd

Bittelitt beruset ja. Vi hadde ofte middageri barnehagen med foreldrene og barna, og da var det alkoholservering.

Danmark hadde/har en helt annen kultur for alkohol enn vi har.

Anonymkode: 82ec6...84b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Å joda, det spørs hvordan kroppen reagerer på alkohol - og om man har noen underliggende sykdommer. Jeg trenger ikke å drikke mer enn en halv boks øl før jeg begynner og kjenne at jeg er beruset.

Å ikke spise før man har drukket er også en faktor.

Anonymkode: b11e8...5c5

Men vi snakker selvsagt om normale mennesker. Og de har ikke promille kl. 16 etter ett glass vin til lunsj. 

• Liker 12
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvor lite du har drukket når du kommer for å hente i barnehage og stinker alkohol. 

Anonymkode: 903bb...b3f

Stinker det alkohol av ett glass vin? Merkelig 😅

Anonymkode: 3cf0c...faf

• Liker 13
Skrevet

Det er heller ikke sunt og vanlig å drikke vin midt på dagen. Det er også hverdag!

Anonymkode: 255b6...579

Er det mer sunt å drikke alkohol på kvelden en lørdag da? Hvor er logikken din? 

Jeg jobber turnus. Helt vanlig at en del tar seg et glass eller to en lørdag når barna er lagt. For å nyte, ikke bli dritings. Om jeg har fri før arbeidshelg og tar en lunsj i byen med venninner, drikker 1-2 glass mellom 11-13 og henter kl 16 med buss/går, så er det altså mer usunt siden dette skjer en hverdag?😂 

Og for de som sier ansatte kan melde BV: jeg har inntrykk av at ansatte i vår barnehage har stor forståelse for at folk er ulik og ikke prøver å "redde verden" og finne feil ved foreldrene. Men jeg forstår jo her at enkelte barnehageansatte er veldig på hugget. Tenk så mye unødvendig BV må undersøke, dyrebar tid som kunne blitt brukt der det trengs mest! 

Anonymkode: 195b2...820

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Stinker det alkohol av ett glass vin? Merkelig 😅

Anonymkode: 3cf0c...faf

Det er en hærskare på KG som ikke vet forskjellen på å barbere seg og kutte av seg hodet.

• Liker 6
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...